auto huren in brisbane

rob en jeanine

XPdite Sponsor
wij gaan in april naar Brisbane, is het handig om via internet nu al een auto te huren of kun je dat beter ter plekke regelen (afdingen??) :wink:

Beste Rob en jeanine,

Ik zag dat jullie vandaag online waren. Ik zag bovenstaande mailtje met jullie vraag. Nu zie ik dat jullie al in Oz wonen. Ik heb dezelfde vraag als jullie in 2005.
Misschien dat jullie mij nu kunnen een advies geven. Wij vertrekken 30 juni naar Brisbane. We willen graag een auto huren. Kunnen we dit het beste vanuit NL regelen of is het goedkoper om dat in Brisbane te regelen?

Tot horens.

Groetjes Chantal

Ik woon in Brisbane en toen we nog geen auto hadden huurden we regelmatig een auto(otje)

Wat ik deed was langs de websites van Budget, EuropCar en Avis gaan en dan voor het gewenste model de beste prijs vinden. Afdingen? Hmm: wel geprobeerd maar bij de grote ketens lukt dat niet echt (tenminste: mij niet... :wink:)
Maar voor langere periodes kun je vast wel afdingen
Soms hebben ze aanbiedingen voor bepaalde modellen dus het loont om gedurende een periode de sites te bezoeken

Prijzen: voor een Hyundai Getz $30/dag en voor een Commodore/Falcon/Magna $50-$60 per dag. Daar komt $22 bij om je all-risk van $2,750 naar $300 omlaag te brengen (deden wij nooit  :p)
Het kan (iets) goedkoper maar denk aan voorwaarden; deze prijzen zijn incl. onbeperkt #km's bijvoorbeeld... soms moet je per km betalen als je boven de 100km komt...

Succes!
Jan

:grin:    TIP TIP TIP TIP TIP TIP      :grin:

Als je lid bent van de ANWB, neem dan je pasje mee. Dan krijg je bij Hertz 15% korting!!!

(alleen daarom zijn wij lid!!!  :lol:  )
De korting die je krijgt is vele malen hoger in vergelijking met de kosten van een lidmaatschap, zeker als als je een langere tijd of regelmatig huurt!

Daarnaast krijg je bij diverse motels, maar ook restaurants en campings ook nog eens 10% korting als je je ANWB pas laat zien, zeker daar waar het AAA sign hangt.

En als je bij Big 4 gaat camperen, vraag dan om een clubcard. Krijg je bij elk Big 4 caravanpark ook weer 10% korting!

(Ohja, en afdingen lukt bijna niet...)

Have fun Down Under!!

Greetz Aussiegirl  :up:

Wij hebben vorig jaar hier http://www.idealrentalcars.com.au/ een gehuurd. Niet nieuw maar goed genoeg, prijs weet ik niet meer. Wel klapband gehad maar niks hoeven te betalen ondanks wat bumperschade daardoor.

@ Aussiegirl, de club cart voor de Big 4 kost wel 40 dollar en is twee jaar geldig.
Huur je een Britz camper krijg je de kaart gratis.

Jolanda.

Wij hadden via een reisbureau in Nederland een auto in Brisbane gehuurd, en in Nederland alvast betaald.
Stom, stom, stom, veel te veel betaald.
Maar ja, het was meer gemakzucht omdat we de laadste paar weekjes zoveel moesten regelen.

We hebben hier nog een keer een auto gehuurd, en veel minder betaald.

Succes  :up:

Groetjes,
Jolanda

Hoe langer de huur, hoe goedkoper.
Lokale bedrijven soms goedkoper dan de grote ketens.
Probeer bijvoorbeeld ook eens: Abel, Network, Ace etc. Vanaf $29 per dag, unlimited kms voor een Hyundai Getz. Maar da's voor langere periodes. Vaak zijn er acties zoals bij de introductie van nieuwe modellen (bijv. de Nissan Tiida).
Zelf via een broker via internet ook wel eens vanuit Nederland gehuurd (heette toen CairnsDirect), met laagste prijs garantie.
Dan weet je pas op het laatst van welke maatschappij de auto is maar zijn allemaal prima. Die was toen van Hertz.
Je kunt ook bij aankomst een aantal bellen vanaf vliegveld (op van die telefoonborden) of loop bijv. de Tourdesk van de Palace Backpackers binnen want die hebben wel eens deals (althans toen ik er werkte wel).

Leuke reis toegewenst!

henriette

Back