Australië onder de duurste landen van de wereld

Nou en nu met Abbott aan de macht met zijn budget komen we wel op de eerste plaats, dus trek je portemonnee maar open.

gr. Moon
 
Misschien wel duurste land maar ook hoogste lonen en lage belasting.

Percentueel is hier de benzine spot goedkoop, mijn privé healthcare kost amper iets vergeleken percentueel met de Nederlandse zorg kosten. Gas, water en licht is percentueel goedkoper. Percentueel is eten iets duur maar bijna gelijk.
Het percentage dat ik hier aan geld kan sparen is 500% meer.

Dusja, ik woon graag in het duurste land van de wereld :)
 
Lage belastingen? Healthcare, nothing Uncle Tony can fix for ya! >:D

Vergelijk maar is bruto-netto www.paycalculator.com.au die klopt precies, over een ton betaal je maar $26K belasting. Ik betaal $123 per maand aan privé healthcare, dat is rond het zelfde bedrag zoals in Nederland alleen verdien ik hier 5x zoveel netto...dus percentueel heel erg goedkoop. Zelfde geld met alle andere kosten uiteraard dat je moet vergelijken met je inkomen.
Normaal zou ik voor het public systeem gaan wat gratis is maar ik kreeg in eens stuk minder belasting terug, dus mijn keuze voor privé healthcare is puur uit financieel belang.

Tonny Abbott maak ik me geen zorgen over, al zijn plannen hebben minimaal effect en de vraag is of ze door gaan. Volgens het nieuwe budget gaan er mensen met kinderen op voor uit en is het nu de tijd om kinderen te krijgen. Ik ga der op achteruit, maar het zal in het belang zijn van Australië - dus daar ben ik voor.

Belangrijkste is in mijn ogen dat er banen worden gecreëerd want er zijn teveel werklozen.
 
voor de werkende mens is er dus niks aan de hand, maakt niet uit of je in Nederland zit of in Australië.
Oftewel NIET je baan kwijt raken. Maar dat heb je meestal niet zelf in de hand....
 
Het is niet alleen niet je baan kwijt raken maar het hangt natuurlijk ook af van wat je inkomen is en of je op loopafstand of een eind moet rijden om naar je werk te komen en of je een chronische ziekte heb of een ziek kind. Daarbij huizen zijn schandalig hoog geprijst. Betaalbare huurwoningen zijn nauwelijks te vinden en als je er een vind dan ziet het er vaak niet uit. Mijn man is sinds kort zijn baan kwijt geraakt, we leven nu op mijn salaris $600 per week en we hebben 2 schoolgaande kinderen kan je zeggen het is geen vetpot en wij gaan er zeker niet op vooruit komende jaren. Boodschappen vind ik duur, zo ook electra en benzine, gelukkig zijn we gezond en hopen dat ook te blijven. We wonen prachtig aan de kust maar helaas wel in een gebied waar erg weinig werk te vinden is. Banen creëren is erg belangrijk maar het moet ook weer niet tenkoste gaan van prachtige natuurgebieden en dat gebeurd helaas wel met Abbott aan de leiding.
 
Dat klinkt inderdaad wel heftig cyberlientje :-( Ik vind zeker dat de minimum wages veelte laag zijn, ik zou alleen niet eens op $600 kunnen overleven op het moment laat staan met een familie en kinderen. Het lijkt erop dat je het of kei goed hebt of aan strugglen bent in Australia - helaas.
Heeft je man een fitters of electrician trade? Er is heel veel vraag naar instrument fitters in regional Queensland en hier kunnen ze zelf niet genoeg Aussies vinden die 6 dagen per week willen werken dus halen ze tijdelijk personeel uit de Filippijnen.
Abbott is een idiot regardless maar daar is lastig wat aan te veranderen.
 
Nou gelukkig zijn we erg goed met centen, hebben geen schulden, ik rij in een 20 jarige auto en we halen de meeste boodschappen bij de Aldi en lopen verder alle aanbiedingen af. Dat ik voor mezelf veel moet laten vind ik niet zo erg maar vind het wel jammer dat de kinderen niet hun hobbies en sport kunnen uit oefenen. Ben blij dat ik het wel naar mijn zin heb op het werk ik werk in de bejaardenzorg en dat betaald nou eenmaal niet gigantisch. Mijn man heeft een technische opleiding gedaan in Nederland (MTS) heeft veel ervaring opgedaan als technicus bij de KLM in het PLC gebeuren maar helaas heeft hij dus niet een Austraische licencie kunnen krijgen als instrumential fitter doordat hij de test die hij zou moeten doen door mis communicatie niet heeft plaatsgevonden en dus de hele aanvraag de prullenbak inging. Het kost teveel geld nu om weer opnieuw de TRA procedure op te starten omdat de prijs intussen is verdrievoudigd. Hij zou niets liever weer aan de slag gaan als technicus binnen het PLC gebeuren maar zonder die licencie en misschien ook leeftijd (49) komt hij helaas niet aan de bak in die branche. We wonen in Queensland maar zelfs hier lukt het niet zonder die licencie.
 
