Oo wij zijn bijna dagelijks actief op de automarkt anders gaat Jan zich heel erg vervelen en
......... zodra we een handtekening van de sponsor hebben kunnen we dan direct een auto kopen en ons fijne huurautootje (Getz voor 21 dollar!!!!! per week) inleveren.
We zullen hem missen wat het dingetje rijdt stukken beter dan de VW VR6 die we in NL hadden.
Maar............. de automarkt is hier anders dan in NL. Ik heb het al eerder geschreven, auto's zijn duur voor Nederlandse begrippen maar waarschijnlijk ook een stuk sterker. Ze gaan veel langer mee ..................als ze niet op het stand zijn geweest !!!!!!!
Koop dus niet een 4 WD aan de kust want dan weet je bijna zeker dat 'ie op het stand is geweest. Wij hebben grote bakken zand gezien onder de motorkap terwijl de rest van de auto glanzend schoon was (hier was net een televisie-programma over geweest en BINGO).
De prijs hangt o.a. sterk af van de motor die erin zit, benzine + V6 en V 8 gaan er een beetje uit vanwege de hoge benzineprijzen en het aantal kilometers dat 'ie gedraaid heeft. Het bouwjaar is minder interessant hebben we gemerkt. Koop je een nieuwe auto dan willen de dealers er wel een setje bull- en towbars bij doen, maar 5% korting omdat je geen inruil hebt zijn ze niet erg happig op.
We zijn in de afgelopen maanden bijna overal in de regio geweest, op auctions (Government cars, in beslag genomen auto's, etc.) op het vliegveld van Brisbane, autodealers, prive handelaren en anderen in Kedron en Springwood, Brisbane en alle wreckers tussen Brisbane en Noosa.
Het verhaal is overal hetzelfde, hoge prijzen voor hele oude auto en veel ervan hebben een flinke koprol gemaakt en zijn volledig overgespoten.
We zijn op dit moment wel geinteresseerd in de Mitsubishi Delica, een uit Japan geimporteerde 4 x 4 Van, die lekker veel ruimte biedt en ook nog het strand op kan. Ze zijn meestal van 1994, hebben minder dan 100.000 kilometer op de teller en kosten dan nog $ 16 tot 22 K.
We fantaseren dat Jan dan lekker wat rond kan rijden door de Nationale Parken
terwijl ik aan het werk ben :roll: Grrrrrrr.
Maar goed, laten we niet afdwalen, auto's zijn hier erg duur. Ik denk erover om naast de 4 WD die we uiteindelijk kiezen ook maar een oud autootje te kopen om naar mijn werk te rijden.
Gelukkig is de RACQ er nog om een eventuele aankoop te keuren.
Jullie ook allemaal veel succes met je aankopen
Annelies