Australie vs Nieuw-Zeeland

Ronald gem

New Member
Hallo!

Na 'zeker' te zijn dat Australie voor ons het beloofde land is, vol vertrouwen dit weekend naar de Emigratiebeurs geweest, zijn we toch gaan twijfelen :) Naast informatie over Australie hebben we ook veel informatie over Nieuw-Zeeland ingewonnen. De eerder zo zuidelijke keuze voor Australie is nu een stuk minder zeker geworden!

Ja, Nieuw-Zeeland heeft volgens de verhalen een mooier en afwisselende landschap dan Australie en ja in Nieuw-Zeeland heb je geen echte dodelijke dieren en zo zijn er nog tal van zaken die voor ons nu wel duidelijk zijn.

Waar we alleen niet zeker van zijn is het weer...volgens klimaat tabellen is het klimaat in de basis niet heel anders dan Nederland, maar dan met zachtere winters. Maar als ik de all blacks hoor praten lijkt het haast de Gold Coast in Autralie te zijn, maar dan zonder de snikhete zomerse dagen.

Ik ben daarom erg benieuwd of hier mensen zijn die op het Noordereiland (Auckland/Hamilton/Taupo/Taurange/of ergens naders) hebben gewoond en hun visie over het weer door de seizoenen kunnen geven :) Het lijkt vooral veel en hard te waaien en relatief veel te regenen.

Alvast bedankt!
 
Naast het weer is de economie van NZ wel anders dan AU.

Aanrader. Emigreren voor beginners van Enrico Prins. Smakelijk geschreven boek over een Amsterdams gezin die naar NZ verhuizen.
 
Ja, Nieuw-Zeeland heeft volgens de verhalen een mooier en afwisselende landschap dan Australie en ja in Nieuw-Zeeland heb je geen echte dodelijke dieren en zo zijn er nog tal van zaken die voor ons nu wel duidelijk zijn.

Het ligt eraan wat je wil, is heel persoonlijk denk ik.

Misschien hebben ze een meer diverser landschap in een kleiner gebied maar Australie is veel diverser qua landschappen en klimaten... het Nieuw-Zeelandse landschap van groene heuvels en bossen in Tasmanie, bergen (met sneeuw in de winters) in de binnenlanden, woestijn, savannahlandschappen in het noorden, (tropische) regenwouden, uitgestrekte vlakten, wijngebieden, de ongelofelijk mooie Kimberley etc etc.

Ik heb in beide landen gewoond en vind persoonlijk Australie een stuk wilder en mooier met veel meer ruimte. Daarnaast spelen inderdaad ook de economische factoren mee. Ik zou 1/3 verdienen in Nieuw-Zeeland van wat ik hier verdien en heb hier veel meer mogelijkheden. Het is ieder voor zich, maar ik woon liever in Australie en bezoek af en toe Nieuw-Zeeland (lekker goedkoop ;-)) en andere landen. En het klimaat daar is inderdaad erg gematigd. Ik woonde in Christchurch en dat was vergelijkbaar met Nederland alleen droger. Nu woon ik in de Australische tropen, ik hou (meestal) van de warmte! :D
 
Last edited:
Schapen in NZ zijn wit want het regent er vaak, in Oz zijn ze rood, want het is er stoffig....
Eerlijk is eerlijk, ik vind niet dat je de 2 zo kunt vergelijken. Allebei prachtige natuur, maar heel verschillend.
In NZ zijn de mensen zo mogelijk nog vriendelijker, jaja, je gaat er nog wel een paar jaar terug in de tijd (extra).
Allebei een relaxte levensstijl, in NZ iets minder werkgelegenheid wellicht??
Ga je voor warme zomers? Dan moet het Oz worden. Ik weet niet ik vind het erg lastig om het zo te zeggen.
Ik denk dat je de reden van emigreren eens op papier moet zetten, wellicht kom je heel ergens anders uit. Succes!
 
Back
Top