Auto kopen in Perth

4np

Member
Hey hey,

Nou, het begint op te schieten. Nog 4.5 dag werken en dan begint mijn vakantie. Half april vlieg ik naar Perth waar ik een auto wil gaan kopen om dan ca 3 maanden (misschien langer) langs de westkust omhoog naar Darwin te reizen en dan -misschien via Alice Springs- naar Sydney om te gaan wonen / werken.

Ik heb een beetje nagedacht wat het slimste is qua auto, en ik ben toch maar van het 4WD idee afgestapt en denk nu aan een Ford Falcon (want, lekker ruim en betrouwbaar en de onderdelen zijn goed en goedkoop te verkrijgen mocht er iets stuk gaan). Ik ga hem waarschijnlijk in Darwin of Alice verkopen aan een backpacker oid.

Wat is in en rond Perth de beste plek denken jullie om een Ford Falcon op de kop te tikken? Ik hoorde over een carmarket in Fremantle; is die carmarket dagelijks of alleen op een bepaalde dag?

Thanks :)
 
(want, lekker ruim en betrouwbaar en de onderdelen zijn goed en goedkoop te verkrijgen mocht er iets stuk gaan).
Dan kun je beter een LandCruiser of een Patrol nemen.
Die kunnen ook beter tegen de tocht. Vooral als je eens van de geasfalteerde wegen af wil.
Want je weet het, de mooiste plekjes liggen juist daar waar je met een Falco niet kan komen.
Zo zijn we afgelopen weekend bij Lake Jasper geweest, in D'Entrecasteau National Park. Tot aan de brug over de Donnolly River kan je met iedere auto komen, maar daarna toch echt niet meer.
Ook de gravel wegen zijn niet altijd vergelijkbaar met asfalt. De vering krijgt veel te verduren.
 
en, voordat ik het vergeet.
Voor de autos die ik noemde zijn de onderdelen overal te verkrijgen omdat iedereen er mee rijdt. Als ze al kapot gaan.
 
Het zou wel het mooiste zijn; alleen zijn ze wel 3 a 4 keer zo duur volgens mij :) Laat staan in benzine verbruik. Het is een beetje een afweging tussen aanschafprijs en misschien ergens een tour moeten doen. En een dure 4WD verkoop je niet makkelijk in het backpackers circuit denk ik.

Maar misschien zie ik 't wel verkeerd :)
 
Subaru forester is goedkope en zeer goede auto met 4wd.

http://www.autotrader.com.au/search-auto/kw_forester_loc_locRZSQregtAVSCdistRZSQAVSCstateRZSQ8AVSCregRZSQ_off_0_sect_Automotive_sort_otRZSQ0BJDZfdRZSQSellingPrice_sqt_0_stpg_1_subs_Used+Cars_
 
Ik heb Oz in een Falcon gedaan.. achteraf had ik echt een 4WD moeten kopen. Die auto compleet aan stront gereden. En alsnog terwijl ik al idiote dingen met die auto deed heel veel moeten missen omdat we er niet konden komen.

Probeer anders een 4WD busje te scoren.. ook nog een optie.
 
Subaru forester is goedkope en zeer goede auto met 4wd

Fout: All Wheel Drive.
Een 4wd is geen 4wd omdat het de mogelijkheid heeft om alle 4 de wielen aan te drijven.
Voor de mooie locaties heb je niet altijd 4wd nodig, maar vooral goede vering en ground clearance.
En dat heb je niet met de Forrester.

Je hoeft geen nieuwe te kopen, een 10de handse zijn ook in de backpacker circuit te krijgen. En die verkopen ook wel weer.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Four-wheel_drive

Although in the strictest sense, the term "four-wheel drive" refers to a capability that a vehicle may have, it is also used to denote the entire vehicle itself. In Australia, vehicles without significant offroad capabilities are often referred to as All-Wheel Drives (AWD) or SUVs, while those with offroad capabilities are referred to as "four-wheel drives".

Volgens Wikipedia (waar in ook vele fouten staan) is 't maar net hoe je het bekijkt dus!
 
