Australiërs keren zich tegen terreinwagens

willem-lenie

New Member
SYDNEY - De kritiek op grote terreinwagens is in Australië fors gestegen door het jongste incident met een dergelijk voertuig. Een kind van een bekende Australiër raakte daarbij zwaargewond. De voorzitter van de Australische Voetgangersraad, Scruby, riep automobilisten zondag op geen "dodelijke tanks" meer te kopen.

Hij reageerde op het nieuws dat de topsporter Phil Kearns in een terreinwagen zijn eigen kind op het garagepad had overreden. Het negentien maanden oude meisje moest in kritiek toestand in het ziekenhuis worden opgenomen, meldden Australische media.

Scruby, een buurman van Kearns, vindt dat de regering een einde moet maken aan de gunstige belastingtarieven voor de 4x4. Elk jaar sterven in Australië dertig peuters op oprijlanen. Bij tweederde van de incidenten is een terreinwagen betrokken.

Bron: nu.nl
 
Tja... er is inderdaad veel gedoe over 4WD's (maar meer nog over bull bars).

Straks beginnen ze over vans enzo.
 
Ik vind het maar onzin, een 19 maanden oud kind komt zelfs bij een gewone doorsnee auto nog niet boven de kofferbak uit. Kan dus ook met een "gewone" auto gebeuren. We hebben zelf een 4x4 en kijk altijd achter me voordat ik wegrij én ik parkeer mijn auto zo neer dat ik vooruit wegrij en niet eerst achteruit moet. Gewoon weer een hype die weer overwaait.
 
En ik zie ook niet in hoe wij in de Outback zonder 4WD kunnen...en daar zijn ook kinderen...en ook opritten......

S
 
Die hype is ook hier aan de gang; met een SUV de stad niet in en zo  :x

[quote author=bart $ nancy link=topic=2920.msg32921#msg32921 date=1130179878]
Wat verstaat men onder gunstige belastingstarieven?
[/quote]
Echt nederlands :lol1: :loldevil: :rotflmao:

[quote author=sarabaes link=topic=2920.msg32915#msg32915 date=1130173410]
En ik zie ook niet in hoe wij in de Outback zonder 4WD kunnen
S
[/quote]

Wat kan je anders verwachten in NT?? :-D :up:

(kon het niet laten Sara!!)

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2920.msg32941#msg32941 date=1130189852]
Die hype is ook hier aan de gang; met een SUV de stad niet in en zo  :x
[/quote]

Dat is heel goed, levensgevaarlijke dingen in de stad. Als fietser ben je aan de Goden overgeleverd. Eergisteren nog bijna een aanvaring gehad. Ging de chauffeur ook nog boos worden. Het moet niet gekker worden  :|.
Ik hoop dat een heleboel mensen zo'n ding te duur gaan vinden en weg doen.
 
Heb dus zelf een Pajero, heerlijke auto blijf ik ook lekker in rijden. Moet eerlijk zeggen dat ik het zicht ( ook voordat dit ongeluk zich voordeed) niet optimaal vind, auto's zijn bovendien veel en veel zwaarder dan een gewone personen auto dus merk je een ongeluk niet snel op, reed in juli op de Gold Coast achteruit  had echt in al mijn spiegels gekeken en dacht, mmmmmmmmmmm, raar geluid, zeker een plastic deksel of zo op de weg, nog wat gas erbij......... kaboem, reed dus half over een dirt bike heen, niet gezien  :-o , klonk als een plastic dekseltje meer niet, motorrijder wel geschrokken en zei zelf, ja stom van me, stond in je dooie hoek, je kon me ook niet zien, gelukkig geen schade, allemaal plastic die motoren, en bovenal was er niets aan de hand met die motorrijder, alleen wat geschrokken, net als ik. Dat is dan een grote dirtbike met volwassen vent. Maar in een ruim 2000 kilo zware auto merk je daar dus niets van!! heb dus nu maar een achteruitrij camera besteld die achter in de bumper wordt gemonteerd, in je achteruitrijspiegel zie je dan een lcd schermpje als je hem in zijn achteruit zet ( dus én gewone spiegel én lcd schermpje) voor nog geen 500 dollar zie ik alles en alles achter en schuin opzij, camera schakelt naar infra rood als het donker is........veel veiliger. 500 dollar of een mensen/kinder leven, keuze was voor mij snel gemaakt  :up:

Willem
 
100105-joep.jpg
 
Back
Top