Australische paspoort.. en dan? Weet iemand dit?

Kathren

XPdite Sponsor
Ik heb, net zoals velen hier, besloten de overstap te gaan maken.

Ben nu dus bezig het onderzoeken van alles.... wat moet ik allemaal doen om naar Australie te kunnen emigreren? Tijdens het zoeken naar informatie kwam ik deze forum tegen. Wat heerlijk alle verhalen van iedereen die zich hetzelfde voelen. Ik heb het geluk dat ik een Australische paspoort kan aanvragen en dit zal geen probleem opleveren. Het formulier ligt klaar om in te vullen. Maar dan... wat heb ik allemaal nog meer nodig om legaal naar Australië te kunnen verhuizen? Heb al redelijk wat tijd besteed om op deze forum naar info te zoeken maar heb nog niets concreets gevonden.  Op de website van de Australische Ambassade heb ik geen specifieke informatie kunnen vinden voor mensen die al in het bezit zijn van een Australische paspoort, tenzij ik er zo naast heb gekeken.... 

Er zullen hier vast wel een aantal personen zijn hier meer over weten. Tenminste dat hoop ik dan.

Groetjes,
Kathren 

Volgens mij geldt voor Australie het zelfde als voor alle andere landen: met een paspoort voor een land kun je altijd naar dat land terugkeren. Het zou een beetje raar zijn als een land zijn eigen burgers niet meer toeliet... Dus zodra je je paspoort hebt is het een kwestie van de verhuizer bellen.

Hoi Kathren,
Mijn kinderen met australisch paspoort ( australian by descent via hun moeder) Hoefde helemaal niets te doen.
Nou ja dat is niet helemaal waar, ze moesten hun inentingen laten zien bij Medicare.

Ik zonder australisch paspoort moest wel de hele papierwinkel doorlopen.

Dus paspoort aanvragen, ophalen en een vliegticket kopen lijkt mij.

Veel succes.

Back