4WD heb je maar zelden nodig.. heel zelden. Het gaat inderdaad om de ruimte tussen de grond en de auto.. wat bij ons ook niet heel veel was door alle mensen / rotzooi die we bij ons hadden.
 
hai 4np,
het hangt er 'n beetje vanaf wat je wilt. Zoals eerder vermeld een 4WD is een STUK duurder in aanschaf, verbruik en als er wat is . . jij hebt een kapotte, rel. dure auto, wilt verder, wat denk je dat een onderdeel gaat kosten :oops:  :x. als je van the beaten track af wil in een onbekende auto en je komt klem te zitten,  wordt dat grappig en erg spannend, NBL!
Mooie dingen zijn nooit zover van de weg af, daar is het land te mooi voor.Als je 'm weer moet is een duurdere auto moeilijker te slijten, zeker aan een bakpacker in alice.Yeah right, Fugitive more likely.
Dus tenzij je een fanatieke off-the-road type bent, met een cursus sanddigging bij 40 graden, buy a 4WD !! :up: :lol: Voor de rest: keep it simple, koop de grootste, langste station (=falcon) die er is.

En jawel,alhier en ten lange leste het  antwoord op Uw vraag,  :p :p :shock: :up: :

De ervaring leert dat je de beste deal krijgt van een medebackpacker, met een beetje mensenkennis kan je persoon inschatten en iha backpackers belazeren elkaar niet, not done. dus kijk in herbergen, annonces bij outdoorshops etc

Je kan natuurlijk ook via internet, tradepost.com.au oid in buurt van Perth al hier vandaan, vlak voor vertrek kijken en bij aankomst die mensen mailen. Aussies rijden iha graag een stukkie om je te bekijken en ZIJ willen van hun auto af. Spreek ergens met ze af bij een rustige plek met drinkgelegenheid, maar voor de zekerheid niet waar je overnacht . .  :evil:

Koop niet uit de reguliere handel, garage's etc :  duur, Perth is zeg maar . . welvarend?

BTW ik weet niet of het nog steeds zo is, maar als je een auto koopt in WA, dan mag je die zonder extra kosten in de andere staten verkopen, andersom niet, Geen idee waarom, maar het levert een hogere prijs op bij de verkoop, zeg Sydney. En dat gaat alleen niet op voor 4WD's, want wie wil daar nou mee rijden in de stad

afijn, lang stuk zeg,
ajuus en veel plezier, gr. Peter
 
Hoi 4np

Ik heb geen verstand van auto's maar die car market is nog steeds in Fremantle dit is op zaterdag en zondag maar geloof dat het niet meer zo druk is als voor heen.

Succes met alles :up:
 
Ik zou juist NIET van backpackers kopen.. die onderhouden hun auto dus echt totaal niet.

Als je je mensenkennis dan toch gebruikt, koop particulier. Sla er kranten op na, en koop een Falcon van 2 oude mensjes. Of een 4WD van een vriendelijke man van 60.

Verder maakt het in principe niet zoveel uit van wie je de auto koopt; laat hem sowieso nakijken door een garage. Kost je misschien $100,-, maar dat haal je er altijd uit.

Ik zou alsnog voor de 4WD gaan, eentje van $5000-8000 verkoop je ook wel weer. En mooie plekjes zijn dus echt wel ver van de weg soms.. :p

Mijn tip; Kies voor een oudere 4WD, sla de krant open (afdeling particulier), spreek af bij mensen, laat hem nakijken bij een garage, maak een goede deal, . koop wat campingspullen, en ga ervoor.
 
Sla er kranten op na, en koop een Falcon van 2 oude mensjes. Of een 4WD van een vriendelijke man van 60

Altijd binnen gestaan, nooit off the road geweest. Jaja.
Dat had mijn broer ook.
Totdat hij kranten van twee weken oud uit de dorpels haalde....
 
[quote author=Wilsil link=topic=8528.msg113520#msg113520 date=1205277820]
Sla er kranten op na, en koop een Falcon van 2 oude mensjes. Of een 4WD van een vriendelijke man van 60

Altijd binnen gestaan, nooit off the road geweest. Jaja.
Dat had mijn broer ook.
Totdat hij kranten van twee weken oud uit de dorpels haalde....
[/quote]

Altijd even langs de garage brengen.. :)
 
[quote author=Wilsil link=topic=8528.msg113550#msg113550 date=1205373123]
We praten over 20 jaar of meer geleden.
Toen vertrouwden we elkaar nog.
[/quote]

Ik denk niet dat er ooit een tijd is geweest met 100% eerlijke autohandelaren.. :D
 
Back
Top