australische prins ???

rob en jeanine

XPdite Sponsor
vr 29 jul 2005, 08:25  
Australische 'prins' tot 35
maanden cel veroordeeld
SYDNEY - Een 67-jarige Australische man is vrijdag voor de rechtbank in Melbourne tot 35 maanden cel veroordeeld wegens "enorme fraude". 'Prins' Virgilio Rigoli en zijn familieleden hadden hun landgoed omgedoopt tot 'Prinsdom Ponderosa'. De prins en zijn zoons lieten bezoekers zelfs visa kopen, zonder de Australische fiscus te laten meegenieten van hun vorstelijke inkomen.

Ook de zonen van Virgilio zijn tot celstraffen veroordeeld. De 29-jarige Joseph moet twee jaar de gevangenis in. De 36-jarige Philip is tot twintig maanden cel veroordeeld. De drie waren anderhalve week geleden al schuldig bevonden aan fraude. De strafmaat moest toen nog worden bepaald.

Het gezin Rigoli had een slotgracht om het landgoed gegraven en het tot een belastingvrij paradijsje verklaard. De verdachten hadden zelfs een eigen gemeentebestuur opgezet. Ze betaalden meer dan tien jaar lang geen belastingen.

De Rigoli's hebben dertig bankrekeningen met daarop in totaal 5 miljoen Australische dollar (3,2 miljoen euro). Ondanks hun 'onafhankelijkheid' en hun lucratieve zaakjes, ontvingen zij wel bijstand van de Australische overheid. De naam van hun koninkrijkje ontleenden zij aan de televisieserie Bonanza.
 :angeldevil: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
 
whaha ik heb het van de week al gehoord! :clap2:
Heel toevallig begon ik de Bonanza tune te "zingen" en mijn collega kwam met dit verhaal.
Moest er toen ook al zo om lachen!
Nu ik het lees zie ik het helemaal voor me..... kan niet zeggen dat ze niet creatief zijn toch?
Jammer dat ik nu in dat gemeentebestuurtje niet meer hoef te solliciteren! :hang:



franciska
 
Zijn wij hier dan altijd de laatste die dit soort geweldige berichten horen?  :-D :up: Nix nie van vernomen hier in Brissie, not yet....maar wie weet komt het nog :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=2192.msg22195#msg22195 date=1122623667]
Zijn wij hier dan altijd de laatste die dit soort geweldige berichten horen?  :-D :up: Nix nie van vernomen hier in Brissie, not yet....maar wie weet komt het nog :-D

Groetjes
Syl
[/quote]

Hahahaha het is hier gewoon op de radio in het nieuws en op de site van nos.nl staat het hele verhaal gewoon bovenaan!
 
Ja dat blijkt maar weer, hier zijn ze niet altijd even snel. Ik heb het wel eerder gehad, dat het eerder op de NL'dse webpagina's stond dan op de Australische tv... strange  :-o
 
Mischien vinden de Aussies het niet zo belangrijk.  :|
Elke state heeft zijn eigen news agents.
Wij horen in NL ook geen kleine berichtjes uit spanje.  :lol:


Gr Ineke  :-D
 
oh, da's mooi Ton, heb ik toch nog een goede reden om hier dag en nacht rond te hangen :p
 
Zag het bericht laatst "op de rol" van RTL 5 voorbij komen. Zat meteen
rechtop. "Belastingsparadijs in Australie opgerold" of iets van die strekking.
Jan en ik keken elkaar aan:" HUH  :lol:. We konden ons er niets bij voorstellen.
Wij direct de krant "Dagblad van het Noorden" doorkijken. Vreselijke krant
trouwens, maar we lezen het met de buren. We konden het bericht nergens terug
vinden en hebben er naar gezocht tot ik hier inlog. BINGO !!!

Geweldig verhaal toch, lijkt een beetje op de grote Nederlandse oplichter
die er in geslaagd is om de mensen en bedrijven die vertrouwen in hem hadden
voor zo'n 100 MILJOEN Eurootjes op te lichten. Hij heeft zich net aangegeven.
Had waarschijnlijk niet een 'kleinigheidje" achteruit gelegd om te verdwijnen naar
een wel bestaand belastingparadijsje ergens op een kleiner eiland dan Australie. :wink:

Wel heel triest voor de opgelichten, hoor. Begrijp me niet verkeerd.

groetjes,

Annelies
 
Hahaha nou ze verdienen toch wel een kleine pluimpje  :evil: voor hun creativiteit!!!
 
Back
Top