Aussie dream

Dani & Roy

Member
Hoi,

Wij zijn Roy en Daniella en hebben twee zoontjes van 3 en 4 jaar. In 2005 hebben wij een reis gemaakt door Australie. Hierbij hebben wij een korte trip gemaakt door Brisbane, Sydney, Melbourne en Perth. In Perth hebben wij ook familie bezocht! Wat een geweldig land is dit, we hadden tranen in de ogen toen we op de terugweg in het vliegtuig zaten! Vanaf 2005 lopen we eigenlijk al met de gedachte om te emigreren. Maar destijds hebben we toch eerst de keuze gemaakt om een huis te bouwen. Hierna zijn onze twee zoontjes geboren en stonden de emigratieplannen zowiezo op een lager pitje. Nu ze alweer ietsje groter zijn, zijn wij nog steeds helemaal in de ban van australie en willen we de daad bij het woord voegen! In september 2011 hebben wij een kansbeoordeling gedaan bij M2A. Deze was heel positief! Ons huis staat inmiddels in de verkoop sinds december 2011. Gezien de slechte huizenmarkt hebben we ervoor gekozen om eerst ons huis te verkopen en hierna de procedure te starten. Tja, wat is wijsheid?? We houden er nog steeds rekening mee dat de verkoop van ons huis een lange tijd in beslag kan nemen....(hopelijk niet...).

Wat betreft de procedure maken we ons minder zorgen, het huis is onze eerste prioriteit. Nu zijn we ons vooral aan het bezig houden met de orientatie waar we naartoe willen. We twijfelen nog tussen Perth, Melbourne of Adelaide. In Adelaide zijn we nooit geweest, dus we hebben hier allebei niet echt een gevoel bij.Wel veel positieve verhalen over gelezen. In Perth en melbourne zijn we wel geweest. Perth is minder groot (meer een dorp), mooi, prettige leefomgeving voor families, maar wat ons betreft minder groen en veel zand. Melbourne is groot, maar wel een schitterende stad met veel parken. Alleen, we zijn hier tijdens onze vakantie minder in de wijken buiten de stad geweest.

Dit is nog een dilemma dus, maar ach.... hier kunnen we ook wel een keuze in maken. Verder zijn we ons aan het orienteren in voor welk soort visum we willen gaan. Het mooiste zou zijn via een sponsored visa AN 121 (via werkgever). Roy is mechanical engineer/projectleider, maar ja, de vraag is of dit reeel is. En anders gaan we op een GSM-visa (skilled work).

Hebben jullie nog tips / suggesties?

In ieder geval nog genoeg voorwerk te doen! Hopelijk gaat het huis een beetje vlotjes, dan kunnen we met deprocedure ook vooruit stomen! Spannend allemaal!!

groetjes,

Daniella & Roy

Spannende tijden!
Hebben jullie eraan gedacht om je huis te verhuren via een makelaar kun je op een bepaalde manier je huis verhuren op basis van clausule dat mensen eruit moeten als je een koper hebt, meestal wordt het dan verhuurd aan mensen die ook iets tijdelijks nodig hebben en dan heb ik het niet over 10 oostblokkers die in de bouw werken,maar mensen die en huis laten bouwen en zelf hun huis al verkocht hebben, dat soort situaties.

Wij hadden ook ons huis te koop staan en hoe mooi het ook was,dat liep niet echt vlot en dat was in 2008/2009, dus zolang stagneert de markt alweer in Nl!

We hebben voor ons zelf de keuze gemaakt als het niet verkocht wordt, dan maar verhuren, niet ideaal, maar we wilde weg.

Toen we 2 weken hier waren is het verkocht en is dus nooit verhuurdJe weet nooit hoe positief iets kan verlopen uiteindelijk,

Als je de procedure nu opstart ipv wachten tot je huis verkocht is scheelt dat heel veel tijd,if you wanna go, you have to go.
Bovendien is het visa ook nog even geldig, je hoeft niet meteen te gaan.

Nou ben ik een heel ongeduldig type,op basis daarvan geef ik je deze tip :lol:

Je slaat jezelf voor je kop als je wacht en dan moeilijk een visum kan krijgen. Ik weet niet hoe het precies zit met validatie (binnen een of 2 jaar?) en volgens mij als je dat hebt gedaan kan je tot 5 jaar wachten voordat je visum verloopt (lees even op het forum hoe het precies zit). Uitgegaan van eenn175/176 visum.

Veel menisen zitten overigens met het huizen probleem.

Validatie is 1 jaar na de VOG of medicals, afhankelijk welke van de twee het oudste is.

Persoonlijk zou ik ook niet wachten tot het huis verkocht is, de emigratiewetgeving in Australie verandert zeer regelmatig en voor je het weet kan het niet meer.

Ik zou ook niet wachten als ik jullie was, in de tijd dat wij (meer of minder) serieus naar OZ aan het kijken zijn ben ik van alle lijsten gevallen die er maar zijn en mijn vriendin van alle behalve 1 (SS ACT) Terwijl we alletwee slimme mensen zijn met goede banen hier in NL. Ook wij gaan eerst het visum maar eens proberen te scoren en dan zien we wel hoe de banen en huizen toestand er hier bij staat.

Ondertussen doen we dan wel 'even' een validatietripje ;) Nog een keertje op en neer vliegen kan er dan ook nog wel bij.

Welkom op dit forum, wij hebben de procedure gestart en moeten ook nog ons huis verkopen, we gaan in maart naar de makelaar.
Ik zou niet wachten, wie weet verkoop je het wel binnen een jaar, of 2. Als je dan je procedure nog moet starten duurt je droom nog langer.
Succes ermee!

Hoi,

Even een update...morgen hebben we een bezichtiging van ons huis, de tweede bezichtiging in 10 weken tijd, best goed toch :roll: !!
Fingers crossed!!:lol:

gr's Daniella

Heej Marie!

Hoe is het bij jullie in Sydney? Even los van de vele regen...maar bevalt het tot nu toe? Veel regelwerk natuurlijk! Ik zal je binnenkort even een mail sturen, kunnen we even 'bijkletsen'!

De bezichtiging afgelopen week ging super! Nog even afwachten of het echt resultaat heeft gehad, maar de mensen waren erg enthousiast over alles. Er was niks wat ze niet leuk vonden. Deze week gaan ze financieel e.e.a. op een rijtje zetten. Misschien dat ze terug komen voor een 2e bezichtiging, maar dat is altijd even afwachten :cool: . A.s. vrijdagavond gaan we even naar Paul en Anita om hun verhalen te horen. Eigenlijk willen we nu snel de knoop doorhakken voor welk visum we willen gaan en dan starten. De eerste maanden heeft het huis al enkele kijkers getrokken. Dit is geen garantie voor de toekomst, maar het biedt perspectief! :up:
We zijn super benieuwd naar jullie verhalen! Hoe is het met de kids? Met Dan z'n nieuwe job? Zijn jullie al druk huizen aan het bezichtigen? En en en....

we mailen.

groetjes,

Daniella

Back