Aussie pies

RobertInge

New Member
We zijn helemaal into meatpies - maar helaas mag je die niet versturen of meenemen naar Nederland :cry: Nu heeft een nederlandse tante, die ook in ons zelfde dorp woont, een australische Sunbeam Pie Maker meegenomen uit Oz-land... HEERLIJK !! Ik heb vanmorgen 12 pies gemaakt en daar zijn er al 6 van op..!! (De buren wilden ook proeven). Weet iemand een adres waar je zo'n pie-maker zou kunnen bestellen? Of komt binnenkort iemand naar Nederland die nog ruimte (en dan vooral kilo's, want het ding weegt nogal wat) over heeft en die voor ons zo'n pie-maker zou willen meenemen?

Inge
 
Heeft iemand een adres-je voor Meat Pie in SA??????

In Kuranda en Yatala waren ze heerlijk, en in November gaan we naar SA....
Het water loopt me nu al in de mond voor zo'n overheerlijke Pie.

Wie O Wie.


Groetjes
Ineke
 
Hoi Ineke,

Echt de ALLER LEKKERSTE PIE hebben we gegeten in Stone Hut, SA. :win1:

Het is een zeer klein plaatsje zo'n 200 km boven Adelaide in de buurt van Laura.
Het is de moeite waard om hier een stukje voor om te rijden mocht je in de buurt zijn.

Groetjes Jolanda.
 
Ik stond om 7.15 AM op het dak voor een installatie.

Komt Kevin (Fieldmanager) een vriendelijke man van 62 jaartjes even langs.
Maakt gebaren dat ik onmidddelijk naar beneden moest komen.

Had een papieren zakje bij zich en zei bij het openmaken ,'' You can't find better pies then these ones''.
Heerlijke Meat pie, heb deze naar binnen gekregen maar toch de volgende keer niet meer zo vroeg op nuchtere maag.

Heb trouwens wel gerend tot 6PM op deze Pie, heb geen honger meer gehad tot die tijd.

Om er 6 op een dag te eten...??..., wat is je gewicht of wat word je gewicht :smile: :up:

Jack :evil:
 
Toevallig ben ik op mijn werkin Nederland  bezig voor een PIE lijn voor PATTIES. 

Ik ontwerp dus samen met 3 andere collega's de machines die de PIE's gaan maken voor WA. De PATTIES fabriek van Perth wordt namelijk voorzien van onze machines. Tevens hebben wij al machines gemaakt voor ms. MAC. de concurent van patties.

Ik kan dus wel een dergelijke machine voor jou maken, maar dan moet je wel rekenen op ca 400 PIES per uur, en E 5.000.000,- er voor uit willen trekken...... :grin:
 
[quote author=jolanda b link=topic=4171.msg97475#msg97475 date=1187694899]
Hoi Ineke,

Echt de ALLER LEKKERSTE PIE hebben we gegeten in Stone Hut, SA. :win1:

Het is een zeer klein plaatsje zo'n 200 km boven Adelaide in de buurt van Laura.
Het is de moeite waard om hier een stukje voor om te rijden mocht je in de buurt zijn.

Groetjes Jolanda.

[/quote]

Die rit moeten we maar voor de volgende keer bewaren, we komen nu tot Nuriootpa, dus dat is er nog zo'n 150 km vanaf schat ik.......Toch bedankt voor de tip!!
Volgend jaar gaan we tot Coober Pedy dus dan komen we dichter in de buurt :lol:

Misschien is er in de buurt van Adelaide wel een lekkere Pie te vinden, anders gaat een broodje Subway er ook wel in. :up:

Groetjes
Ineke
 
Ben zelf ook erg van de pies, vind ze erg lekker. Totdat ik las dat 1 pie ongeveer gelijk staat aan het eten van 60 bananen. Geen wonder dat jij de hele dag niet meer hoefde te eten Jack! Ik zou het ook niet als ontbijt moeten hebben hoor, pfffffff. Maar als je ze zelf kan maken kun je ze natuurlijk minder vet maken dan ze verkocht worden. Succes met het vinden van je machine Inge!!

Groetjes
Danny-Eva
 
Inmiddels hebben we een goed adresje gevonden, in Hahndorf, bij Pot Belly Pies.
Hier zijn ze ook errug lekker.

Ineke
 
Ik weet niet of Inge nog hier leest, maar je hubby komt eind van 't jaar hierheen, kan hij misschien een masjientje voor je meenemen??  :lol:
(als je nog zo'n ding wilt hebben....)

liefs je schone zus........ :up:
 
we kunnen toch gewoon zo'n ding opsturen naar NL :)


iemand een goed recept voor Pie? dan zal ik ze ook es gaan maken.
 
Ik heb geen recept, maar zou er wel een willen hebben.
Wel hebben we ooit op Tasmanie een pie gehad met als vulling kip / camenbert. Heerlijk.
Deze hebben we nergens anders als daar gevonden.

Groetjes Jolanda  :up:
 
opsturen naar Nederland zeg je???? No way!! Ik heb in december een pakketje opgestuurd, man, dat is hier stervensduur!!!!!! Ik laat liever iets uit Nederland overkomen, dat is goedkoper!
Enne... ze doen het al zo lang zonder zo'n ding, daar kan nog wel een kleine 9 maanden bij...

Ik heb al eens eerder een recept gepost, maar hier een herhaling:

Meatpies:
Nodig:
bladerdeeg
30 gram boter of margarine
2 gesneden uien
900 gram runder gehakt
kwart kopje Worchestersauce
kwart kopje ketjap
2 blokjes maggie
250 ml water
2 eetlepels bloem
2 eetlepels water extra

Verhit de boter/margarine in een pan, voeg de uien toe en bak tot ze zacht zijn. Voeg het gehakt toe. Dit rul bakken. Voeg de sauzen, maggieblokjes en water toe, en laat dit koken. Laat het 20 minuten sudderen. Meng de bloem en water samen en voeg dit aan de saus toe. Roer tot het kookt en indikt. Laat het afkoelen.

Ik heb een siliconen pasteivorm, waar ik de bladerdeeg ik leg. Het kan ook met die aluminium bakjes. Deze vul je met het gehakt mengsel en leg er een bladerdeeg dekseltje op. Dit wel doorprikken en vastmaken (met wat water plakt het prima aan elkaar). De bovenkant nog even besmeren met wat eigeel voor het kleurtje.

Ik weet zo niet meer hoe lang ik het in de oven doe, maar ik dacht dat het ongeveer 20 minuten op 200 graden is. Regelmatig checken is de beste oplossing.
Mijn tante heeft vergeten erbij te zetten hoe lang het moet, dus heb ik dat maar zelf uitgevonden.
Wij zijn er hier gek op, al vind ik het wel weer even een werkje. Maar ze zijn wel heeeeeeerlijk!!!
Natuurlijk kun je de vulling variëren, laat ik helemaal aan je eigen fantasie over.... :lol:
Heb ze hier trouwens nog helemaal niet gemaakt.....

Kijk anders onder de volgende topic, daar staat het: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7338.30

Succes!!
groetjes Pauline
 
Heb nu de echte meatpies gegeten en vind het eigenlijk niet eens zo speciaal hoor... Ze zijn niet vies, maar had er meer van verwacht eigenlijk. De meatpies van Lilygirl's recept zijn veel lekkerder :up:
 
Ja dat wel, maar lekker is het zeker! Heb het ook een keer gebruikt als scoutingactiviteit en de kids vinden ze ook allemaal erg lekker :) De leiding trouwens ook :)
 
Back
Top