Australische premier haalt uit naar Obama

tweety

XPdite Sponsor
Australische premier haalt uit naar Obama

Uitgegeven: 11 februari 2007 07:00
Laatst gewijzigd: 11 februari 2007 09:13

SYDNEY - De Australische premier John Howard heeft zondag hard uitgehaald naar de Amerikaanse senator en presidentskandidaat Barack Obama. Zijn plannen om Amerikaanse troepen terug te trekken uit Irak zal het hele Midden-Oosten destabiliseren, meent de Australische conservatieve regeringsleider volgens de krant Sydney Morning Herald.

Bron: www.Nu.nl

:secret: Ik hoop dat Howard zich hiermee impopulairder maakt en daarmee de verkiezingen in zijn thuisland Australie verliest.

Ik ben het met Obama eens dat de amerikaanse troepen Irak uit moeten. Dit omdat het de agressie onder de terroristen alleen maar vergroot dus de onveiligheid alleen maar groter maakt. En het terrorisme in Irak uitroeien? Het lijkt mij een onmogelijke taak, jammer maar helaas. Maar goed, het is mijn mening.

Hmmm, of het goed is dat de Amerikanen er nog zitten is een beetje de vraag. Het gaat (denk ik) niet eens zozeer om 'het' terrorisme in Irak. Ik denk dat wanneer de Amerikanen (en bondgenoten) ineens vertrekken er een grote kans is op een burgeroorlog (soenieten/sjiieten). Of dat goed is voor Irak?

Mee eens Perthpete: wegtrekken hoeft zeker niet te betekenen dat de situatie zal verbeteren  :-(

Hele lastige dit... ik denk dat ze aan een plan moeten werken voor een gefaseerde terugtrekking. Snellere overdracht naar Irakeze regering/leger. Die laatste moet dan wel aantoonbaar vooruitgang boeken.
Meer troepen er heen sturen zoals Bush wil zie ik geen heil in...

Maart 2008 alle Amerikanen uit Irak zoals Obama wil... korte-termijn-zieltjes-winnen-tactiek...

Ach, het geeft natuurlijk wel een ander gezicht aan America. Ik heb zo het idee dat Irak in het beste geval net zoiets wordt als Isreal en de Palestijnen, niet op te lossen.

Ik heb het gevoel dat de Amerikaanse aanwezigheid in Irak momenteel meer provocerend werkt dan dat het bijdraagt aan de stabiliteit in dat land. M.i. zo snel mogelijk terugtrekken en vervangen door een VN vredesmacht opgebouwd en geleid door naburige Moslimlanden.
My 2 cents...

Yep: goeie optie Hans. Amerikanen werken als een rode lap op een stier voor veel Irakezen en voor andere landen zou die lap wel eens iets minder rood voor hun kunnen zijn.

OK: geleidelijke overdracht van Amerikanen aan VN vredesmacht!

Het lijkt me inderdaad een goede optie maar welke VN landen zijn er bereid zo'n klus te klaren? Wat zou "geaccepteerd" worden in Irak?

Back