Auto verhuizen naar andere staat

Bartman

XPdite Sponsor
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet in het boekje "working and living in Australia" vinden, dus stel ik 'm hier:

-Hoe zit het als je met je voertuig wil verhuizen van, pak 'm beet Victoria naar West Australia?

-Moet je een kenteken direkt om laten schrijven als je verhuist naar een andere staat, of mag je met een "staatsvreemd" kenteken een tijdje rond blijven rijden?

-Andere dingen die je moet weten over het verhuizen naar een andere staat m.b.t. je "wheels"?

-Geldt hetzelfde voor een motorfiets?

Ik ben namelijk van plan een mooie oude Benz (bouwjaar 68-72 dus met onschadelijk imago) te kopen in Oz. Ik merk dat het niet zo moeilijk is een gave te kopen, maar verkopen gaat blijkbaar niet zo gemakkelijk.

Kan iemand mij meer info verschaffen?

Bart

http://www.dpi.wa.gov.au/licensing/myvehicle/1383.asp

Misschien heb je hier iets aan?

Irene

Je kan nog wel een tijdje rondrijden.........zeker wel 6 tot 12 maanden (eingelijk tot je nieuwe rego toestuurd moet worden, want waarheen?). Uiteindelijk moet je een soort transfer van registration doen.....en dus ook voldoen aan de voorwaarden van de nieuwe staat wat betreft safety certificate etc. Die link lijkt me een goede!

Dank U!

Ik noemde WA als voorbeeld, ik neem aan dat voor andere staten de zaken ongeveer hetzelfde liggen?

En ik heb een motorsikkel nergens kunnen vinden, gelden daar de zelfde regels voor?

Bart

volgens mij wel......
behalve dat de tarieven daarvoor weer anders liggen..........
Er zullen vast links van de verschillende departments of transportations zijn per staat....

Back