Aussie nieuws

Syl

Active Member
Ok, het is weer zover, een of ander vaag bericht m.b.t. Australie of eigenlijk een Australier waarvan wij hier Down Under dus absoluut niets van hebben vernomen, zoals gewoonlijk. (Can't believe I am beating Martijn with this hot goss. :-D). Maar het haalt dus wel de Internet "voorpagina" (ok, ok) van De Telegraaf.

Australiër van 30.000 volt
SYDNEY - Een Australiër met een voorliefde voor synthetische kleding was zonder het te weten een wandelende krachtcentrale, zo meldden Australische media vrijdag.

Door de wrijving van de kleding tijdens het lopen, bouwde de man 30.000 volt aan statische elektriciteit op. Op het moment dat hij een winkel betrad, volgde de ontlading. Het begon met geknetter dat volgens de man "klonk als een zevenklapper". Vervolgens begon het tapijt te smeulen en ontstond er een gat ter grootte van een munt. Een plastic mat in zijn auto bleek ook gesmolten te zijn.

De brandweer sloot de winkel uit angst voor grotere elektrische problemen en nam de jas van de man in beslag. De man was slechts een stap verwijderd van " spontane zelfontbranding", aldus de brandweer.

Groetjes
Syl
 
Goed gedaan Syl, blijven wij tenminste op de hoogte van het nieuws  :-D
:thinking: Misschien hadden ze hem beter aan het electranet gekoppeld, GROENE stroom  :rotflmao:
 
[quote author=Syl link=topic=2595.msg28000#msg28000 date=1126869672]
(Can't believe I am beating Martijn with this hot goss. :-D). Maar het haalt dus wel de Internet "voorpagina" (ok, ok) van De Telegraaf.
[/quote]

Ik lees ook niet de Telegraaf (moet nu even mijn mond gaan spoelen). Wel een vaag verhaal zeg. Denk dat ik ook een synthetische jas moet kopen, kan ik mijn eigen stroom opwekken (Oppassen! Geef mij vanaf nu geen hand meer!).
 
Ja goed het Ton!! :-D

Tinus, had je nu toch maar die flintstone auto van ons gehad dan had je samen met die Synthetische jas (jaaaa, het perfecte kledingstuk voor a Queensland summer) heel Brisbane kunnen voorzien van groene stroom!

Groetjes
Syl 
 
Typisch de Telegraaf.... :x

Wat een onzin. Iedereen die een beetje technische achtergrond heeft, weet dat het niet zo moeilijk is om 30.000 volt op te wekken.
Maar het gaat dan altijd om microampéres, waar je helemaal niks mee kunt. Behalve dan iemand of jezelf een opdonder geven.

Zegt genoeg over het niveau van de gemiddelde telegraaflezer.

En ik geloof dat de "dutch weekly" een wekelijks aftreksel is van de Telegraaf, waarin alle Nederlandse moord en doodslag wordt verzameld.

Bart
 
Helaas Bartman ik moet je teleurstellen "The Dutch Weekly" is niet meer :-D

Zegt genoeg over het niveau van de gemiddelde telegraaflezer.
lichtelijk ongenuanceerd en ietwat generaliserend...... :).
Hier (Queensland) kom je nog op de voorpagina als je de grootste vis hebt gevangen.

Groetjes
Syl :up:
 
Het zal wel een "Electrifying and a shocking experience" zijn geweest.

Als hij een lamp mee had genomen was hij ook nog een "helder licht", of een "bright spark".

Rene :loldevil:
 
Back
Top