Australian citizenship

hallo, eerst even voorstellen maar: ik woon in Qld met man en drie kinderen. Na 4 jaar PR willen wij via hardship (Nederlandschap verliezen) voor de kinderen Au citizenship aanvragen. Heeft iemand ervaringen (succesvolle graag) hiermee en kan advies geven voor de juiste bewoording in de hardship letter? Heel erg bedankt Carin
 
Waarom wacht je niet een jaartje? Als ze voor hun 16e verjaardag 5 jaar in Australie hebben gewoond komen ze in aanmerking voor dual citizenship en hoeven ze hun Nederlandse nationaliteit niet te verliezen.
 
Overigens is mijn zoon een paar jaar geleden ook Australian citizen geworden. Ik kan me niets herinneren van een hardship letter. Maar ik zal eens vragen.
 
Waarom wacht je niet een jaartje? Als ze voor hun 16e verjaardag 5 jaar in Australie hebben gewoond komen ze in aanmerking voor dual citizenship en hoeven ze hun Nederlandse nationaliteit niet te verliezen.
Thanks Janneke, Ook met 5 jaar hier wonen is dual citizenship nog steeds een issue voor het Nederlandschap. We zijn nu al 5 jr hier en kunnen na 4 jr PR de aanvraag doen, maar alleen onder aantoning van hardship kunnen de kinderen het misschien krijgen onder de leeftijd van 15 en zonder dat ouder(s) het Nederlandschap opgeeft. Dus ik ken dat 5 jaar hier regeltje niet. Hoor graag over de ervaring van je zoon.
 
Thanks Janneke, Ook met 5 jaar hier wonen is dual citizenship nog steeds een issue voor het Nederlandschap. We zijn nu al 5 jr hier en kunnen na 4 jr PR de aanvraag doen, maar alleen onder aantoning van hardship kunnen de kinderen het misschien krijgen onder de leeftijd van 15 en zonder dat ouder(s) het Nederlandschap opgeeft. Dus ik ken dat 5 jaar hier regeltje niet. Hoor graag over de ervaring van je zoon.
Die vijf jaar is een van de uitzonderingen van de Nederlandse regering om je Nederlanderschap niet kwijt te raken als je een andere nationaliteit krijgt. Australie doet niet moeilijk over dubbele nationaliteit, tenzij je in het leger of in de regering zit
 
Iets andere situatie. Wij hebben ooit een hardship letter moeten schrijven voor mijn zoon die 3 jaar later dan wij en zijn broers naar Australie emigreerde. Zijn broers kwamen in aanmerking voor dual citizenship maar hij niet omdat hij hier nog niet lang genoeg woonde. Hij wilde graag ook dual citizenship verkrijgen omdat hij bijna 18 werd (na 18 zou hij zijn nederlandschap verliezen) en omdat hij hier aan een studie wilde beginnen (goedkoper als je aus citizen bent). Prachtige letter geschreven, binnen no time en zonder pardon afgewezen. :(
 
Ik ben net samen met mijn 3 kinderen (17, 15 en 12 ) citizin geworden. Mijn vrouw blijft nog alleen Nederlander tot de jongste 18 wordt anders verliezen onze kinderen hun dual. Zoon van 17 moest zijn eigen aanvraag indienen. Hebben nooit een speciale hardship letter hoeven te schrijven.
 
Hi Mark,
Mijn vrouw heft het voor haar en onze twee dochters (15 en 12) aangevraagd en de fee betaald in maart.
Tot op vandaag nog helemaal niets gehoord.
Was dat bij jou ook zo?
Mij oudste dochter moet Australier zijn anders kan ze niet meer in het National Team voor Australie uitkomen. :-(
 
Mijn collega heeft net de test gedaan met haar gezin. Zij moest 7 maanden wachten voor haar oproep en had toen nog drie weken om te oefenen. Zij komt uit Brazilie. Een collega van mijn lief wacht al meer dan een jaar, zij komt uit Iran.
 
Dus je hebt geen idee of het goed is gegaan.
We heben het online gedaan en dat was al niet duidelijk.
 
Het zal onderhand wel flink veranderd zijn, maar...
Zo'n 4 jaar geleden diende ik op Donderdag avond de aanvraag in, kreeg de volgende dag een telefoontje en binnen een week was de test gedaan.
Op de ceremony moest ik wat langer wachten, omdat Rockingham citizens aan het opsparen was, voor een grotere ceremony.
Al met al was het binnen 4 maanden bekeken; 13 Maart aanvraag ingediend, 2 Juli de ceremony.
 
Inderdaad wat anders dan nu zo te zien.
Eind maart aanvraag ingedient, nog steeds niets gehorrd.
 


OFX
Back
Top