Australian Value Statements

tweety

XPdite Sponsor
Op het British Expats forum lees ik steeds meer berichten dat het Australian Value Statements aan je visum aanvraag moet worden toegevoegd.

Nu heb ik vandaag even gesurft en gezocht en kom dus inderdaad tegen dat dit vanaf 15 oktober 2007 ingevuld moet worden. Is er iemand die hier al melding van heeft gehad of die dit al gedaan heeft? Ik zie namelijk niets in mijn check-list staan en mijn aanvraag is na 15 oktober geplaatst.

Ik heb inmiddels wel een scan gemaakt van de benodigde pagina maar om hem nu zo maar aan mijn aanvraag te hangen.

Is er dan helemaal niemand die hier van gehoord heeft?? Of zijn er geen online aanvragen na 15 oktober gedaan?

Chantal

Hoi Chantal,

Wat ik me er van kan herinneren is dat ik op m'n online application form moest aangeven dat ik (en mede-aanvragers; in mijn geval m'n vrouw) dit statement hebben gelezen en dat we ons eraan moeten houden oid.

Ben jij dit niet tegengekomen op het application form?

Cheers,
Jan

Hoi Jan,

Ik heb zojuist even gekeken op de print die ik van mijn aanvraag heb maar ik zie het nergens staan hoor.

Gr. Chantal

Bij het invullen van de elektronische applicatie heb ik ook dat vakje afgevinkt, maar kennelijk vonden ze dat bij de ASPC niet goed genoeg en hebben ze dat formulier weer ingevoerd. Ook over het formulier 80 zijn verwarringen of het nu wel of niet nodig is. Ik heb mijn applicatie op 10 nov 07 ingediend en verwacht dus een dezer dagen een verzoek van de CO om dat formulier. Ik zal het je dan wel laten weten.

Form 80 hebben wij (schriftelijk ingediend aug 2007) wel ingevuld en meegestuurd voor elke persoon van 18 en ouder.
Form 80 is een character statement waar allerlei zaken in moet vullen als familie geboortedata, opleidingen etc en is gewoon te downlaoden van de DIAC site
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/80.pdf

Correct. Maar die form 80 komt dus niet voor in de electronische checklist. Ik heb van veel post-1 september mensen gelezen dat hun agent er toch om heeft gevraagd, maar dat was vaak uit voorzorg. Ik heb het zelf nog niet toegevoegd en zal dus wel zien of ze er om vragen of niet. De meeste info in dat formulier moet je toch al vermelden in de on-line applicatie, dus nogal dubbelop.

Phew begon me al zorgen te maken dat ik het een en ander vergeten was.

Maar ik wacht vrolijk af of er nog dingen ontbreken. Misschien had ik beter iets niet mee kunnen sturen (VOG of medicals) dan had ik tenminste geweten wanneer er iemand naar mijn aanvraag had gekeken.

Dat is uiteindelijk ook mijn aanpak. Ik heb de PCC's (VOG voor Nederland) nog niet toegevoegd, zodat ik weet wanneer ik een CO heb. De medicals hebben ze al. Elders heb ik gezien dat als je alleen nog de PCC's moet toesturen, het visum toch nog zeer snel wordt toegekend, dus het levert niet echt een vertraging op (als je ze al in huis hebt natuurlijk).

Maar ik zie dat jouw applicatie op 9 dec is gedaan, dus je moet zowiezo nog wel even geduld hebben. Als je nu dus die values statement nog niet toevoegd, dan zul je tzt wel een berichtje van je CO krijgen.

Nog even wachten?? Nou ik hoop dat het snel zal gaan.

Volgens de eerste berichten die ik kreeg zou een aanvraag voor een 176 visum sneller gaan dan een 175. Al begin ik daar nu over te twijfelen. Ik hoop echter dat ik volgende week al een berichtje van mijn CO krijg aangezien ik zojuist een adres wijziging heb ingevoerd. Ik weet niet of ze daar uberhaupt op reageren maar het zou mooi zijn dat ik i.p.v. zo'n automatische reply een berichtje krijg namens iemand persoonlijk, lijkt me dat ze er dan wel degelijk naar kijken  :|

Maar ik zie wel en blijf rustig wachten.

Wel, het volgende is een quote uit de wekelijkse email van ASPC:

General Skilled Migration visas: Class VE, VF,VB and Class VC subclass 487
Subclasses: 175, 176, 475, 476, 885, 886, 887, and 487
E-lodged: 8 November 2007
Paper lodged: 16 September 2007

Lijkt mij dus dat de 176 in de zelfde groep valt als de 175.

Ik hoop voor iederen dat het snel gaat, maar we moeten ook realistisch blijven. Ik hoopte deze week al een CO te krijgen, maar ik moet voorlopig nog tot volgende week wachten. En dan nog is er geen garantie dat ik de CO volgende week al krijg. En volgende week hoor ik waarschijnlijk ook dat ik half mei bij mijn werkgever weg moet (reductie als gevolg van overname), met als gevolg dat ik mijn huidige land, de VS, moet gaan verlaten. Dus ik hoop toch echt ook op een snel en positief bericht...

