Au pair

bert2853

New Member
Graag een bruikbaar advies voor een te volgen procedure verkrijgen visa voor Au Pair.

Het betreft:

Een Thaise van 19 jaar welke als Au Pair wil gaan werken in Australië gedurende 1-2 jaar, de "wirwar" van visa's geeft geen duidelijk inzicht welke soort visa.

Wie kan helpen?

bvd

Hoi! En een hele goede morgen. Heeft zij een Nederlandse nationaliteit? Of is ze Thai en moet ze het dus via haar eigen land regelen? Overigens is het misschien wel zo prettig voor de anderen om je eerst even voor te stellen in http://forum.xpdite.net/forum/24-even-voorstellen/

Volgens mij is dan alleen een werkvakantie visa een optie.
Wij zoeken die ook nog, omdat een vriendin als Au-Pair mee wil emigreren.. :wink:

Ik ben hier (in AU) op een WHV en werk als au pair. Het enige waar je even naar moet kijken is dat je dan niet langer als 6 mnd voor dezelfde baas mag werken. Nou is aupair werk niet geregestreerd, dus valt dat volgens mij niet te controleren.... ;-)

Graag een bruikbaar advies voor een te volgen procedure verkrijgen visa voor Au Pair.

Het betreft:

Een Thaise van 19 jaar welke als Au Pair wil gaan werken in Australië gedurende 1-2 jaar, de "wirwar" van visa's geeft geen duidelijk inzicht welke soort visa.

Wie kan helpen?

bvd
De volgende site geeft waarschijnlijk antwoord op je vraag.
http://www.aupair-world.net/index.php/au_pair_program/australia
Als Thaise moet ze een tertiary education hebben. Op de immi website kun je meer details vinden over wat dat inhoudt.

Ik ben hier (in AU) op een WHV en werk als au pair. Het enige waar je even naar moet kijken is dat je dan niet langer als 6 mnd voor dezelfde baas mag werken. Nou is aupair werk niet geregestreerd, dus valt dat volgens mij niet te controleren.... ;-)

Hoi Ballerina,

Dat is ook leuk werk! Voor hoe lang nemen Australiërs gemiddeld een au pair aan? Ik bedoel, zou je dat bijv ook voor 6 weekjes kunnen doen, of niet? Lijkt me eigenlijk niet omdat het niet goed is voor de kids als ze zoo vaak een nieuwe iemand hebben, maar wie weet..

Hoi Ballerina,

Dat is ook leuk werk! Voor hoe lang nemen Australiërs gemiddeld een au pair aan? Ik bedoel, zou je dat bijv ook voor 6 weekjes kunnen doen, of niet? Lijkt me eigenlijk niet omdat het niet goed is voor de kids als ze zoo vaak een nieuwe iemand hebben, maar wie weet..

Hi Gwen,
Dat verschilt geloof ik heel erg, sommige families hebben echt zsm iemand nodig (vanwege twee werkende ouders) en zijn blij met alles wat ze krijgen (al is 6 weken wel heeeeel kort denk ik..) Ik zou voor drie maanden heen, maar werk er nog steeds. Reis af en toe nog voor een paar weekjes, om vervolgens daar weer verder te gaan!
Maar vaak willen de families idd voor een zo lang mogelijke periode (tot 2 jaar!). Je kunt op de website www.aupairworld.nl zoeken, er zijn echt heeeeeeel veel opties :D Succes

Back