Australische economie in de lift

nesje

New Member
Australische economie in de lift: toch meer immigranten wenselijk
Australië, al ontsnapt aan de wereldwijde recessie, ziet haar economie nog verder de goede kant op gaan. De werkgelegenheid groeide in september met 50.000 hoogwaardige banen, terwijl er hooguit op 20.000 gerekend was. De werkeloosheid staat op 5,1% en is aanzienlijk lager dan het gemiddelde in Europa, de Verenigde Staten en Canada.

De Australische dollar noteert inmiddels de hoogste koers in 27 jaar en nadert de US dollar tot op anderhalve cent (98.3 US $). Ook tegenover de Euro is de Australische dollar een flink stuk duurder geworden. Kostte die vorig jaar nog 60 Eurocent, nu is dat inmiddels 70 cent geworden.

Voor een groot deel dankt de Australische economie haar voorspoed aan de export van tal van grondstoffen naar China.

Pikant is dat de twee grote partijen, die de recente verkiezingsstrijd ingingen met beloftes voor een drastisch beperking van immigranten (170.000 in plaats van de 300.000), nu waarschijnlijk snel op hun schreden moeten terugkeren. Een vooraanstaande econoom noemde de jongste werkgelegenheid cijfers een ‘wake up call’ om het aantal immigranten weer op het oude niveau terug te brengen. Anders kan het land de groeiende vraag naar hoogwaardige vakmensen niet aan, zo stelde hij.

(07-10-2010)

bron : www.terra-australis.nl

Heel erg interessant, Nesje! Ondanks het studeren enz.. toch nog tijd om ons zulke 'hoopvolle' links te bezorgen!
Je zit zeker ook onrustig te neuzen op het net naar mogelijke 'silver linings'? :wink:
En je vindt ze dan toch ook...
Grtz!

tja, we willen echt zoooooooooooo graag gaan! Dan ben je er toch wel héél veel mee bezig.

Ik weet onderhand al wel waar de goeie tips te rapen zijn en waar ik moet kijken :wink:

En altijd leuk om zoiets te lezen hé :up:

tja, we willen echt zoooooooooooo graag gaan! Dan ben je er toch wel héél veel mee bezig.

Ik weet onderhand al wel waar de goeie tips te rapen zijn en waar ik moet kijken :wink:

En altijd leuk om zoiets te lezen hé :up:

Ga je straks het visum traject zelf doen Nesje?

Succes met je studie by the way! Goed bezig !! :up: :up:

groeten Steven

hey steven,

daar zijn we nog niet uit. Ik denk van wel, maar dat zien we wel als het zo ver is...

:wink:

Ja, je hebt gelijk, eerst nog jaar studeren afmaken en dan nog een Ielts...
Wat een doorzetters zijn jullie zeg!! petje af! :up:

Back