Australische werkervaring

Bubz

New Member
Hallo!

Inmiddels aangekomen in Brisbane ben ik op zoek gegaan naar werk. Dacht dat de werkgevers gezien de veelbeschreven krapte op de Australische arbeidsmarkt voor mijn mooie nieuwe Master in Strategisch Management in de rij zouden staan, maar ik blijk toch redelijk wat moeite te hebben met het vinden van een baan, of zelfs maar een sollicitatiegesprek. Ik krijg van recruiters twee redenen te horen:

1) Het is (was) het einde van het financiele jaar, dus ivm budgetoverschrijdingen en de daaraan gekoppelde bonussen voor de budgetverantwoordelijken is er niet zoveel te vinden;

2) Ik heb bijna geen Australische werkervaring (op een paar maandjes call center in Sydney na), en dat is vooral in Brisbane een probleem. In Sydney en Melbourne zouden ze meer gewend zijn om buitenlanders aan te nemen. Ik heb wel ruime voornamelijk financieel administratieve ervaring in Nederland, maar kennelijk telt dat hier niet.

Het nieuwe financiele jaar is inmiddels begonnen, dus dat probleem zal toch op korte termijn verholpen moeten zijn. Het tweede issue is het aloude probleem 'ik heb geen (Australische) ervaring dus niemand neemt me aan zodat ik (Australische) ervaring op kan doen'.

Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe ben je daar mee omgegaan?

Of nog beter, wie heeft er een leuke baan voor mij in Brisbane? Ik zou graag een functie als junior business analyst / data analyst / junior management consultant etc willen doen, maar ben ook bereid om in te stappen als financieel administratief mw of vergelijkbaar, om in ieder geval wat inkomen te genereren. Seek lijkt uit te puilen van dat soort banen, dus je zou zeggen dat er iemand is die wanhopig genoeg is om een buitenlander aan te nemen...?

Help!
 
heb precies hetzelfde gehad. Paar sollicitaties maar gebrek aan ozzie-ervaring. Ik kreeg de tip om 'alles' aan te pakken en zo begon ik (in Adelaide) voor een mager bedragje per uur via een recruiter  bij een club te werken waar ze twee weken iemand nodig hadden die wat van excel wist. Ben daar niet meer weggegaan, in een paar stappen prima baan & salaris gekregen en na 3,5 jaar zelf vertrokken wegens verhuizing naar NL. Geef je zelf in ieder geval een paar maanden om op een redelijke baan uit te komen, succes!
 
Herkenbaar verhaal toch wel... Voor het geval je dat nog niet wist: begin gewoon als contractor, desnoods met wat minder (nivo of salaris) werk. In het algemeen zijn de Hollanders heel goed instaat om zich te bewijzen wanneer ze on the job zijn en groeien dan vanzelf verder ....
 
Mijn agency is wel "in" voor buitenlanders. Ik wil best een goed woordje voor je doen. Ze bemiddelen is verschillende soorten banen. Stuur me maar een pm als je belangstelling hebt.

Overigens is het waar van de einde financiele jaar. Het is een paar weken erg stil geweest.....

Henriette
 
Ik ben al bij een aantal recruiters geweest en maak iig bij de recruiters over het algemeen wel een goede indruk, maar daarna blijft het steeds akelig stil. De recruiter die ik vanochtend sprak, Windsor, had misschien een soort PA baan bij een financiele controller voor me. Niet precies wat ik zoek, maar inderdaad neem ik op dit moment zo'n beetje alles aan.

Wel blij om te horen dat ik niet de enige ben, dus thanks voor de reacties :)

Henriette, ik stuur je graag een pm!
 
Back
Top