http://www.rta.nsw.gov.au/licensing/newtonsw/international_drivers.html ? Heb je daar wat aan?Weet iemand hoe het precies werkt met een Australisch rijbewijs aanvragen in NSW? Ik heb een NLs rijbewijs, ben hier nu 6 maanden op een WHV, kan ik het omzetten naar een ozzie rijbewijs? Moet ik hiervoor praktisch or theoretisch examen doen?
If you are an Australian permanent resident or hold a permanent visa under the Commonwealth Migration Act 1958 and you intend to stay in NSW, you are not considered to be a visitor. As such, you are allowed to drive in NSW on a current overseas licence for a maximum of three months after arriving in Australia. If you wish to continue driving, you must obtain a NSW driver licence.
volgens mij ben ik geen permanent residence of heb ik een permanent visum met een WHV. En op mijn internationale rijbewijs staat een geldingheidsduur van 1 jaar...
En op mijn internationale rijbewijs staat een geldingheidsduur van 1 jaar...
Jij hebt helemaal gelijk en tegelijkertijd ben ik nog in de laatste 3 maanden van mijn backpack trip aangehouden en met een waarschuwing heengezonden.Dat zegt iets over dat specifieke document. Maar niets over de lokale regelgeving omtrent rijbewijzen
Ter info, elke backpacker rijdt volgens mij gewoon tot het einde der tijden rond met zijn Euro rijbewijs. Maar kijk ook even in het GVD topic wat het M5 kostte
Ok, maar volgens mij is het in NSW weer anders, want mijn vriend zit hier al 2 jaar en heeft geprobeerd een aussie rijbewijs aan te vragen en ze vertelden hem dat hij eerst 6 maanden aan 1 stuk in NSW moet hebben gewoond... Hij is hier dus al 2 jaar, maar door buitenlandse reizen nooit 6 maanden aan 1 stuk. Dus hij rijdt nog steeds op zijn buitenlandse rijbewijs. Maar omdat dat buitenlandse rijbewijs in het Engels is is het geen probleem.