Australische bankrekening openen vanuit Nederland

Rob Breumelhof

Active Member
Westpac (een van de vier grote Australische banken) heeft een speciale service voor migranten. Hiermee kan o.a. een Australische rekening vanuit het buitenland worden geopend.

Zie verder: http://www.westpac.com.au/internet/publish.nsf/Content/PBIT+Migrant+banking


Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
:wall: :wall: Stom Stom Stom,
Ik heb er nooit op gelet en ik kom er iedere dag.
Maar goed dat andere mensen wel opletten. :-D
 
Ik heb het net een beetje doorgelezen; je kunt het wel aanvragen, maar het wordt pas geactiveerd als je in Australie bent. Paspoort, documenten en een geldig adres. Schiet in mijn ogen niet echt op, je kunt volgens mij net zo goed naar een willekeurige bank of een bank naar keuze toegaan. Die zullen de rekening(en) dan ook direct activeren dunkt mij.
 
[quote author=Jeroen link=topic=1773.msg16315#msg16315 date=1117138882]
Ik heb het net een beetje doorgelezen; je kunt het wel aanvragen, maar het wordt pas geactiveerd als je in Australie bent. Paspoort, documenten en een geldig adres. Schiet in mijn ogen niet echt op, je kunt volgens mij net zo goed naar een willekeurige bank of een bank naar keuze toegaan. Die zullen de rekening(en) dan ook direct activeren dunkt mij.
[/quote]

hm..lijkt me inderdaad dat er dus geen verschil is met andere rekeningen!

Ik heb indertijd na aankomst (binnen 6 dagen ) met alleen mijn NLse paspoort een bankrekening geopend.

Deze bank beviel me echter niet zo en heb later alsnog mijn huidige bankrekening geopend, wederom met alleen mijn NLse paspoort op zak !

groetje,

Ingrid.
 
Best handig.
Hoe dan ook, je kan dan vanuit Nederland geld overmaken naar je Australische rekening.
Als dit ook bij andere banken kan, dan is het natuurlijk helemaal top.
 
Stomme vraag misschien, maaaaar hoe zit dat dan met de belasting als je in Australië woont en hier in Nederland vermogen/geld hebt?? Is het niet handiger om alles in Australië gewoon op de bank te zetten?

Groetjes Miranda
 
Yes, dat is waar ook (snelle reactie zeg  :up:). Dus zodra de Australische belastingdienst je aanmerkt als belastingplichtige daar, wordt het gewoon opgeteld bij je gezamelijke inkomen/vermogen dus!

Ahaaa.  :)
 
[quote author=Jeroen link=topic=1773.msg16315#msg16315 date=1117138882]
Ik heb het net een beetje doorgelezen; je kunt het wel aanvragen, maar het wordt pas geactiveerd als je in Australie bent. Paspoort, documenten en een geldig adres. Schiet in mijn ogen niet echt op, je kunt volgens mij net zo goed naar een willekeurige bank of een bank naar keuze toegaan. Die zullen de rekening(en) dan ook direct activeren dunkt mij.
[/quote]

Hoi Jeroen
Omdat ik binnenkort die bankrekening wil gaan openen heb ik nu ook alles uit gepluisd. Of ik ben er nog mee bezig. Maar uh Jeroen volgens mij kan je wel alles doen vanuit Nederland wat betreft internet bankieren. Je moet alleen eventjes wat meer doen dan alleen het eerste formulier faxen. Onder aan de web pagina staat een linkje naar het Referee formulier. Met dat Referee formulier kan je met je legitimatie naar je eigen (internationalen)bank. Die moeten dan je legitimatie controleren en het formulier invullen....  Terug sturen en klaar is Kees. Je kan beginnen met internet en telefoon bankieren. Je moet dan nog steeds wel binnen 6 weken na aankomst je zelf bekend maken bij het kantoor in de betreffende stad. Of je ook kan pinnen dat betwijfel ik maar ïk kan in ieder geval wel beginnen met het over zijpelen van al die miljoenen die ik heb….??? :lol:

Oo ja heeft iemand anders in al die weken nog geprobeerd om vanaf hier een rekening te openen?? Laat ff weten hoe het is bevallen...
Groetjes Barry
 
Back
Top