baan in Tamworth op een ranch

rademakers

New Member
hallo
Ik ben moniek en ben net niew hier omdat wij ook willen verhuizen naar australie dacht ik meld me ook aan is altijd fijn om met mensen in contact te komen die ervaring hiermee hebben.
Mijn man en ik en onze dochters 3 en 8 jaar willen naar australie.
Mijn man is 29 en allround timmerman met diploma's en cerificaten.
ik zelf heb alleen aantoonbaar werkervaring en kan gaan werken op een ranch in tamworth.
Maar mijn man moet natuurlijk ook een baan hebben.
hebben wij eigenlijk wel kans op een visum?
En hoe zit het met scholing daar voor de kinderen?
graag hoor ik jullie adviezen en tips.
gr moniek
 
kunnen jullie mij ook vertellen hoe het zit met het vinden van werk waarvan je baas je sponserd?
Hoe gaat dat in zijn werk?
 
Hoi Moniek

Timmerman? werk genoeg te vinden als je daar bent.
Iets moeilijker om een sponsor te vinden.
Immers wie sponsert iemand die nog aan de andere kant van de wereld zit ,die ze niet kennen en dus niet weten wie hij is en wat ze in huis halen.
Ze zij er trouwens wel hoor die een sponser vinden.
ik zou me niet zo druk maken om werk te vinden maar zou wel kiezen voor een gebied met veel nieuwbouw (Brisbane, Cairns,Perth)of zo

Groetjes Kees
 
Maar als jij werk hebt kunnen vinden heb je toch geen sponsor meer nodig voor je man. Die lift dan met jou mee en kan daar gewoon gaan solliciteren.
Zoals al is gezegd, werk zat voor een timmerman.
Mijn hubbie is ook timmerman en wij gaan op de gewone manier. Zijn Skills en ik en de kinderen meeliften.

Mariette
 
hallo
bedankt voor jullie reactie's.
alleen het werk voor mij is in tamworth oj ja linconfield dat ligt er 50km vanaf.
hoe is het leven en de werkgelegenheid daar ik heb me suf gegooled maar kan bar weinig vinden over dit plaatsje.
Weten julli iets?
gr moniek
 
Nee sorry weet daar niets van.

Maar hoe ben je in vredesnaam aan die baan gekomen?

Mariette
 
ik ben aan die baan gekomen door simpelweg mij resume te versturen en een brief erbij.
Ze hadden iemand nodig maar dan wel voor langeretijd dus geen tijdelijke baan.
Ja dat is dus net iets voor mij.
Ze willen natuurlijk wel dat ik een visum heb.
Maar daar word aan gewerkt.
 
Wuaw, werken met paarden, hebben ze nog meer mensen nodig? ....over 3 jaar....Mijn man en ik rijden paard en hadden zelf ook een paard, die is (vervroegd) verhuist naar een paradijs in de Ardennen waar ze oud mag worden...omdat we bang waren terzijnertijd niet zo'n mooi adresje te vinden hebben we haar nu daarheen gebracht en gaan in Mei (weer) bij haar op vakantie en rijden...slik

groet Carmen

Ik heb trouwens al een site gevonden, waar ze een soort asiel voor paarden hebben! (Brumby's die gevonden zijn) daar zoeken ze nieuwe eigenaars voor.....
 
hallo
ja super he!! ben hier ook erg blij mee :grin:
Weet niet of ze meer mensen nodig hebben,ik heb er wel zin in het is tenslotte ook mijn werk hier zal niks anders meer willen ook!
Het is de linconranche ik denk dat de meeste hier daar wel eens van gehoord hebben er komen ook veel backpackers om daar een curcus te volgen.
Nu hadden ze alleen iemand nodig voor een permanente baan en die neem ik natuurlijk wel aan.
We willen in juni gaan kijken dus ben benieuwd.
 
Hallo Moniek,

Wat betreft de ranch, Leconfield!!!!
Het is inderdaad een ranch waar backpackers cursussen/training volgen om een zogeheten jackaroo of jillaroo te worden. Ik heb er zelf een week gezeten en het is er prachtig.

het enige is dat het in the middle of nowhere is. Tamworth is de dichtsbijzijnde "Stad" stel je daar ook niet veel van voor.

Ik heb een paar foto's staan op mijn website: www.johanklaassens.nl

Maar ik moet eerlijk zeggen dat als je alleen bent dan is het ideaal maar met een gezin weet ik het nog niet zo. Er is echt niets in de buurt.

Volgens mij is er een site van de overment waar je je CV kan plaatsen en waar bedrijven op kijken om mensen te sponsoren. Maar misschien dat de mensen op dit forum er meer van weten.  Misschien makkelijker om daar eens te kijken.

Succes,

Johan
 
nou laat maar, daar verblijven is niets voor mij; een schaap uitzoeken om op te eten en onverdoofd stiertjes castreren......
By the way, wel leuke website!
Carmen.
 
hallo
bedankt weer voor de reactie's
Ik heb ook andere verhalen en fotos gezien van tamworth.
dat er best veel te zien en te doen is ook voor de kinderen.
We willen in iedergeval niet in een drukke stad of straat leven.
maar goed we zien het wel als we er in juni heen gaan.
gr moniek
 
Back
Top