Australische flitspaalfoto niet rechtsgeldig

tinusv

XPdite Hero
In een rechtszaak tegen de Australische verkeerspolitie is een opmerkelijke uitspraak gedaan. De politie kon niet bewijzen dat de foto's niet gemanipuleerd waren wat leidde tot het verwerpen van de boete.

De Australische wet verplicht de politie om een codering aan te brengen op de foto die bewijst dat er niet gemanipuleerd is. Deze zogenaamde MD5-code (een wiskundig algoritme) kon echter niet als bewijs worden gebruikt omdat de verkeerspolitie het niet voor elkaar kreeg om binnen 8 weken een expert te vinden die hiervoor sluitend bewijs kon leveren. Volgens advocaat Miralis van betrokken motorrijder moest de verkeerspolitie eerst bewijzen dat het algoritme zorgvuldig was en dat er niets mee was gebeurd voordat zijn verdachte kon worden beschuldigd.

Volgens de Australische NSW Law Society opent deze uitspraak de deur voor andere automobilisten om op dezelfde gronden bezwaar aan te tekenen.

Bron: fok.nl

We hebben dan wel geen auto, wonen niet in NSW, maar toch goed nieuws voor de mensen daar. Betekent natuurlijk niet dat je als gekken kunt gaan rijden. Vind ik als fietser niet leuk.
 
San en ik hebben altijd het geniepige spelletje gedaan als we een bekeuring kregen door een flitspaal om dan de foto aan te vragen! Duurt het wat langer voordat we uiteindelijk toch moeten betalen  :-D. Maar het is wel leuk ambtenaartje pesten!!
 
Ze zullen er wel weer iets op vinden, het is voor hun gewoon
inkomen.
Inkomen te laag............, strenger controleren............., Inkomen weer op peil  :-D

Zit denk ik geen verschil in met NL  :roll:
 
[quote author=Lin link=topic=2275.msg23663#msg23663 date=1123758839]
San en ik hebben altijd het geniepige spelletje gedaan als we een bekeuring kregen door een flitspaal om dan de foto aan te vragen! Duurt het wat langer voordat we uiteindelijk toch moeten betalen  :-D. Maar het is wel leuk ambtenaartje pesten!!
[/quote]

Voor BMW rijders zou een toeslag moeten gelden van €50,-- als ze te hard rijden  :loldevil:
 
:-D Ben ik toch even blij dat we OPEL rijden, misschien zou die toeslag moeten gelden voor al die duitse bakken!! :-D :-D
 
:eek:fftopic: Don Ton
Heb je de autovisie deze week al gelezen, als dat niet zo is zou ik dat maar zo laten :loldevil:
 
:eek:fftopic: Don San
Mercedes erkent het probleem, maar zegt dat het in Nederland niet speelt.  :-D
En in Oz is zo weinig regen, daar kunnen ze niet roesten  :lol1:
 
Back
Top