Australië boekt recordoogst wijn

tinusv

XPdite Hero
Voor de wijnliefhebbers goed nieuws:

SYDNEY - Australië heeft dit jaar 1,9 miljoen ton druiven geoogst die bestemd zijn voor de wijnproductie. Dat is een record. De oogst was 100.000 ton meer dan het afgelopen jaar. De stijging komt neer op 6 procent, zo heeft de Australische branchevereniging dinsdag laten weten.

De verkoop van Australische wijn gaat nog steeds omhoog, zowel op de binnenlandse markt als in de exportmarkten, aldus de vereniging. De oogst van witte druiven nam toe met 13,5 procent tot 855.000 ton. De opbrengst van rode druiven liep met 0,5 procent op tot 1,07 miljoen ton.

Bron: www.nu.nl

Ik neem er nog eentje!! :eat:
 
Als aankomend Adelaidenaar ( :wink:) is het toch goed te weten dat je een heel wijngebied in je achtertuin hebt (althans naar Australische begrippen voor afstanden gemeten).

Santé :up:
 
Ik zal zeker goed mijn best doen om een groot gedeelte hiervan op te drinken!  :-x :-x :drinking:
 
Persoonlijk heb ik me de smaak van wijn nooit eigen kunnen maken (zal wel niet meer lukken ook), ... maaaar goed nieuws voor mijn ma en schoonma, die lusten het graaaaaag.......!!
 
[quote author=Bacchus link=topic=1967.msg18851#msg18851 date=1119365555]
Een land naar mijn hart !
[/quote]

Dat moet ook wel met jouw naam!
 
[quote author=tinusv link=topic=1967.msg19047#msg19047 date=1119566160]
Dat moet ook wel met jouw naam!
[/quote]

Erg scherp !  :lol1: :evil:
 
Back
Top