Bachelor stageplaats gezocht in Perth

Julian

New Member
Beste mensen,

Ik zoek een stage plek in Perth voor vijf maanden (800 uur) vanaf halverwege January. Na een hoop zoekwerk op het internet en via enkele contacten ben ik de wanhoop een beetje nabij. Er lopen nog een aantal gesprekken, maar tot nu toe loopt het iedere keer op niets concreets uit. Ik heb in totaal al circa 400 bedrijven gemailed.

Bij deze dus een omroep, wie o wie weet er een leuk bedrijf wat mij een stage plek kan bieden op Bachelor niveau en wilt mij daarin verder helpen?

Ik zit in het 4de jaar van mijn bachelor opleiding Management, Economie & Recht (Business Administration). Tevens heb ik de minors Quality Management en International Business & Finance gevolgd. De laatste minor is overigens een internationale minor.

Tevens heb ik 1,5 jaar ervaring bij een succesvol ICT bedrijf (150+ medewerkers, kantoren in Nederland, Amerika, Zuid Afrika en Engeland.) op de marketing en sales afdeling.

Voor meer persoonlijke informatie zoals o.a. CV en Cover letter, stuur graag een berichtje!

Er zijn drie grote motivaties voor mij om voor de Perth te kiezen
1. Australische cultuur trekt mij heel erg, en met name WA.
2. Perth & omgeving mij zeer mooi lijkt.
3. Mijn vriendin (Zwitserse) heeft al een stage plek gevonden in Perth, en vertrekt eind januari die kant op.

De ticket is al geboekt! WHV is ook aangevraagt, ik ga dus sowieso die kant op! Met hoop een stage geregeld te hebben voordat ik land. Anders wordt het persoonlijk aanbellen bij bedrijven. ;)

Hi Julian,

Ik kan je daar niet mee helpen, maar wel even een vraag. Begin jij je sollicitatiebrieven ook altijd zonder je voor te stellen (hint: Even Voorstellen) en vertel je dan ook in je eerste alinea dat je een plekje zoekt, maar niet wat je vakgebied is? Dan geef ik je namelijk weinig kans...

Hi Julian,

Ik kan je daar niet mee helpen, maar wel even een vraag. Begin jij je sollicitatiebrieven ook altijd zonder je voor te stellen (hint: Even Voorstellen) en vertel je dan ook in je eerste alinea dat je een plekje zoekt, maar niet wat je vakgebied is? Dan geef ik je namelijk weinig kans...

Die begin ik uiteraard altijd volgens de normale formats van het solliciteren. Echter is dit een oproep en geen sollicitatiebrief ;). Op een forum lijkt het mij handig om direct te zien waar het onderwerp over gaat voordat je allerlei nodeloze informatie gaat lezen.

Uiteraard is het op een forum ook wel netjes om even gebruik te maken van het ''Even Voorstellen" rubriek, echter staat kwa persoonlijke informatie al een hoop in deze post.

Bedankt iig voor het puntje van kritiek!

Hi Julian.

Welkom op het forum.
Het kost helaas wel wat geld (zo'n €800 meen ik) maar een stagebureau kan in de meeste gevallen wel snel een stage voor je vinden. En aangezien jouw vakgebied groot is en veel mensen die richting studeren zullen ze vast al wel eerder iemand in Perth geplaatst hebben in die sector.
Heb je een stagebureau al overwogen?

Groetjes Gwen

Hi Julian.

Welkom op het forum.
Het kost helaas wel wat geld (zo'n €800 meen ik) maar een stagebureau kan in de meeste gevallen wel snel een stage voor je vinden. En aangezien jouw vakgebied groot is en veel mensen die richting studeren zullen ze vast al wel eerder iemand in Perth geplaatst hebben in die sector.
Heb je een stagebureau al overwogen?

Groetjes Gwen

Hey Gwen,

Bedankt voor je reactie! In het begin heb ik wel even gekeken naar menig stagebureau, echter kwam ik al snel achter de hoge kosten hiervoor. Helaas ben ik een student zonder ouderlijke sponsors en vind ik dit bedrag een beetje te gek. Als last resort zou dit altijd nog kunnen, maar graag probeer ik het op ''eigen'' houtje. Toen ik op dit forum stuite en menig emigratie verhaal las, dacht ik dat dit misschien wel een goede plek is om een oproepje te doen. :D

Tell me about it.. Heel duur ja. Ik heb ook mijn stage op eigen houtje geregeld masr ben dan ook dik 2 jaar voor mijn stage al begonnen met zoeken naar een stageplaats. Enige tip die ik je nog kan geven: probeer bij overheidsinstellingen. Die hebben vaak wel een goed stage programma.
En heb je al uitgezocht of iemand in jouw opleiding ooit eerder in oz stage gelopen heeft.. Dan kun je hetzelfde bedrijf proberen uiteraard.

Jij was er dan vroeg bij! Mijn oorspronkelijke plan was stage lopen in Singapore, echter zijn de plannen iets anders gelopen en is sinds September mijn focus op Perth komen liggen. Het nadeel daarvan is wel dat alles erg krap wordt kwa tijd.

Overheidsinstellingen is een goede tip, daar ga ik meteen achteraan. Ik heb op mijn opleiding een beetje nagevraagd, maar gek genoeg is bij hun nog nooit iemand voorgekomen die in oz stage wou lopen.

Succes!!

Oh en mss nog een oproep plaatsen op het wereldwijzer forum of iemand met jouw opleiding ooit stage heeft gelopen in oz.. Je weet maar nooit.

Begin jij je sollicitatiebrieven ook altijd zonder je voor te stellen (hint: Even Voorstellen) ..

Weet je Zwerver, ik vind dit toch zo'n gezeur elke keer weer. Een kleine groep mensen hier is van mening dat je op een forum niets mag vragen zonder je eerst uitgebreid voor te stellen en de hele wereld allerlei persoonlijke informatie te geven. Ik snap wel dat voor sommigen dit forum een sociale plek is waar je iedereen deelgenoot maakt van elke scheet die je laat, en dat ik prima. Vooral doen. Maar heb ook een beetje respect voor een andere manier van forum bezoek. voor anderen is het veel meer een praktische plaats, waar je elkaar aan informatie helpt, beleefd met elkaar omgaat, maar je niet noodzakelijkwijs je persoonlijke info vermeldt.

Heb toch altijd gedacht dat je even voorstellen de juiste vorm van netiquette is, dat hoeft niet enorm uitgebreid, kort verhaaltje is ook goed

Weet je Zwerver, ik vind dit toch zo'n gezeur elke keer weer. Een kleine groep mensen hier is van mening dat je op een forum niets mag vragen zonder je eerst uitgebreid voor te stellen en de hele wereld allerlei persoonlijke informatie te geven. Ik snap wel dat voor sommigen dit forum een sociale plek is waar je iedereen deelgenoot maakt van elke scheet die je laat, en dat ik prima. Vooral doen. Maar heb ook een beetje respect voor een andere manier van forum bezoek. voor anderen is het veel meer een praktische plaats, waar je elkaar aan informatie helpt, beleefd met elkaar omgaat, maar je niet noodzakelijkwijs je persoonlijke info vermeldt.
Dat mag je vinden. Ik ben van mening dat het een stuk betrokkenheid toont naar andere mensen om je in ieder geval even voor te stellen. Daarnaast was het ook semi-serieus. Als hij door mensen hier op weg geholpen wil worden, dan moet hij wel wat gestructureerd zijn verhaal neerzetten. Dan helpt het in ieder geval om aan te geven wie je bent, wat de reden is dat je deze kant op komt etc.

Back