baantje brisbane

Luuk engel

New Member
Hallo,
Ik wil na mijn school een opleiding volgen in brisbane. Maar ik weet inmiddels wel dat het vrij duur is daar qua wonen enz. Dus vraag ik me af of ik daar makkelijk een ongeschoold baantje kan vinden zoals pizza bezorger, schoonmaken enz. En wat het gemiddelde salaris is van een 17 jarige in Australië?

Hoi Luuk Engel,

Welkom op het forum.
Niet alleen wonden is duur, maar vooral studeren als buitenlander is ongekend duur! Heb je daar al naar gekeken?

Hoe het zit met de werkgelegenheid in Brisbane weet ik niet. Mijn ervaring is dat je altijd wel een baantje kan vinden als je niet te kieskeurig bent.

Ja, daar was ik ook achter gekomen. Maar daar wil ik een lening voor aanvragen, mits ik na die opleiding een goede kans heb op een baan.

Houd er ook rekening mee dat je max. 20 uur per week naast je studie mag werken.

Mag ik vragen wat je motivatie is om in Brisbane te gaan studeren? Is het omdat het leuk en spannend is om in het buitenland te gaan studeren of wil je hier studeren om een Australisch diploma te halen en zo je kans op een eventueel toekomstige baan in Australie te vergroten? Ik zou goed afwegen of het het waard is om zo veel mer geld uit te geven aan een studie als dat in Nederland veel goedkoper kan. Informeer ook eens bij DUO, je kunt studiefinanciering krijgen als je in het buitenland studeert.

Mag ik vragen wat je motivatie is om in Brisbane te gaan studeren? Is het omdat het leuk en spannend is om in het buitenland te gaan studeren of wil je hier studeren om een Australisch diploma te halen en zo je kans op een eventueel toekomstige baan in Australie te vergroten? Ik zou goed afwegen of het het waard is om zo veel mer geld uit te geven aan een studie als dat in Nederland veel goedkoper kan. Informeer ook eens bij DUO, je kunt studiefinanciering krijgen als je in het buitenland studeert.
Hier heb ik meerdere redenen voor.
Ik wil er later inderdaad graag wonen, en spannend lijkt het me opzich ook wel. Maar vooral omdat het diploma van de opleiding die ik wil doen (aircraft engineering) niet veel waard is als ik het in Nederland doe. Hiermee kun je alleen doorstromen in een vervolgopleiding dus vandaar. En als je het daar haalt heb je een brevet en kun je al werk zoeken.

En als ik mijn opleiding daar heb afgerond, en daar werk kan vinden, mag ik dan blijven als ik een visum heb aangevraagd?

Sterker nog, je moet een visum hebben om het land überhaupt binnen te komen en te studeren. Of je mag blijven hangt af van je visum. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je als je in de luchtvaart wil werken het handiger is om hier te studeren. Vliegen is hier toch meer gebruikelijker/noodzakelijker dan in Nederland.

Last edited:
Sterker nog, je moet een visum hebben om het land überhaupt binnen te komen en te studeren. Of je mag blijven hangt af van je visum. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je als je in de luchtvaart wil werken het handiger is om hier te studeren. Vliegen is hier toch meer gebruikelijker/noodzakelijker dan in Nederland.
Bedankt voor de reactie,
Maar wat ik eigenlijk wil weten:
Als ik voldoe aan de toelatingseisen van de opleiding die ik wil doen, krijg ik dan makkelijk een studentenvisum? En als ik dan mijn opleiding afgerond heb, krijg ik dan als ik in de tussentijd werk heb gevonden makkelijk een visum om daar daadwerkelijk te wonen/werken?

Studentenvisum lijkt me geen problem, aangezien studeren hier duur is en je dus aardig de kas komt spekken. Of je daarna gemakkelijk een visum kunt krijgen hangt helemaal af van wat voor baan je hebt en of je werkgever wil meewerken bijv. door je te sponsoren. Daar zitten ook weer allerlei haken en ogen aan en een baantje vinden is ook nog zo gemakkelijk niet. Maar je moet ergens beginnen!

Je bent al aardig ver met je plannen.
Wat Gwen schrijft is wel een belangrijk punt om in gedachten te houden.
Maar je moet je er ook niet door uit het veld laten slaan.
Je zou er goed aan doen de carrièrekansen uit te pluizen: Hoeveel vraag is er naar personeel met de door jou geambieerde opleiding?
Als er veel vraag is, zit je aan de veilige kant.

Heb je info gevraagd bij :

Kilroy
Nobelstraat 117
3512 EM Utrecht

Ze helpen bij studeren in het australie, net vorige week een info avond gehad over studeren aan de Griffith universiteit in Brisbane

Back