Auto kopen

Gwen

XPdite Sponsor
Hooi Iedereen,
Zoals sommige van jullie misschien weten ga ik over een tijd 5 maanden naar australie voor stage. Ik zat net eens te kijken naar leuke instellingen waar ik stage zou willen lopen, en toen kwam ik een leuke tegen in Cairns, waar ik naar toe wil. Ik ben op google earth gaan kijken, maar die instelling ligt op 21km afstand van het adresje waar ik waarschijnlijk ga verblijven. Ik weet niet of er een bus rijd tussen de 2 adressen, maar het leek mij handig om gewoon een auto aan te schaffen voor 5 maanden, zodat ik de afstand elke dag gewoon zelf kan rijden. Heeft er iemand ervaring met een auto kopen over internet, of hoe zouden jullie mij aanraden om dit te doen? En natuurlijk zit ik er ook mee dat ik de auto weer moet verkopen als ik klaar ben met mijn 5 maanden stage.
Hoop wat van jullie te horen.
xx gwen

[quote author=Gwen link=topic=8956.msg119604#msg119604 date=1213809444]
Hooi Iedereen,
Zoals sommige van jullie misschien weten ga ik over een tijd 5 maanden naar australie voor stage. Ik zat net eens te kijken naar leuke instellingen waar ik stage zou willen lopen, en toen kwam ik een leuke tegen in Cairns, waar ik naar toe wil. Ik ben op google earth gaan kijken, maar die instelling ligt op 21km afstand van het adresje waar ik waarschijnlijk ga verblijven. Ik weet niet of er een bus rijd tussen de 2 adressen, maar het leek mij handig om gewoon een auto aan te schaffen voor 5 maanden, zodat ik de afstand elke dag gewoon zelf kan rijden. Heeft er iemand ervaring met een auto kopen over internet, of hoe zouden jullie mij aanraden om dit te doen? En natuurlijk zit ik er ook mee dat ik de auto weer moet verkopen als ik klaar ben met mijn 5 maanden stage.
Hoop wat van jullie te horen.
xx gwen
[/quote]

Ik zou een auto kopen die je kan zien, ik zou bij de bekende merken blijven (Holden, Fort) zodat je geen problemen hebt bij evt. onderhoud e.d. Via internet kopen is naar mijn mening niet nodig, je zou in de week dat je daar aankomt easy een auto moeten kunnen kopen.

Bedankt voor je reactie!
Nog enige tips om hem ergens in de laatste 2 weken van mijn verblijf weer te verkopen?
groetjes gwenny

[quote author=Zwerver link=topic=8956.msg119605#msg119605 date=1213809922]
Ik zou een auto kopen die je kan zien, ik zou bij de bekende merken blijven (Holden, Fort) zodat je geen problemen hebt bij evt. onderhoud e.d. Via internet kopen is naar mijn mening niet nodig, je zou in de week dat je daar aankomt easy een auto moeten kunnen kopen.
[/quote]

Ik zou geen Fort kopen, dan moet je evengoed nog zelf lopen :p
Al heb je wel weer genoeg ruimte voor je spullen :grin:

Bart

[quote author=Gwen link=topic=8956.msg119610#msg119610 date=1213822844]
Bedankt voor je reactie!
Nog enige tips om hem ergens in de laatste 2 weken van mijn verblijf weer te verkopen?
groetjes gwenny
[/quote]
Ligt er een beetje aan wanneer je teruggaat naar Nederland. Als je dat doet in de lente/zomer dan zou je (als je vliegt vanaf Sydney??) kunnen overwegen om in Kings Cross Carmarket te gaan staan. Daar kan je je auto aan backpackers verkopen en meestal levert dat wel een okay prijs op (wij haden bijv. na 9 maanden een verlies van 750 dollar op onze Holden. Dat is echt peanuts als je ziet dat die auto 25.000 km had gelopen).

Als je niet naar Sydney teruggaat dan zou ik 'm proberen te slijten op gumtree.com.au, daar kan je ook voor Brisbane e.d. kiezen.

[quote author=Tekkel link=topic=8956.msg119612#msg119612 date=1213823992]
[quote author=Zwerver link=topic=8956.msg119605#msg119605 date=1213809922]
[/quote]

Ik zou geen Fort kopen, dan moet je evengoed nog zelf lopen :p
Al heb je wel weer genoeg ruimte voor je spullen :grin:

Bart
[/quote]
Damn shit :p Okay, you're right :p Ford dus :)

Je zou kunnen overwegen om een auto bij AUTOBARN te kopen...zij verkopen / verhuren voor langere periode en terugkoop garantie is een mogelijkheid.
Zelf geen ervaring mee, maar kennissen wel, dat liep van een leien dakje...

http://www.travellers-autobarn.com

GroetZ GEERJAP

Ik zit hier in Cairns en ik moet zeggen auto's genoeg, ook goedkope.
Maar als je nu even verteld vanwaar naar waar je in cairns moet zal ik kijken of er bussen rijden.

Kees

[quote author=geerjap link=topic=8956.msg119632#msg119632 date=1213853762]

Je zou kunnen overwegen om een auto bij AUTOBARN te kopen...zij verkopen / verhuren voor langere periode en terugkoop garantie is een mogelijkheid.
Zelf geen ervaring mee, maar kennissen wel, dat liep van een leien dakje...

http://www.travellers-autobarn.com

GroetZ GEERJAP
[/quote]
De terugkoop garantie van TA is een wassen-neus. Negen van de tien keer ben je beter af om zelf die auto weer te verkopen (levert je meer geld op) en je moet van TA nogal wat onderhoud e.d. plegen.

Ooh okee.. handige info.. Zelf verkopen is dus beter..

Ik moet van Evergreen St, Clifton Beach, QLD 4879 naar 36 Shields Street Cairns Qld 4870.
Er komt als het goed is een bus, want ik had de busmaatschappij in Cairns al gemaild, die mij teruggemaild hebben :)
Ik heb even op google earth gekeken, maar het is toch 21 km. Dat is volgens mij een aardig lange busreis.

xx gwen

[quote author=Gwen link=topic=8956.msg119666#msg119666 date=1213879610]
Ooh okee.. handige info.. Zelf verkopen is dus beter..

Ik moet van Evergreen St, Clifton Beach, QLD 4879 naar 36 Shields Street Cairns Qld 4870.
Er komt als het goed is een bus, want ik had de busmaatschappij in Cairns al gemaild, die mij teruggemaild hebben :)
Ik heb even op google earth gekeken, maar het is toch 21 km. Dat is volgens mij een aardig lange busreis.

xx gwen
[/quote]
Niet voor Australische begrippen :p Er rijden bijv. ook gewoon bussen van Coffin Bay (SA) en Port Lincoln (SA) en dat is toch echt een veel grotere afstand :p

Hahaha jaa daar zit wat in. In Australië zijn alle afstanden natuurlijk veel groter dan in nl (A)

Back