Auto kopen? let op

krokkie

XPdite Sponsor
Hoi

Voor velen zal het wel bekent zijn, maar wij hebben het volgende aan de hand gehad.

Wij hebben 3 jaar geleden bij een particulier een auto gekocht.
Alles goed en wel, netjes met een bank check betaald en de auto van Melbourne naar Cairns gereden.
Alles goed tot we nu drie jaar later de auto willen inruilen.
Komt de dealer waar we ingeruild hebben met het verhaal dat voor we kunnen inruilen eerst nog even de lopende lening op de auto moeten afbetalen.
Wij hadden dus contant betaald bij aankoop!!!!.
Wat blijkt, heeft de vorige eigenaar nog een lening op die auto.
Als die persoon dat met opzet zo doet ben ik dus aansprakelijk voor de afbetaling van de auto en kan de auto dus letterlijk in beslag worden genomen en ben je hem gewoon kwijt.

In ons geval heeft de vorige eigenaar 3 jaar lang gewoon zijn lening doorbetaald (maandelijks) zonder dat hij het wist (je zal maar geld teveel hebben en het niet merken dat er per maand een paar honderd dollar
van je rekening word afgeschreven en dat voor meer dan 3 jaar).
Na veel gebel en gezoek hebben wij de vorige eigenaar nog aan de telefoon gekregen en die was hoogst verbaast.
Maar uiteindelijk heeft hij alsnog de lening afgelost.

Wil je dus van een particulier een auto kopen (wat ook kan gelden voor backpackers)

DOE DAN ALTIJD EEN REVS CHECK.

Je vult hier de gegevens van de auto in en je krijgt dan te zien of er nog geld verschuldigd is.
Wil je toch die auto hebben zoek dan uit waar de lening loopt en wat het af te betalen bedrag is en schrijf dan 2 checks uit
Een aan de bank (leningverstrekker) en een aan de eigenaar en zorg dat je de kwitanties hebt.

Je kunt ook je huidige auto checken voor het geval je denk dat dit ook wel eens bij je huidige auto kan zijn.

De website www.revs.com.au

Groetjes Kees

Ik had er wel al een keer van gehoord, staat ook in de lonely planet reisgidsen vermeld.

Maar altijd weer goed om weer met je neus op de feiten gedrukt te worden, zeker nu we bijna gaan en toch gelijk een auto willen gaan kopen.
Die website is wel perfect trouwens
afro.gif

Gelukkig is het bij jullie goed afgelopen, het kan ook anders.

Doe ook een rego check, het kan een write off zijn geweest zonder dat je het weet.

Was er niet ook een manier om te checken of er openstaande boetes op het kenteken staan? Of doet deze site dat ook....

Was er niet ook een manier om te checken of er openstaande boetes op het kenteken staan? Of doet deze site dat ook....
Niet dat ik weet, maar je kan bewijzen dat op het moment van de boete de auto nog niet op jou naam stond.
En ik weet wel dat ze heel het verleden van de auto bewaren in het systeem (bij bv queensland transport of vic roads) zodat ze weten wie op dat moment de eigenaar was.

Kees

Ook staat er vaak de kilometerstand op, wilde vorig jaar een auto kopen met een stand van 170.000, op de site stond dat de auto in 2007 al 207.000 km gemaakt had.
groeten Johan

Misshien een niewe motor in gegaan?
Is niet ongebruikelijk. Kun je controleren met de engine number.

Iedereen bedankt voor de goede tips. Ik blijf het toch lastig vinden, een tweedehands auto kopen. (heb er ook zichtbaar voor iedereen geen verstand van :oops: )
Maar met al het bovenstaande kun je je in elk geval een beetje indekken. Ga ik voor een volgende auto zeker allemaal doen. Nu net een waardeloze auto gekocht bij zo'n shabby dealer :' Hadden we natuurlijk nooit moeten doen. Hadden een beetje haast omdat we net in Cairns waren aangekomen waren en beide een auto nodig hadden voor het werk. Dus nog een tip voor iedereen....Neem je tijd met het zoeken van een tweedehands auto, neem geen overhaaste beslissingen!

groetjes
Anne

Te laat, maar geen spijt, wij hebben de 1e dag dat we aankwamen de 1e auto die we zagen gekocht en inmiddels 2 weken later hebben we nog steeds niet ontdekt wat er mis kan zijn met deze auto. Hij rijdt super, zelfs redelijk zuinig voor een 2 liter, nog geen rare geluidjes of luchtjes, alles werkt nog steeds prima. We zullen zien als we een jaartje verder zijn.

Groetjes
Yvonne

Te laat, maar geen spijt, wij hebben de 1e dag dat we aankwamen de 1e auto die we zagen gekocht en inmiddels 2 weken later hebben we nog steeds niet ontdekt wat er mis kan zijn met deze auto. Hij rijdt super, zelfs redelijk zuinig voor een 2 liter, nog geen rare geluidjes of luchtjes, alles werkt nog steeds prima. We zullen zien als we een jaartje verder zijn.

Groetjes
Yvonne

Ik zelf heb er ook de ballen verstand van, maar drie jaar geleden een tweedehands rav 4 gekocht bj 99 tot nu toe alleen de accu moeten vervangen. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben denk ik??

Bennie

Ik zelf heb er ook de ballen verstand van, maar drie jaar geleden een tweedehands rav 4 gekocht bj 99 tot nu toe alleen de accu moeten vervangen. Je moet er ook een beetje geluk mee hebben denk ik??

Bennie

Bij Toyota hoef je geen geluk te hebben, die zijn gewoon goed!

@steven80: mijn zwager( heeft ook een autobedrijf) zei precies hetzelfde over Toyota. Ik knoop het in mijn oren!!

Greetz,Mien

Back