AU$ 1900 down the drain...

mariekske

New Member
:-o Hallo allemaal!
Even een waarschuwing voor degenen onder jullie en ons verhaal mbt visa vorderingen...
Liam's (mijn ierse partner) aanvraag voor independant skilled migration als electricien is van de baan... Aangezien hij voor het opsturen van zijn aanvraag nog niet de benodigde 12 maanden werkervaring had (en hij hier niet van op de hoogte was dat die 12 mnd nodig waren, terwijl hij wel van te voren al jarenlange werkervaring had) is gecancelled.  :dizzy: :dizzy: :dizzy:
Dimia meldde dat hij pas per November dit jaar OPNIEUW de hele aanvraag moet opsturen, inclusief alle kosten!!! Liam had nog gevraagd of ze zijn aanvraag/processing nog konden "bevriezen" tot november, maar dat kon niet. Hij had de keuze of om zelf de applicatie terug te trekken, of te laten afkeuren door Dimia wat waarschijnlijk een negatief staartje zou kunnen krijgen.
Nou, leuk dus na ruim een jaar bezig te zijn geweest vol spanningen weer he-le-maal op nieuw te moeten beginnen.
Ik snap dat je je aan de regels hoort te houden maar ik wist ook niet van die 12 maanden af voordat ik op Xpdite ging snuffelen. Ik raad voor diegenen die ook de visum aanvraag willen opsturen zonder de 12 mnd werkervaring VOORAFgaand aan het opsturen, dit dus maar NIET te doen...
Ik had mijn skilles assessment gelukkig wel goedgekeurd gekregen maar de visumaanvraag (skilled independant als Welfare worker) nog niet opgestuurd aangezien ik verwachtte tot nov-dec te moeten wachten, wat dus ook t geval is!!!
Liam gaat nu zijn ex baas in Perth bellen en hopen dat hij daar sponsorship krijgt. De kan is erg groot want ze warenm gelukkig erg over hem te spreken. Ik ga dan proberen mee te liften als zijn spouse... Weer een nieuwe inslag dus...
Zo, lang verhaal! Khou jullie op de hoogte van alle perikelen!
Grts, Mariekske en Liam

Zoooooo, das balen zeg! Dan kun je eerst wel even een potje gaan staan vloeken en daarna ook wel een potje gaan staan huilen, of niet?

Heeel veel succes met de "nieuwe ronde", hoe waardeloos ook!

Grtz, Cath

Das inderdaad wel brute pech zeg !!  :-(  Erg voor jullie, ni enkel voor dat geld maar toch ook omdat je denkt dat alles goed gaat en dan zoiets ..... goed dat er nog een deurtje openblijft, via dat sponsorship.
Veel succes daarmee hé!

Rot voor je hoor!!

Sara

Inderdaad balen  :cry:
Wel goed dat jullie hier waarschuwen, Liam zal niet de eerste zijn die de juiste werkervaring niet heeft.

Als jullie voor de spouse visum gaan dan moet je eerst samenwonen dacht ik, en jullie wonen in aparte landen toch?

In ieder geval veel succes na deze tegenslag.

Groetjes,
Susan

Potverdorie! Das balen he... Heel veel succes met het wachten en hopelijk komt het allemaal goed met die sponsoring.

Zelfde probleempje hadden wij ook, maar bij ons kwam het misverstand door de school. Daar stond op internet dat mijn vriend's opleiding een Bachelor's degree heeft. Ook werd hem aan het begin verteld dat hij een bachelor's degree zou krijgen. Bleek dus niet zo te zijn.
2 jaar werkervaring te weinig en daar kwamen we pas achter toen we een skills assessment hadden laten doen en de ACS aangaf dat hij te weinig werkervaring had. Dat kan dus allemaal opnieuw en de IELTS ook. Gelukkig nog niet zoveel geld als bij jullie, maar toch rond de 500 euro...

Bedankt voor de steun!  :lol:Liam heeft WEL genoeg werkervaring (jaar of 6) maar schijnbaar ligt em de fout in het feit(?!) dat je min. 12 maanden vd 18 VOORAFGAAND aan het opsturen van de uiteindelijke visumaanvraag, je ook gewerkt moet hebben...
Wij wonen niet samen, hebben dat wel 9 maanden in in busje in Oz gedaan, maar dat telt natuurlijk niet. Verder hebben we wel een gezamenlijke bankrekening vanaf januari dit jaar, en heeeeel veel foto's, vliegtickets van en naar nl-ierland, kaarten, mailtjes en getuigen om onze relatie te bevestigen... Hopelijk dat t zo lukt. Als jullie nog meer tips hebben, of mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten, hoor ik t graag!!! Gelukkig is de kans voor Liam op sponsorship wel heeeel groot...  :up:
Heb overigens ook een mail naar IELTS gestuurd en nav mijn vraag hoelang de IELTS ACADEMIC geldig is, en ze vertelden me voor iedere ielts test 2!!! jaar. Nou snapk er echt nix merr van. Dat de general training 1 jaar geldig is daar ging ik van uit, en de academische misschien 2.
Grts, Mariekske

