CharlotteK
New Member
Een paar maanden geleden ben ik gaan reizen en heb ik een leuke jongen ontmoet. Een Australiër. We waren al snel verliefd op elkaar, dus ik ben hem na een tijdje op gaan zoeken. Ik ben nu sinds drie maanden in australie en we willen allebei graag een relatie met elkaar. Ik heb dus besloten om naar Nederland te gaan en terug te komen met een werkvisum. Ik merk alleen wel dat nu ik hier ben, het niet makkelijk is. Ik ben afwisselend bij mijn vriend en aan het reizen. Maar de dagen dat ik bij hem ben en hij werkt, realiseer ik me dat ik hier helemaal nog niks heb, nog niemand ken. Ik heb het gevoel dat mensen niet echt begrijpen hoe het voor mij is. Dat er toch cultuurverschillen zijn of het soms vermoeiend is om Engels te praten. Aan de andere kant vind ik het ook lastig om met mijn familie en vrienden te praten, want zij willen het liefst dat ik in nl ben. Zij geven mij het gevoel dat ik hun in de steek laat en dat ik ze veel pijn doe. Ik ben al een paar keer ziek geweest in australie. Puur van de stress. Zijn er meer mensen die zich onbegrepen voelen? Of die het moeilijk vinden om in iemand anders leven terecht te komen, in zijn of haar omgeving? En wordt dat op den duur minder? Denk je dat het allemaal makkelijker word als je eenmaal werk en wat wAustralische vrienden hebt? En hoe gaan jullie families er mee om dat je weg bent?
Ik lees graag jullie ervaringen.
Groetjes Charlotte
Ik lees graag jullie ervaringen.
Groetjes Charlotte