Die wekelijkse quote is mij bekend en inderdaad worden daar 175/176 hetzelfde behandeld.

Echter via mijn sponsorship kreeg ik destijds de volgende opmerking:
  State-sponsored skilled migrants are guaranteed priority processing. This means that the application will be processed faster than the average time for a Skilled Independent visa. Delays may occur if DIAC must obtain further information from you.
aangezien dit mij stukken beter in de oren klinkt hou ik hier maar (tegen beter weten in) aan vast.

Oh als ik je verhaal zo lees heb ik echt een ei-tje, ik hoef alleen mijn huis maar uit, baan heb ik nog. Wetende dat ze in de VS niet zoveel vakantiedagen hebben kan je waarschijnlijk de boel op je werk ook niet even oprekken totdat je visum in de bus valt.

Veel succes!

Laten we voor jou maar hopen dat dat klopt. Ik weet ook dat ze dat voor MODL applicaties zeggen, maar met de 175 maakt dat momenteel helemaal niets uit. Je zult wel zien.

Of iets makkelijk is of niet is vrij relatief. Laten we zeggen dat ik nog veel onbekende variabelen heb. Ik heb inmiddels al de ervaring van emigratie naar de VS, dus dat maakt de dingen weer gemakkelijker want je weet onderhand wel hoe e.e.a. werkt. Enige verschil is de hoeveelheid spullen. Verhuisde ik 3 jaar geleden met 2,5 kuub, nu is het minstens 9 kuub.

Inderdaad heb ik hier niet veel vakantiedagen, maar al had ik er 50 dan had dat nog niets uitgemaakt. Ze zetten me dan toch gewoon per een bepaalde datum op straat en betalen dan die dagen uit. Verandert dus niet zo veel aan mijn immigratiestatus. Wel zal ik een gouden (nou ja, zilveren) handdruk krijgen, wat zeer welkom is ivm de migratie naar Australie. Vergeleken met jou heb ik zelf niet zo'n haast om in Australie aan te komen. Ik wil alleen de zekerheid hebben dat ik er welkom ben. Maar in de tussentijd ga ik dan maar met mijn verloofde een paar maanden vakantie houden in Peru, haar vaderland. Is een stuk goedkoper om daar het visum af te wachten dan hier in de VS zonder baan...

Succes de komende weken/maanden.

Tweety,

Nou, ik heb vandaag dan mijn CO gekregen. En inderdaad, ze vragen om de Australian Values Statement. De verklaring is als volgt:

Since 15 October 2007 all applicants for this visa, aged 18 years or over, must make a statement that they will respect Australian values and obey the laws of Australia. As a result of a system error the statement was incomplete in your visa application and all persons included in the application, who were aged 18 years or over at time of lodgement, are requested to sign the statement on the attached form and return it for processing.

Mij vroegen ze ook om verder bewijs van werk gedurende de laatste 4 jaar. Kennelijk waren de employment references niet voldoende.

Groet,
Rene

Rene,

Gelukkig heb je inmiddels een CO toegewezen gekregen :up: Bedankt voor de info, de  Australian Values Statement is inmiddels aan mijn aanvraag toegevoegd!

Wat betreft bewijs van werk over de laatste 4 jaar ik hoop eerlijk gezegd dat ik daar geen extra info voor hoef aan te leveren. Ik heb namelijk in mijn inpak aktie alle loonstrookjes van voorgaande jaren weggegooid alleen het jaaroverzicht is nog in mijn bezit. Ik hoop niet dat ze daar dus om vragen want op een jaaroverzicht staat niet hoeveel ik gewerkt heb alleen het verdiende salaris. Ik hoop dat de door mijn werkgevers ondertekende brieven waarin exact staat vanaf wanneer ik in dienst was en tot wanneer voldoende zijn. Omdat telefonisch contact vaak moeilijk is heb ik van al mijn werkgevers een e-mail adres in de brief opgenomen. Lijkt me dus dat ze eerder een mailtje sturen.

Succes met alles en veel plezier in Peru!

Groetjes Chantal

Okeee..wie heeft de exacte link waar ik de statement kan downloaden, zal ik het vast uitprinten en invullen/aftekenen en weer scannen! heb trouwens form 80 al met visa aanvraag ingedient! ben benieuwd wanneer ik wat van ze te horen krijg aangezien ze m'n medicals al hebben verwerkt met een eerdere aanvraag(eind vorig jaar). welke voorlopig nog geldig is maar de vraag is zullen ze die weer bij de nieuwe aanvraag koppelen? tsja je zou denken van wel! maar ik ben benieuwd.

Hier komt 'ie Gerbrand:

http://www.immi.gov.au/living-in-australia/values/statement/long/index.htm

succes ermee!

Back