babybox - heb jij er eentje in Australie??

titatanja

Member
Hoi!

Alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest, woon inmiddels al weer 4 jaar in Perth met mijn Aussie hubby. Ik verwacht over een week of 3 onze eerste kleine - die emigratie heeft dus toch zijn vruchten afgeworpen :up: - en vandaar ook mijn vraag.

Ik ben dringend op zoek naar een box (weet je wel, zo'n 'speelgevangenis' die elke NL ouder in de woonkamer heeft staan) en die zijn hier dus absoluut niet te krijgen. Je hebt wel dingen die ze 'playpen' noemen, maar die bestaan enkel uit vier 'spijlenmuurtjes' zonder bodem en zijn ook maar iets van 60cm hoog (tegen 90cm voor een normale box) en erg 'gammel'.

Voordat ik mijn arme moedertje nu naar Australie laat komen met zo'n megapakket, dacht ik het hier maar eens eerst te proberen.

Ben jij indertijd (met baby en box) naar Australie verhuisd en heb je de box nu niet meer nodig? Ben je bereid deze te verkopen? Laat het me dan weten, ik zou hem graag overnemen!

thanks, tanja

Oh - helemaal niet aan gedacht! Natuurlijk zijn er veel mensen in NL die dit lezen! Als je binnenkort deze kant op verhuist en wellicht nog ergens een klein beetje ruimte in je container hebt waar een box in zou kunnen passen...laat het me dan weten. Kosten komen we wel uit! Thanks!
 
Hoi

Wat je ook zou kunnen doen is aanpassen aan de Ozzie manier.  Heb je er geen nodig en hoef je alleen voor een schapevelletje te zoeken.
:lol: :grin: :lol: :grin:
Sidonia
 
Dan vraag ik me af... Wat is de ozzie manier? Ben niet zwanger en heb geen kinderen, maar ben wel benieuwd.
 
Aussie manier? Schapenvelletje op de grond?
Lijkt me niet zo handig met onze kelpie pup, die is dol op alles wat ook maar in de verste verte op een schaap lijkt...

Natuurlijk kan aanpassen aan de Aussie manier, de Nederlandse lijkt me gewoon wat handiger, zeker met een pasgeboren baby.
 
Inderdaad schapenvelletje op de grond en/of in het wippertje en de hond naar buiten dat is de Ozzie way.

By the way, het was sort of als een grapje bedoelt.  Uiteraard moet je helemaal zelf weten wat je gebruikt en succes met de komende weken.

Sidonia 
 
Wij gebruiken een "travelcot" als box, is het misschien niet helemaal maar vooralsnog (3 maanden nu) voldoet het. Daarnaast brengt junior de nodige tijd op de vloer door op allerlei speel dekentjes. Geen enkel probleem met de kat. Ze kunnen maar beter zo vroeg mogelijk aan elkaar gewend raken.
 
[quote author=sleetjes link=topic=9649.msg130808#msg130808 date=1232360352]
Ik heb er een werkloos in de kast staan, maar wel in Melbourne..
[/quote]

hey sleetjes,

heb je enig idee wat die box weegt? en hoeveel $ zou je ervoor willen hebben?

thanks, tanja
 
Haai, wij wonen nu drie jaar in Adelaide. Tijdens de zwangerschap van mijn eerste kind heb ik een box overlaten komen vanuit Nederland. Als je een beetje georganiseerd bent kun je zoiets verschepen met zeepost. Duurt ongeveer drie maanden, maar met negen maanden vooraankondiging moet het lukken. Op dit moment ligt baby twee ook heerlijk tevreden te kirren in de box.

Judith
 
Back
Top