Tonny Abbott maak ik me geen zorgen over, al zijn plannen hebben minimaal effect en de vraag is of ze door gaan. Volgens het nieuwe budget gaan er mensen met kinderen op voor uit en is het nu de tijd om kinderen te krijgen.
Hoe gaan die mensen er precies op vooruit? Co-payments zullen er lekker inhakken als je kinderen hebt. Voor mijn familie gaat de lagere cut-off voor Family Tax Benefit B $3000/yr kosten. En kindje maken levert ons helemaal niets op, vrouwtje is gestopt met werken ivm eerste kind, dus Paid Parental Leave met gouden randje komt ze niet in aanmerking en baby bonus is al helemaal afgeschaft, dus we krijgen er geen cent voor.

Ik denk niet dat jouw persoontje representatief is voor de gemiddelde Australier.
 
Nou gelukkig zijn we erg goed met centen, hebben geen schulden, ik rij in een 20 jarige auto en we halen de meeste boodschappen bij de Aldi en lopen verder alle aanbiedingen af. Dat ik voor mezelf veel moet laten vind ik niet zo erg maar vind het wel jammer dat de kinderen niet hun hobbies en sport kunnen uit oefenen. Ben blij dat ik het wel naar mijn zin heb op het werk ik werk in de bejaardenzorg en dat betaald nou eenmaal niet gigantisch. Mijn man heeft een technische opleiding gedaan in Nederland (MTS) heeft veel ervaring opgedaan als technicus bij de KLM in het PLC gebeuren maar helaas heeft hij dus niet een Austraische licencie kunnen krijgen als instrumential fitter doordat hij de test die hij zou moeten doen door mis communicatie niet heeft plaatsgevonden en dus de hele aanvraag de prullenbak inging. Het kost teveel geld nu om weer opnieuw de TRA procedure op te starten omdat de prijs intussen is verdrievoudigd. Hij zou niets liever weer aan de slag gaan als technicus binnen het PLC gebeuren maar zonder die licencie en misschien ook leeftijd (49) komt hij helaas niet aan de bak in die branche. We wonen in Queensland maar zelfs hier lukt het niet zonder die licencie.

Ik heb mensen over de vloer gezien van Atlas en ABB die technicus zouden zijn en de PLC moeten kunnen aanpassen, ze kwamen niet verder dan de juiste poort aan te sluiten op de computer. Uit eindelijke heb ik zelf maar gedaan en die gasten naar huis gestuurd..... En dan Nederlands goed opgeleid krijgt geen kans, dan is toch verontrustend. Wat ik zie is dat je helemaal onderaan moet start bij bijvoorbeeld een Atlas of ABB en dan jezelf omhoog werken met interne cursessen om bepaalde licencies te halen. Ik denk 49 nog steeds niet te laat is, alles is mogelijk als je er zelf maar in geloofd.
 
Hoe gaan die mensen er precies op vooruit? Co-payments zullen er lekker inhakken als je kinderen hebt. Voor mijn familie gaat de lagere cut-off voor Family Tax Benefit B $3000/yr kosten. En kindje maken levert ons helemaal niets op, vrouwtje is gestopt met werken ivm eerste kind, dus Paid Parental Leave met gouden randje komt ze niet in aanmerking en baby bonus is al helemaal afgeschaft, dus we krijgen er geen cent voor.

Ik denk niet dat jouw persoontje representatief is voor de gemiddelde Australier.

Dat klopt, de gemiddelde persoon in de Mijnbouw verdient nog veel meer dan mij, maar ik ben hier pas 3 jaar en ik doe het goed. Ik ben ook maar op $17 per uur gestart en kei hard gewerkt om die ladder omhoog te beklimmen, nu inmiddels mijn uurloon verviervoudigd. Als je een beetje opgeleid bent en echt wilt dan kan je hier al je dromen waar maken. Niemand die jou dromen waar maakt en de juiste dag bestaat niet, je moet je eigen kansen zelf creëren want niemand doet dat hier voor jou. Nederland was een stuk gemakkelijker waar iedereen je de hand boven het hoofd houd met de sociale zekerheid en waar mensen echt iets om je geven.

Als ik onder het modaal inkomen moest leven was ik nooit naar Australia gekomen daar is Nederland te goed voor. Ik snap nog steeds niet waarom mensen naar Australië komen en het zun eigen leven moeilijk maken financieel. Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld waar het allemaal makkelijker gaat dan Australië.

Ik ben er met je eens dat lage inkomens er op achteruit gaan. Wat mij zorgen maakt is dat hier lokale mensen klagen geen werk te hebben, terwijl fast food ketens en mijnbouw projecten geen mensen kunnen vinden en Filippijnen moeten inhuren op 457 visas. Waarom, omdat hier de lokale mensen te lui zijn om 6 dagen per week te werken.... iedereen zonder opleiding ken een ton of meer per jaar verdienen....Toen ik weinig verdiende omdat ik net in Australië begon ging ik spullen verkopen op de markt of in andere dingen (legaal) handelen om die hobby's te kunnen financieren die ik graag wil.
 
Moet je wat de mijnbouw betreft wel even nagaan dat je ook veel uren weg tikt. En met name in het westen van Australie, de Pilbara, kost een colaatje ook gem zo'n 10 dollar. dus het is allemaal schijn. Kijk maar eens wat een gemiddeld krot in Perth kost. dus dat meer verdienen verdampt erg snel als je alle kosten van het levensonderhoud uitrekent. Bovendien lijkt de brandstof wel een stuk goedkoper, maar je rijdt hier ook 50 Km voor een bepaalde winkel terwijl je in Nederland dat op 5 Km afstand hebt.
 
Back
Top