Australische scholen verbieden denim

tinusv

XPdite Hero
West-Australië is van plan denim-kledingstukken te verbieden op school, omdat demin volgens de regering verwant is aan lui en relaxt gedrag. Met ingang van 2007 zal het verbod op het dragen van de stof op school ingaan.

De West-Australische minister van onderwijs beweert dat denim wordt geassocieerd met weekendkleding en recreatie. Ze probeert de standaard op de scholen omhoog te krikken, en vindt het dragen van denim daarom onacceptabel.

Bron: fok.nl

Ik dacht dat zo ongeveer alle Australische scholieren in een uniform rondliepen. In ieder geval wel de scholen waar ik langsfiets.

Hier in de buurt ook alleen maar uniformpjes hoor, vreemd...........to wear jeans or not to wear jeans...waar ze zich al niet druk om maken :-D

Groetjes
Syl

Nou dan zal ik maar vast rekening houden met m'n garderobe als ik straks les wil geven in WA :lol:.

[quote author=victoria link=topic=3791.msg45862#msg45862 date=1138709487]
Nee, op sommige scholen mogen ze zelf uitkiezen maar toch blijkbaar niet meer...
[/quote]
Maareh, ik dacht ook dat er op alle scholen uniformen gedragen werden. Weer wat geleerd :).

Mel

euhm... kijken ze daar ook naar haarkleuren dan? Mijn haar is bijvoorbeeld superfelrood, maar dat is op school not done?

Ze zijn hier vrij strikt op school er zijn zelfs bep. voorschriften over haar-drachten etc. en oorbellen, etc. ook (zichtbare) piercings moeten eruit gehaald of afgeplakt worden tijdens school uren (geldt ook voor veel winkelpersoneel trouwens).

En Mel, bij Zoe op school hebben de juffen gewoon denim aan hoor :up: dus het ligt ook een beetje aan de school. Het zijn vooral de prive scholen die erg door kunnen draven met onzin regeltjes.

Groetjes
Syl

Hmm, echt even wat om weer wat te gaan doen denk ik. Ze moeten toch iets verzinnen daar in de politiek, ook in Australië.
Hier in Nederland hebben ze bedacht: Hoofddoekjes, ja of nee.
In Australië dus: Spijkerbroeken, ja of nee.

Tsjongejongejonge.
Alsof ze niks beters te doen hebben.

Inside info. Op mijn werk heb je ook van die achterlijke regeltjes.

Er hing eens een brief bij ons in de kantine. Er stond op: "Je mag geen vrije uurtjes meer opnemen, alleen nog maar halve of hele dagen."

Toen werkte ik een keer een uur over. Ik zij toen dat ik voor dat uurtje overwerk een halve extra dag erbij wilde hebben (overwerk wordt bij ons altijd bijgeschreven op onze vrije dagen kaart). Want een uurtje mocht ik niet meer opnemen, zo stond het er.
Toen kreeg ik een boos, rood, gezicht voor me van de secretaresse :angry1: , zoiets dus. "NEE WANT JE BENT HIER OM 6 UUR VERTROKKEN" werd er gezegd.
Okee dan wil ik dat uurtje ook opnemen wanneer ik dat wil, zij ik toen.
"NEE WANT DAT KAN NIET MEER" zij ze toen.

"Dan denk ik dat wij ook niet meer over kunnen werken. Je kan de uren toch niet opnemen."
Toen kreeg ik na veel gedoe een  :lol1: tegoedbon :lol1: van één uurtje die ik kon inleveren op het moment dat ik dat uurtje op wilde nemen.
:lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1:

Ik vind het toch wel jammer dat het toch overal weer mode blijkt te zijn om achterlijke, belachelijke regeltjes te verzinnen.

Back