Australiërs te dik voor Flying Doctors

duiksmurf

XPdite Sponsor
Quote Telegraaf 04-01-2009  :grin: :grin:

SYDNEY -  Er zijn steeds meer Australiërs die zo dik zijn dat zij niet meer kunnen worden vervoerd in de ambulancevliegtuigen die patiënten uit afgelegen streken van het uitgestrekte land ophalen. Daarom wil de regering van de deelstaat New South Wales vliegtuigen aanschaffen die patiënten tot een lichaamsgewicht van 260 kilo kunnen vervoeren.
Nu ligt de limiet voor vervoer door de Flying Doctors nog bij 140 kilo. Dit heeft de Australische omroep ABC zaterdag gemeld. Het kost 10 miljoen Australische dollar (ruim 5 miljoen euro) per vliegtuig om de toestellen geschikt te maken voor de dikkerds. De regering hoopt dat dit een wake-up call is voor de mensen die “wakker moeten worden en ermee moeten stoppen zo veel vet en suiker te eten”.

Verplicht op dieet zetten voor dan ze vervoerd worden, is dat geen oplossing :evil: :evil: :evil:

Tja, Australiers schijnen zo ongeveer het dikste volk ter wereld te zijn en dit soort problemen beginnen zich overal in de gezondheidszorg voor te doen. En omdat het onwaarschijnlijk is dat men inderdaad minder junk food gaat eten en minder frisdrank drinken kunnen ze maar beter de spullen aanpassen. Duur, maar onvermijdelijk.

Groetjes,
Rixta

Ik heb vaker gehoord dat Australiers zo dik zouden zijn, maar ik zie die dikke mensen niet. Mij kunnen voorstellend dat zij misschien niet over het strand paraderen, verwacht ik ze op zijn minst in de supermarkt tegen te komen, maar nee. Misschien is de Broome populatie gezonder dan gemiddeld...
Fae

[quote author=Fae link=topic=9585.msg129885#msg129885 date=1231047228]
Ik heb vaker gehoord dat Australiers zo dik zouden zijn, maar ik zie die dikke mensen niet. Mij kunnen voorstellend dat zij misschien niet over het strand paraderen, verwacht ik ze op zijn minst in de supermarkt tegen te komen, maar nee. Misschien is de Broome populatie gezonder dan gemiddeld...
Fae
[/quote]

Nou.. in Perth (city :)) zie je er genoeg rond lopen hoor!! Of het er meer zijn dan in b.v. de US vraag ik me af (of zelfs in NL), maar er zjin er volop..

Heb jij even mazzel Fae, dat dat jou bespaard blijft! Als ik door het winkelcentrum bij ons loop, valt me keer op keer de mond open van verbazing (ik leer klaarblijkelijk niet snel :-D).
Maar up to 260 kilo??? Holy Mozes! Overigens, een regering die denkt dat dat een wake-up call is voor de mensen? Welnee, dat is het pas als ze níet andere vliegtuigen aanschaffen! Rare gedachtengang. (Of rare interpretatie van de Telegraaf, kan ook natuurlijk).

[quote author=Eerainuh link=topic=9585.msg129905#msg129905 date=1231116483]
Heb jij even mazzel Fae, dat dat jou bespaard blijft! Als ik door het winkelcentrum bij ons loop, valt me keer op keer de mond open van verbazing (ik leer klaarblijkelijk niet snel :-D).
[/quote]

En dan het liefste in heeeeele kleine rokjes en topjes.

[quote author=Fae link=topic=9585.msg129885#msg129885 date=1231047228]
Ik heb vaker gehoord dat Australiers zo dik zouden zijn, maar ik zie die dikke mensen niet.
[/quote]

Overdag kan je ze meestal vinden in Brisbane CBD.  :grin:

Okay, dus nog meer punten voor country life, yihaa! Goede keus gemaakt lees ik weer :)
Fae

nee hoor, want waar dikke mensen zijn, zijn meestal ook heel veel leuke restaurants, cafe's, etc  :grin:

[quote author=Dijnnas link=topic=9585.msg129914#msg129914 date=1231136196]
En dan het liefste in heeeeele kleine rokjes en topjes.
[/quote]

Please.... Ik heb nog al last van een goede verbeeldingskracht.... Zie dan ineens Erica Terpstra in een baywatch badpak over het strand rennen..... :?

[quote author=Sacha link=topic=9585.msg129952#msg129952 date=1231186214]

Please.... Ik heb nog al last van een goede verbeeldingskracht.... Zie dan ineens Erica Terpstra in een baywatch badpak over het strand rennen..... :?
[/quote]

In de tijd dat ze Olympische medailles won, was dat vast geen onaardig gezicht.

Heb helaas meer last van het beeld van na de medailles en voor het radijsjes dieet.... :evil:

[quote author=Joep link=topic=9585.msg129930#msg129930 date=1231156315]
nee hoor, want waar dikke mensen zijn, zijn meestal ook heel veel leuke restaurants, cafe's, etc  :grin:
[/quote]

:-D Grappig dat je dat zegt, want nu ik erover nadenk, in de restaurants waar wij komen zie ik eigenlijk weinig dikke mensen. (Ik heb het dan niet over Hog's Breath en O'Reilleys, Red Rooster en Sizzler's).

Misschien is het maar goed dat Brisbane weinig strand heeft... ;-)

[quote author=Eerainuh link=topic=9585.msg129983#msg129983 date=1231224345]
:-D Grappig dat je dat zegt, want nu ik erover nadenk, in de restaurants waar wij komen zie ik eigenlijk weinig dikke mensen. (Ik heb het dan niet over Hog's Breath en O'Reilleys, Red Rooster en Sizzler's).
[/quote]
tsjjj doe maar duur hoor  :grin: :grin: :grin: :grin:

[quote author=Eerainuh link=topic=9585.msg129983#msg129983 date=1231224345]
Misschien is het maar goed dat Brisbane weinig strand heeft... ;-)
[/quote]

daar ben ik het helemaal mee eens!  :up:

[quote author=Joep link=topic=9585.msg129993#msg129993 date=1231236019]
[/quote]
tsjjj doe maar duur hoor  :grin: :grin: :grin: :grin:
[/quote]

Oh jongen als je toch 's wist hoe breed wij het hebben... (op de heupen ja... :lmao:)

Back