Auto verschepen

Grizz

New Member
Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is een oudje van 17 jaar oud (vandaag is ze jarig) en gun haar een goeie ouwe dag.
Mooie is natuurlijk dat je de auto kan volproppen met spullen die je mee wil nemen als je gaat verhuizen.

Hoe vervelend is het rijden met het stuur links ipv rechts?
Hebben ze in Australie ongeveer hetzelfde systeem als hier met wegenbelasting en verzekering?
 
Het lijkt mij heeeel vervelend om met een rechts stuur links te rijden..
Ik was deze zomer in Engeland, samen met mijn vriendin en haar ouders, in een Nederlandse auto.. Nou dat schiet echt niet op hoor..
 
[quote author=Gwen link=topic=9893.msg135206#msg135206 date=1237978251]
Het lijkt mij heeeel vervelend om met een rechts stuur links te rijden..
[/quote]
Gek genoeg doet iedereen dat daar, net als in Engeland :grin:
 
[quote author=Grizz link=topic=9893.msg135188#msg135188 date=1237969633]
Hoe vervelend is het rijden met het stuur links ipv rechts?
Hebben ze in Australie ongeveer hetzelfde systeem als hier met wegenbelasting en verzekering?
[/quote]

Wij hebben dat in Engeland gedaan en no problemo!
Wel waren we vergeten dat de snelheden in miles ph gingen en niet in km, dus we reden wat langzaam op de snelweg  :lol:
 
Ik ga over 2 weken even oefenen: Naar London met de auto om spullen op te halen voor een winkel van een kennis (heb dringend de behoefte weer is op pad te gaan, jeuk jeuk).
En het leuke is: Het levert nog geld op ook!
Heb trouwens al andere koplampunits (bij linksrijden) gevonden EN een bullbar voor mijn auto  :lol:
 
[quote author=Grizz link=topic=9893.msg135219#msg135219 date=1237984968]
Heb trouwens al andere koplampunits (bij linksrijden) gevonden EN een bullbar voor mijn auto  :lol:
[/quote]
Bullbar heb je niets aan, je moet een Roo-bar hebben.
Die kangaroos zijn erg kieskeurig hoor :lol1:

Bart
 
[quote author=Tekkel link=topic=9893.msg135220#msg135220 date=1237985172]
[/quote]
Die kangaroos zijn erg kieskeurig hoor :lol1:
[/quote]

Aii, dus toch maar geen Mercedes die kant op sturen dus ;)
En ik had nog wel zoon mooie gezien met 4x 55watt Xenonlamp erop, genoeg om een voetbalstadion mee te verlichten :grin:
 
Voor zover ik weet, mag je maar een korte tijd met een stuur aan de linkerkant rijden.
Je moet em ombouwen, dus meestal geen optie, daar dat nogal prijzig is.
Vorig jaar nog iemand gesproken die een knoert van een Ford pickup om had laten
bouwen omdat ie dat model niet in Australia kon krijgen. Hij had de auto geimporteerd
uit de states.
Zou dus even informeren, misschien verschilt het weer per staat,  zoals zoveel.

succes  Johan
 
Hoi Grizz,

Om je alle kosten te besparen van import, ombouw en omschrijven van kenteken enz is het volgens mij verstandiger om daar in australie een nieuwe auto te kopen en deze te verkopen. Lijkt mij tenminste!!! :up:

groetjes heidi
 
Tja, ik zie ook eigenlijk niet echt het nut in van het meenemen van je auto. Zeker als hij zo oud is. Het kost je enorm veel geld en je moet dan maar afwachten hoe lang hij nog meegaat. 17 jaar is voor een Nederlandse auto erg oud. Hier kun je voor weinig geld een auto van dezelfde leeftijd kopen die nog heel lang mee kan. Wij hebben vier jaar geleden voor $6000 een auto gekocht die toen 15 jaar oud was. Nu dus 19 jaar en geen roest te zien. En motorisch gaan auto's tegenwoordig wel een paar honderd duizend kilometer mee, dus dat is ook geen punt.
Dus waarom moeilijk doen? Je bent natuurlijk wel gehecht aan je oude auto, maar dat had ik ook. Ik heb met pijn in m'n hart afscheid genomen van m'n Mazdaatje. Maar die pijn is snel over, hoor. :lol:

Groetjes,
Rixta
 
[quote author=Pamandgeorge link=topic=9893.msg135226#msg135226 date=1237987397]
Vorig jaar nog iemand gesproken die een knoert van een Ford pickup om had laten
bouwen omdat ie dat model niet in Australia kon krijgen. Hij had de auto geimporteerd
uit de states. [/quote]

Dit verhaal komt me zeer bekend voor! Heet deze persoon toevallig Warren?

Groet, Lisette
 
Nee, sorry.
het is een canadees die al 40 jaar in Australia woont en de hele oostkust afreist met zijn camper.
Het is zo'n ding waar de hele zijkant naar buiten komt als hij 'm parkeert. Het is inderdaad meer een mobiel huis dan een camper. Z'n naam is Ron. kan even niet op z'n achternaam komen.

groetjes  Johan
 
Hoi,

wij zijn er een tijdje mee bezig geweest, (citroen HY) maar uiteindelijk niet gedaan.
Je moet het stuur ombouwen, tenzij het een klassieker is, en de leeftijd daarvoor is vast wel ergens op te zoeken. (wij waren dat met 27 jaar wel) Onze DS break hadden we al besloten om thuis te laten. Blijkt er nou net wel een DS hier rond te rijden!  De eend hebben we verkocht aan de mensen die ons huis ovenamen.

