Australiër overleeft op kikkers en hagedissen

Annemiek

XPdite Sponsor
Australiër overleeft op kikkers en hagedissen

Kikkers, hagedissen, bloedzuigers en sprinkhanen. Dat is het dieet waarop een Australische man zich drie maanden in leven heeft weten te houden in het afgelegen Northern Territory, nadat hij midden in de wildernis autopech had gekregen.

De 35-jarige Ricky Megge werd vorige week gered toen een voorbijganger hem vond bij een plas water. Vanwege zware ondervoeding heeft hij eerst zes dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Toen hij werd gevonden woog de 1,90 meter lange Megge nog maar 45 kilo.

"Ik at de bloedzuigers rauw, zomaar uit de plas; ook de sprinkhanen at ik gewoon", aldus Megee. "Het enige wat ik echt moest 'koken' waren de kikkers". Die spiesde hij op een draad en liet hij drogen in de zon, "tot ze een beetje knapperig waren".

3 maand !!! Amai, das de moeite ....  Wel fantastisch hoor, zijn familie zal ook wel bij zijn hem terug te zien.

S

1.90 en 45 kilo? Jeutje, dat is zo ongeveer de langste Australiër geweest!

Maar wat 'n verhaal! Doodeng!

Na op zich... Sprinkhanen zijn wel te eten. Heb ik ook al eens gehad, maar dan wel gebakken in de olie... Zo rauw? Jakkes!!

Het gaat vooral om het overleven van de eerste paar dagen. als je dan je wilskracht verliest heb je een probleem. Hoe dan ook is het echt heel knap wat deze man gedaan heeft.

Nou, kikkerbilletjes...........

Bwwwaaaarrrrghhhhh............

Maar ja, mijn oma zei al: honger maakt rauwe bonen zoet, en dat zal inderdaad wel. Heb ooit die film gezien over dat sportteam dat ergens in de Andes crashte met een vliegtuig, en uiteindelijk zich tegoed deed aan gestorven teamleden. Tsja. Dat heeft me toen wel aan het denken gezet. Als onze meest primitieve behoeften naar voren komen (eten + onderdak) doen we interessante dingen.......

Marc

[quote author=SiMaKy link=topic=4475.msg55906#msg55906 date=1144922136]
Nou, kikkerbilletjes...........

Bwwwaaaarrrrghhhhh............

Maar ja, mijn oma zei al: honger maakt rauwe bonen zoet, en dat zal inderdaad wel. Heb ooit die film gezien over dat sportteam dat ergens in de Andes crashte met een vliegtuig, en uiteindelijk zich tegoed deed aan gestorven teamleden. Tsja. Dat heeft me toen wel aan het denken gezet. Als onze meest primitieve behoeften naar voren komen (eten + onderdak) doen we interessante dingen.......

Marc
[/quote]

'Alive' .....heette die film

Tja, wat een mens doet om te overleven hé

Jaaaaaaaaaaaa, dat was het! Dank je wel!

Ik en titels van films.......gaat niet goed samen.

Marc

Dat je op een gegeven moment iets moet eten, tja, dat snap ik ook, maar bloedzuigers!!!!!!!!!
oh mijn god, ik weet niet of ik dat zou kunnen,pfoe... 3 maanden en dan al die beestjes opknagen, knap hoor.
Vind het super dat die man het gered heeft, hij kan alleen thuis nooit meer klagen : dat lust ik niet,want dat gelooft zijn vrouw nooit  :evil:

lin

Wat een verhaal zeg pFFF, te wreed om waar te zijn en dan drie maanden !?, ben je wel erg onvoorbereid

Jee wat een verhaal,

Wij zijn in NT geweest for a holiday.
De eerste twee dagen in een hotel in Darwin en toen op ons gemak met onze gekochte oude 4 maal 4 Toyota afgezakt naar Brisbane.
Wel weet ik nog dat er constant op die tv bij ons op de kamer informatiefilms te zien waren over wat je moet doen als je gaat reizen door the outback.
Zoals , altijd politie of parkopzichters laten weten wat je route is , enz, enz,

Wat was zijn verhaal dat er niemand kwam.

Toch pet je af voor die 1.90 m Australier.

Als ik in zijn situatie was , was ik het eten geweest voor sprinkhanen, kikkers. :-D

Gr,

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=4475.msg55967#msg55967 date=1144948686]

Als ik in zijn situatie was , was ik het eten geweest voor sprinkhanen, kikkers. :-D

[/quote]

Tsja, zou ook mijn eerste reactie zijn, denk ik. Maar na een week ofzo niet eten zien sprinkhanen er vermoed ik uit als springende biefstukjes...........MET pepersaus......

Jummie!

Marc

[quote author=SiMaKy link=topic=4475.msg56063#msg56063 date=1145001116]
[quote author=Jack link=topic=4475.msg55967#msg55967 date=1144948686]

[/quote]

Tsja, zou ook mijn eerste reactie zijn, denk ik. Maar na een week ofzo niet eten zien sprinkhanen er vermoed ik uit als springende biefstukjes...........MET pepersaus......

Jummie!

Marc[/quote]

35°c - 40°c en dan denk jij aan pepersaus, oke oke ieder zijn smaak, :-D  :lol:

Haha!

Min 40, plus 40; pepersaus gaat er altijd wel in, hoor!

Maar toegegeven, het lijkt een beetje misplaatst (letterlijk!).

Marc

De beste man hoeft in ieder geval geen duur dieet meer te volgen :-D mischien een nieuw idee voor talpa big diet in the dessert :-D

je hebt hier een programma genaamd "the biggest loser", dat gaat om -nee, niet om allerlei sukkels- mensen die zo snel mogelijk zo veel mogelijk kilo's moeten en willen verliezen.

Deze peer heeft wat mij betreft al gewonnen, al was het maar vanwege zijn uithoudingsvermogen!

Marc

Het probleem is niet het eten, maar  drinken. Eten wordt overschat ;)

edit: maar binnen 3 maanden moet je toch wel zorgen dat je een keer eet :p

heb ik gezien in de docu-dvd die bij 'cast away' zat, daar zaten survivalpro's bij ;p

Het lijkt me helemaal moeilijk worden als je niet goed weet welke planten en dieren giftig zijn of niet...

Back