gaat best lukken met jullie plannen. Ik had zelf 1.5 jaar te weinig werkervaring (7 jaar required).
gaan eind van t jaar opnieuw proberen. we hebben wel punten genoeg voor skilled workers visa
dus gaat het ons lukken alleen wat later dan gehoopt
hans

balen zeg........niet alleen om het geld maar ook de klap omdat alles ineens dan in duigen valt. Succes met de volgende stappen...kop op :wink:

Wat ik me afvraag: iedereen van jullie die ook bezig is met een offshore skilled migration nav een beroep op de SOL list:
kijken jullie voordat jullie de visumaanvraag de deur uit doen ook naar de eis dat je BUITEN JE WERKERVARING OM (want dat lezen mensen soms verkeerd uit mijn verhaal, werkervaring hebben we ruim voldoende, ) je 12 mnd gewerkt moet hebben? Hoe is dit bij jullie gegaan? Ben errrrg benieuwd. Want tis zo zuur als er nog meer mensen door zo'n klein dingetje en hun geld kwijt zijn en helemaal overnieuw moeten beginnen...

Had je verhaal wel goed begrepen ;) Ons verhaal was soortgelijk, maar dan al bij de ACS i.p.v. de DIMA.

Het is inderdaad zo dat de DIMA andere werkervaringseisen stelt dat de authority waar je je skills assessment moet laten doen. Bij ons 6 jaar voor de ACS en 12 van de laatste 18 maanden voor de DIMA.
Die vliegtickets gaan het volgens mij wel goed doen ;) Veel succes verder!

Hey Mariekske,

Da's echt balen, zeg. En dat is nog rustig uitgedrukt.
Heel veel succes, ook na deze tegenslag.
En november is het zo, toch?!

Groetjes,
Mel

Om op je vraag te antwoorden: daar heb ik heel goed naar gekeken. Dit is namelijk 1 van de 5 basisvereisten om uberhaupt een visum te kunnen aanvragen!!! (vandaar jullie cancel) Dit staat nog helemaal los van punten.
Gelukkig heb ik twee vliegen in 1 klap kunnen slaan toen ik voor accountant ging bijstuderen. Want daardoor kwam ik in een 60 punten beroep en geldt de 12 uit 18 maanden. Voor een 50 beroep geldt de 2 uit 3 jaar eis. En inderdaad allemaal direct voorafgaand aan je aanvraag! Moest dus ook na een jaar Australie eerst een jaar hebben gewerkt!
Ontzettend vervelend is dat..........................want dat jaar in Australie is natuurlijk van veel waarde voor je verdere bestaan daar. Het is jammer dat dat jaar meetelt in die 18 maanden en die 3 jaar.............

groet, en nogmaals succes in de wachtstand (of de sponsorstand)

henriette

Bedankt allemaal weer voor de reacties! November duurt idd niet zo heel lang meer... T enige is dan dat de hele procedure weer opgestart moet woren dus dat betekend va nu nog ong 1,5 jaar wachten, auw... En we zijn al zo lang uit elkaar. Mmm, zijn nu wel aant kijken of Liam als electricien in Nederland kan werken. Heb nl nog steeds mn flatje in eindhoven waar ik va augustus weer inkan! Waar Laim zo van baalt is dat de Ozzies niets hoeven te betalen als ze in Ierland komen werken en andersom wel...  En waar Liam vooral zo van baalt is het geldbedrag dat ie kwijt is. Maar we gaan door. We laten ons niet tegenhouden door die bloody ozzies!!! Liam gaat nu sponsorsip aanvragen bij zijn oude ex baas in Perth. Nu hou ik ff op met t woord balen! Het sponsorship zal an zich wel lukken, en dan kijken of ik als zn spouse meekan ipv tot dec wachten om mn visa aanvraag op te sture, ielts test weer overnieuw doen en nog 1,5 jaar wachten... Thumbs up!!! :up:

hm,, geen nieuws is goed nieuws! DWZ dat er tot nu toe nog niemand in die situatie heeft gezeten dat ie zn visum moest intrekken of werd ingetrokken omdat hij/zij niet aan de 12 maanden werken VOORAFGAAND aan de visumaanvraag?!!!  En dus meer dan duizend euries heeft weggegooid...

Back