Uiteindelijk hebben wij het niet gedaan (hoe lief we hem ook vonden, en hoeveel geschiedenis er ook in die auto en ons zat) omdat een auto nogal bepaald wat je verder in je container kan stoppen, dus de kosten plaatje nogal opliep. Verder is het importeren van onderdelen heel erg duur en lastig en langdurend, en zoals je weet; klassiekers zijn vaak tot vrijwel altijd stuk. Al is het maar een koplampje; je moet dan maanden wachten.

Maar; aan de andere kant; er zijn hier ontzettend veel klassiekers in schuurtjes verstopt, want het roest een stuk minder, en bijeenkomsten hier zijn ontzettend groot met auto's van heinde en ver. Leuk dus.  Veel amerikanen zie je, en engelse merken natuurlijk.  Het zal iets makkelijker zijn om daar voor  onderdelen voor te kopen.

Wat we hier rijden? een Landcruiser en een Hilux, heel anders dan onze citroens, maar weer ontzettend leuk, en wel geschikter voor het landschap!
 
Even ter verduidelijking.
Je dient het stuur om te bouwen binnen 3 tot max 6 maanden (ligt aan de Staat waar je gaat wonen), dit is verplicht.
Denk er dan ook bij na dat je moeilijk onderdelen kunt verkrijgen en /of dat die erg duur zijn.

Ik heb een vriend die 10 plus autos per jaar invoert uit de U.S. en hij moet deze "klassiekers" allemaal ombouwen binnen 3 maanden.
De meeste autos zijn voor eigen gebruik - hobby - , maar heeft veel problemen met onderdelen en vaak gaat hij die ook weer invoeren.

Vervolgens zijn hier al diverse draadjes met veel informatie over geschreven.  "Search engine" is hiervoor te gebruiken.
Jan
 
[quote author=Jan H. link=topic=9893.msg135296#msg135296 date=1238031158]
Even ter verduidelijking.
Je dient het stuur om te bouwen binnen 3 tot max 6 maanden (ligt aan de Staat waar je gaat wonen), dit is verplicht.
Denk er dan ook bij na dat je moeilijk onderdelen kunt verkrijgen en /of dat die erg duur zijn.
[/quote]

Stuur ombouwen heb ik wel is eerder gedaan maar daar brand ik niet nog een keer mijn handen aan, wat een klus was dat! (Engelse Mercedes gekocht en stuur naar links gegooid...).
Gelukkig is mijn auto een zeldzame dus die ben ik wel snel kwijt en als ik zie wat een ander kost aan de andere kant van de wereld... Desondanks baal ik er wel van... :(
 
[quote author=Gwen link=topic=9893.msg135206#msg135206 date=1237978251]
Het lijkt mij heeeel vervelend om met een rechts stuur links te rijden..
Ik was deze zomer in Engeland, samen met mijn vriendin en haar ouders, in een Nederlandse auto.. Nou dat schiet echt niet op hoor..
[/quote]

We hebben 6 jr in Engeland gewoond en gewoon met onze Nedl. auto gereden. Geen enkel probleem.
Margo
 
Toch lijkt het me wel moeilijker hoor. Als je een weg op moet draaien met je zo onderhand uit je stoel om te kijken of er iets aan komt.. Misschien voor lange mensen niet zo'n heel groot probleem, maar voor kleine mensen een stuk lastiger lijkt mij zo..
 
[quote author=Grizz link=topic=9893.msg135188#msg135188 date=1237969633]
Mooie is natuurlijk dat je de auto kan volproppen met spullen die je mee wil nemen als je gaat verhuizen.

[/quote]

Daar ben ik benieuwd naar.... kan me niet voorstellen dat je je auto als "container" kunt gebruiken?
Als iemand daar meer over weet hoor ik het graag.

Groetjes Ingrid
 
Je auto volladen met spul zal denk ik niet gaan. Er is kans dat de container opengaat of zelfs overgeladen wordt in singapore en daarna natuurlijk bij aankomst hier in oz voor import controle. Als die volgeprakt zit kunnen ze de auto slecht inspecteren en moeten ze alles in en uitladen  :shock:
kans op schade aan de auto is daarmee ook groot. Ruimte winst zou ook zeer beperkt zijn ten opzichte van het verlies door de auto zelf.
Toen wij keken voor importeren van onze oldtimer las ik wel dat oldtimers ouders dan 20? 25? 30? jaar (weet niet meer) vrijgesteld zijn van stuur ombouwen.
Vergeet niet dat de auto echt brand en brand schoon moet zijn. Geen spatje modder, aarde etc. Geen snel klusje dus.
Ik weet, het doet pijn maar een 'clean break' met je oude leven in NL kan ook bevrijdend zijn. Achteraf ben ik blij dat we de HY niet meehebben genomen want zo'n auto is totaal niet geschikt voor hier en zou dus enkel voor de zondag 'fun' rit zijn. De kopzorgen die zoiets met zich meebrengt zit je echt niet op te wachten als je bezig bent met het opzetten van een nieuw leven. Het wordt dan meer een last die over is gebleven vanuit je oude leventje.

cheers
Arthur
 
Back
Top