Australië kandidaat WK voetbal 2018

benneman

Member
van nu.nl:

SYDNEY - Australië wil zich kandidaat stellen voor de organisatie van het WK voetbal in 2018. De Australische bond FIFA heeft dit vrijdag laten weten. Aanvankelijk richtten de Australiërs zich op de wereldtitelstrijd van 2014, maar de verwachting is dat de wereldbond FIFA deze editie zal toewijzen aan een land uit Zuid-Amerika.

"Dit zal het grootste sportevenement zijn wat in Australië georganiseerd zal worden. Het optreden van de Socceroos bij het WK in Duitsland heeft enorm veel interesse en enthousiasme voor het voetbal losgemaakt. We gaan er daarom alles aandoen om dit voor elkaar te krijgen", aldus een verklaring van alle betrokken partijen.

Howard

Ook premier John Howard steunt de kandidatuur van de FFA. "Ook vanuit de regering zullen we onze volledige medewerking verlenen", zei Howard. Onder leiding van bondscoach Guus Hiddink bereikte Australië de achtste finales bij het WK, daarin verloor de ploeg met 0-1 van de latere wereldkampioen Italië.

Ah, maar ze kunnen dan wel wat scheidsrechters regelen die pro Australie en Nederland zijn (er kan voor ons tenslotte geen betere finale zijn dan dat). Ik zal alvast de datum voor de finale in mijn agenda zetten ;-)

Paul

Hmmm, 2010: Zuid-Afrika
2014: vrijwel zeker ergens in Zuid-Amerika voor zover ik heb gehoord.
Dan wordt 2018 ongetwijfeld ergens in Europa, puur vanwege de commercie. Tot nu toe waren de WKs namelijk om en om in Europa en in de rest van de wereld, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Fifa_world_cup
Australie kan denk ik beter gokken op 2022...

Of 2026, dan is mijn zoontje 22 en is hij de aanvoerder van het nationaal Australisch team , dan zijn ze er klaar voor om de wereld beker te veroveren.... :) :-D :up:

Jack :evil:

De finale zal geen Nederland - Australia zijn want de verstandigste en beste spelers zijn in die tijd toch allemaal geemigreerd naar Australia.

:-D :-D

Jack :evil:

Volgens het FIFA rotatiesysteem zou 2014 in Zuid-Amerika plaatsvinden en 2018 ofwel in Noord-Amerika ofwel in Azie/Oceanie. 2022 zou dan weer Europa worden.

Australie mag er best voor gaan. China heeft zich al kandidaat gesteld, maar gezien hun nogal dubieuze mensenrechten-schendingen denk ik dat ze op tegenwerking mogen rekenen tijdens het stemgedrag. Australie heeft op politiek vlak weinig echte vijanden, het land is sportgek, de infrastructuur is dik in orde, het voetbal algemeen zit er in de lift, ... Lijkt me dus een logische keuze als het WK weer richting Azie trekt  :up:

[quote author=benneman link=topic=5188.msg65546#msg65546 date=1152877683]
"Dit zal het grootste sportevenement zijn wat in Australië georganiseerd zal worden.
[/quote]

Dus de Olympische spelen in 2000, waar veel meer sporten werden beoefend is kleinschaliger dan een WK???

[quote author=marc-el link=topic=5188.msg66594#msg66594 date=1154072943]
Nog een goede rede om naar OZ te verhuizen en het waren er al zoveel :lol:
[/quote]

Of juist niet....maar toch wil ik naar Oz., dus dat zien we dan wel weer....2018 is nog zeker 12 jaar verwijderd....spaar ik dan wel de vrije dagen op en ga dan in 2018 wel in de outback zitten (in ieder geval vele honderden/duizenden kilometers verwijderd van het groene grasveld....

Ik ben voor!  :up:
Dan zitten we tenminste niet meer met die lastige uitzend tijden!
(Was erg vermoeiend, maar wel de moeite waard).
Ducee

[quote author=ducee link=topic=5188.msg66811#msg66811 date=1154346045]
Ik ben voor!  :up:
Dan zitten we tenminste niet meer met die lastige uitzend tijden!
(Was erg vermoeiend, maar wel de moeite waard).
Ducee
[/quote]

lastige uitzendtijden? Als het WK in Australie wordt gehouden is de helft van de wedstrijden onder werktijd: dat noem ik nog eens lastige tijden!  :-D

Zet je toch de tv op je bureau of ergens in de kantine.......
De baas heeft daar wel begrip voor  :)
Beetje baas zorg zelf voor een groot scherm en doorbetaalde uren terwijl je de wedstrijd kijkt... :-D

jack :evil:

He Jack hopelijk ga jij mij niet in de schoenen lopen om bondscoach te worden :-D :-D :-D :-D

Ik ga komend weekend mijn open solicitatie brief versturen.

Cheers Jan Martijn

Back