Australisch winkelcentrum pakt rolstoelen af

tinusv

XPdite Hero
Het Australische winkelcentrum Westfield heeft de rolstoelen afgenomen van twee broers die zich door een spierziekte niet op eigen benen kunnen voortbewegen. De stoelen, eigendom van het bedrijf, werden door een beveiligingsagent afgenomen toen de mannen naar hun auto wilden rijden. Hierdoor moest één van de twee naar zijn auto terugkruipen en de ander door zijn zus gedragen worden.

Om het voorval te vergoeden heeft het Westfield Shopping Center ruim dertigduizend euro betaald aan de Australische spierdystrofievereniging. "Westfield verontschuldigt zich voor de omstandigheden die tot het incident geleid hebben en betreurt de onwaardigheid die de broers aangedaan is", aldus de leiding van het winkelcentrum.

Bron: fok.nl

Ben blij dat ons winkelcentrum (Indooroopilly) geen Westfield is, wel zo ongeveer de enige non-Westfield in Brisbane.

Weet natuurlijk niet zo goed wat er gebeurd is maar het zal wel een liability kwestie zijn, als iemand in een geleende rolstoel van Westfield een ongeluk krijgt en dat kan gemakkelijk op de parkeerplaats van een winkelcentrum, (met achteruit rijdende auto's) dan is Westfield dus aansprakelijk, zij hebben die rolstoel immers uitgeleend en niet verhinderd dat die twee boers met hun rolstoel op het parkeerterrein gingen rijden............ Vergis je niet in liability kwesties hier in Australie.  Ik blijf gewoon bij ze winkelen

Willem

Ik ook hoor,blijf lekker shoppen in Westfield.
De zuster van de broers had ook de auto naar de ingang kunnen rijden,
en daar de broers laten in stappen.
Dan hoeven de rolstoelen ook niet het parkeerterijn op,
En ben het eens met willem.
Mensen moeten even door denken wat er kan gebeuren.

Gr Ineke

Vreemd verhaal ja. Had die beveiligingsman er inderdaad niet even voor kunnen zorgen dat zuslief naar ingang reed. Zal wel iets meer aan de hand geweest zijn.

Ik moet zeggen dat ik alle malls niet echt sfeervol vind. Of het nu de Westfields zijn of Indooroopilly: ik shop liever in een gezellige straat. Maar ja: wel handy alles dicht bijelkaar en lekker koel (vandaag is het ook weer lekker warm...)

[quote author=willem-lenie link=topic=3807.msg46048#msg46048 date=1138805669]
Weet natuurlijk niet zo goed wat er gebeurd is maar het zal wel een liability kwestie zijn.
[/quote]

Ik heb ook soms wel het idee dat ze alles maar op liability schuiven. Hebben ze hier geen gezond verstand meer. Soms word ik een beetje moedeloos van al dat 'liability'.
Ik ga vooral niet naar Westfielfds, omdat er geen in de buurt is.

maar hallo wacht eens even....

hoe zijn ze daar gekomen? zijn ze ook naar binnen gekropen dan?

ze moeten ook binnen gekomen zijn en ze hebben zelf geen rolstoelen.

ik begreep dat de rolstoelen niet naar buiten mochten om te voorkomen dat ze per ongeluk in de kofferbak belanden....

:-D :-D Grappig zeg Linda :up:, ik had ook al zo'n soort visioen van mensen kruipend over het zebrapad. Er zal inderdaad nog wel een ander verhaal achter steken.  Degelijke verhalen worden al snel aangedikt in de voor de media zo lucratief mogelijke richting. En inderdaad het valt buiten het centrum niet meer te controleren waar zo'n rolstoel heen gaat.

Trouwens ....ik ben verleden week nog met een geleende kinderwagen (worden net als de courtesy rolstoelen gratis verstrekt) de parkeerplaats opgehobbeld om dat mijn zoontje erin lag te slapen....geen bewaker gezien. Voor de record: ik heb hem wel weer keurig terug gebracht.  :cool:

Groetjes
Syl

Heb ik hier nog niet gezien dat ze rolstoelen en kinderwagens 'uitlenen' in de winkel. O ja, bij een meubelzaak in Poortvliet, daar heb je wel rolstoelen staan trouwens.

Miran  :)

Nou ja, hoe dan ook ik vind dat Westfields het netjes heeft opgelost. $ 30.000,= is niet niks.

[quote author=Lin link=topic=3807.msg46164#msg46164 date=1138876770]
Kruip ik ook wel voor naar mijn auto... :evil:
[/quote][quote author=Syl link=topic=3807.msg46176#msg46176 date=1138879210]
:-D :-D met je boodschappen op je rug!
[/quote]

:-D :-D :-D hij is leuk Lin en Syl, als je dit ooit ziet maak er dan maar een foto van, deze zal dan nog wel wat opbrengen en CNN behalen :lol: :lol: :-D :up:

Jack :evil:

vergeet de kniebeschermers niet mee te nemen. :-D
En je rugzak :up:

Jack :evil:

Back