Australië, maar nu nog uitzoeken waar!

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
We zijn begonnen met een aanvraag voor skilled independent visum voor een permanent verblijf in Australië. Mijn man, Mark, heeft de opleiding civiel ingenieur en is momenteel (4 jaar) werkzaam als project leider op een ingenieurs bureau in Rotterdam. Bij ditzelfde bureau is hij al 13 jaar in dienst. 

Nu is het zo dat hij door zijn ervaring blijkbaar "gewild" is bij werkgevers in Australië Queensland.(door alleen zijn CV gelezen te hebben) Door het recruitmentbureau van IPA kan het zo zijn dat we gaan overstappen op een gesponserd visum 457. Op dit moment hebben we een aantal vacatures thuis liggen, waarmee we met een paar nog telefonisch contact krijgen.

Onze eerste indruk was om ons in de buurt van Brisbane, Cairns of Adelaide te gaan vestigen. Maar door de aanbiedingen, krijgen we ook meer beeld van andere plaatsen, waar we ons dan in zijn gaan verdiepen om zo straks een goede keuze te kunnen maken.
Het is wel leuk hoe je eerste gedachten dan zo onderuit gehaald kunnen worden en er een hele andere kijk op krijgt.

Vanmorgen hadden we een telefoongesprek met iemand van IPA en die vertelde ons dat je in principe helemaal begeleid wordt. Ze helpen je met aankomst en begeleiden je naar je huis, geven tips, helpen met scholen uitzoeken en andere inburgeringszaken. Moet je hier in Nederland een binnen komen, sta je er alleen voor. Dus onze oren konden we niet geloven, maar het heeft ons wel meer gerust gesteld. Later kunnen we dan altijd nog overgaan op een permanent visum.

Dit was het even voor nu.

Astrid  :fish:

Hoi Astrid en Mark,

Het gaat wel goed tot nu toe zo te lezen.    Veel succes met de sollicitiatiegesprekken, we hore het hier wel!

Groetjes,
Susan

Mark heeft nog een aanbieding in Townsville gekregen. Bestudeerd en erop gereageert dat hij niet over de ervaring beschikt die ze daar vragen. (beter gezegt, hij weet niet eens hoe het in elkaar steekt) Toch wil die werkgever een gesprek met hem hebben.  :? Mark snapt dat niet, dus ik zei al dat zij misschien bereid zijn om hem om te laten scholen :-D
Anders snappen we het allebei niet.

:fish:

Ik had al eerder ergens geschreven dat we niet in de outback willen zitten, maar met de aanbiedingen die we tot nu toe hebben gekregen, neigen we toch die kant op te gaan. Er was ons toen ook de vraag gesteld, waarom niet? Omdat wij er niets van wisten en ons er nu toch wat meer in verdiept te hebben,spreekt het ons eigenlijk wel aan.

Hey Astrid! Over een paar maanden vertrekken Hans en ik naar Alice Springs, midden in de outback maar toch ook nog een grote stad (30.000 vaste bewoners). Alice is een erg leuke stad en het werkloosheidspercentage is het laagste in heel Aus! Werk vinden voor geschoolde mensen is er meestal niet moeilijk. Misschien toch een optie voor jullie? Lekker in de natuur, toch de gezelligheid van de stad én veel nieuwe mensen, toeristen,...

In ieder geval veel succesmet de zoektocht en als er vragen zijn, dn horen we het wel!
Sara

Zo afgelegen willen we ook weer niet, maar petje af voor jullie. Wij zitten meer te denken aan Blackwater. (in de buurt van Rockhampton) Wij houden niet zo van de zee, dus daarvoor hoeven we niet perse dicht aan de kust te zitten. Blackwater is wel een stuk kleiner dan Alice Spring maar het idee is hetzelfde (denk ik).

Morgen ochtend staat de bak koffie weer klaar bij de telefoon. De werkgever uit Townsville wil idd. even babbelen.

Vanmorgen het telefoongesprek  :call: gehad met de werkgever uit Townsville. Wij hadden toch een ander beeld van de vacature en wat Mark dan uiteindelijk zou moeten doen, dat doet hij nu ook ongeveer in Nederland. Wij vonden het een beetje hakkelig gaan,  :unsure: maar ja wat wil je om 8 uur smorgens en net wakker  :yawn: en zijn eerste! sollicitatie in zijn leven.

De manager van het bedrijf vond het anders goed gaan, want dit was het antwoord dat we kregen via onze recruitment persoon: You made a very positive and professional impression and he is keen to put the formal offer to you in the next few days. :-D

Na navraag te hebben gedaan over de andere vacatures, blijkt dat die het zelf nog niet zo goed weten wat ze willen :| Nou ja, laten we eerst dit maar even op ons in laten werken.

he townsville , dat ken ik , daar heb ik lekker gedoken, leuk plekkie!!

Maar , laat je niet te veel verleiden door de mooie praatjes van die toekomstige werkgevers ,
een slechte ozzie eigenschap , veel beloven en nix waarmaken.
Uiteraard is niet iedereen zo , maar ........
enne , als een bedrijf iets voor jou doet willen ze er veel (arbeidsuren) voor terug, en hou er rekening mee dat jullie (visum) volledig zijn overgedragen aan dat berdijf.
Stel het is geen prettige werkgever en dan??

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een skilled visum , kun je zelf bepalen bij wie je werkt , en onder jouw voorwaarden (en niet die van je baas).
en dan ligt jouw toekomst (visum) niet in de handen van iemand anders.

Maar het kan natuurlijk ook goed uitpakken , ben je wel een stuk goedkoper uit  :up:
maar ik denk ik geef ook ff de andere kant van het koekje aan.

Veel succes ermee

Nu vraag ik mij af of zo'n werkgever niet ook een soort verantwoordelijkheid heeft ten opzichte van de Australische overheid en je visum. Maar wel mooi dat je in Nederland al een baan aangeboden krijgt. Dat was mij niet gelukt, ja ik heb het wel bij 20 adressen geprobeerd.

En Sarabaes, naar Alice Springs? Zo!

Wel een mooie stad, maar hoe is Alice springs in Januari?
Ik moet zeggen, daar heb ik bewondering voor als je daar naar toe gaat.

[quote author=damhooligan link=topic=3943.msg49410#msg49410 date=1140716900]
he townsville , dat ken ik , daar heb ik lekker gedoken, leuk plekkie!!

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een skilled visum , kun je zelf bepalen bij wie je werkt , en onder jouw voorwaarden (en niet die van je baas).
en dan ligt jouw toekomst (visum) niet in de handen van iemand anders.

Maar het kan natuurlijk ook goed uitpakken , ben je wel een stuk goedkoper uit  :up:
maar ik denk ik geef ook ff de andere kant van het koekje aan.

Veel succes ermee
[/quote]

@ Damhooligan

Wij geven ook de voorkeur aan een permanent visa, dus daar gaan wij IN Australië gewoon mee door.

Back