Bagage kwijt?

Gwen

XPdite Sponsor
Is er bij iemand van jullie wel eens de bagage kwijt geraakt tijdens een vlucht? Ik kwam net via via op een website van iets waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord had: http://www.bagagelabel.nl/

Een Trace Me bagage label..

Denk, moet ik even delen, want ziet er super handig uit!
 
Nee, gelukkig niet. Wel een aantal keren dat m'n bagage een dag later dan mij aankwam. De 1e keer op de terugreis en toen werd mijn bagage netjes bij mij thuis afgeleverd. De 2e keer bij aankomst in Perth, toen kreeg ik een 'overlevings'pakketje van Qantas (tandenborstel, tandpasta, etc.) en werd m'n tas daags erop bij de hostel afgeleverd.
 
Nog nooit bagage kwijtgeraakt. Maar laatst op een conferentie wel gehoord over een GPS tracker. Heb even gezocht: http://www.pocketfinder.com/. Wellicht zijn er nog andere producten beschikbaar.

Het is wat duurder, maar zit in je koffer ipv er buiten (labels kunnen afbreken) en je bent niet afhankelijk van een luchthaven of maatschappij om de barcode te scannen: je kunt hen vertellen waar je koffer is!
 
Nee, niet kwijt, wel had iemand een keer mijn koffer meegenomen ipv de eigen koffer (ze waren dezelfde). Ik zag gelijk dat het niet de mijne was. Luchtvaartmaatschappij heeft de mensen gebeld en mijn koffer de volgende dag afgeleverd. regelmatig gevlogen en verder altijd mijn koffers goed aangekomen en er zit altijd niets meer dan wat kleren in....
 
Handbagage een keer kwijtgeraakt, met al m'n fotospullen erin. Totale waarde ongeveer 3000 gulden. De tas was te groot om in het vliegtuig te nemen op een binnenlandse vlucht. Internationaal was geen probleem.
Moest mijn tas openmaken en legen op een tafel, dus iedereen kon zien wat erin zat.
Bij aankomst op mijn bestemming de tas nooit meer gezien, iemand heeft 'm waarschijnlijk voor mij meegenomen.
De luchtvaart maatschappij vergoedde 20 us dollar per kilo en je mag niet meer dan 5 kilo meenemen.
Gelukkig had ik een goed verzekering.
groetjes Johan
 
Hey Johan,

Da's flink balen joh! Maar de verzekering heeft de schade vergoed zo te zien.
Ik heb nooit problemen gehad met de bagage. Didgeridoo, kinderwagen, you name it, no problem.
 
Nog nooit bagage kwijtgeraakt. Maar laatst op een conferentie wel gehoord over een GPS tracker. Heb even gezocht: http://www.pocketfinder.com/. Wellicht zijn er nog andere producten beschikbaar.

Het is wat duurder, maar zit in je koffer ipv er buiten (labels kunnen afbreken) en je bent niet afhankelijk van een luchthaven of maatschappij om de barcode te scannen: je kunt hen vertellen waar je koffer is!
Iets duurder?? Iets veel!! Haha.
Maar even seriously.. Die foto met die 2 kinderen met zo'n gps druppeltje boven hun hoofd?? Lijkt de Sims wel.
gps-tracker-people-sats2.jpg
 
Gwen, over die foto: Krijg je er dan ook een afstandsbediening bij? Zou ik wel ideaal vinden.
 
Afstandsbediening.. Gewoon een app voor op je phone deze tijd ;) Kun je alles mee!

Ah! Mooi! In plaats van opbellen dat ze naar huis moeten komen activeer je de juiste app op je phone en dan komen ze braaf naar huis. Eentje voor 'eten opeten', eentje voor 'naar bed', eentje voor 'kamer opruimen'...

Ik voel een inzending opkomen voor 'het beste idee van Nederland'!
 
Ja, één koffer kwijt geraakt met juist net alle goede pakken van mijn man. En regelmatig geen koffer gehad bij aankomst, maar we hebben nooit langer dan twee weken moeten wachten. Wat overigens wel heel erg vervelend is als dat op je vakantiebestemming is. We kregen 50 euro p.p. om een "noodpakketje" te kopen, maar dat ben je alleen al kwijt aan twee weken onderbroeken! Haha... Ach ja, het zijn maar spullen (zie avatar ;) )
 
ik vlieg continue voor mijn werk en het is mij al een keer of 8 gebeurt. Maar echt kwijt kwijt is het nooit.

Het komt altijd wel een dag later aan. Vervelend is wel dat je het soms persoonlijk op de airport moet ophalen.

Het is mij 1 keer gebeurt dat ik in 1 maand tijd op 4 vluchten 4 keer mijn bagage kwijt was.

Op schiphol komen ze het de volgende dag thuis brengen. Maar ik moest een keer vanuit Vietnam rechtstreeks naar
Egypte en daarna direct 200km vanaf Cairo werken. Toen heb ik een week lang geen bagage gehad en dat is
wel balen ja. Zeker als je aan het werk moet.

Maar 99% komt het wel mee hoor. Je hebt tegenwoordig ook een soort dingetje wat op de wifi van je
telefoon werkt. Maar is erg beperkt. Is meer om te kijken welke koffer van jou op de bagageband is.
gps tracker is toch enkel zinvol als je er dure spullen in zou hebben.
 
Back
Top