BAGAGE/LAPTOP

Henk J

New Member
Hoi Allen,

ALS...... ik een visum krijg en naar Australie kan afreizen, dan neem ik mijn laptop mee. Nou las of hoorde ik laatste ergens dat je dit bij de douane moet melden/ geld moet dokken/ bewijzen dat je het in NL hebt gekocht ofzo...

Klopt dit?????? :x

En hoe kan ik dat ding het beste meenemen? Als ik het goed heb, dan mag ik (dit is even voor Qantas waar ik eerder mee heb gevlogen) 20 kilo ruimbagage meenemen en dan 1 stuks handbagage van max. 7 kilo.  De vorige keer deed ik mijn backpack in het ruim en had ik nog een daypack bij me. Het liefst houd ik die laptop ook bij me, want er word nou niet bepaald zachtzinnig met de bagage omgegaan... :cry:

Hoe los ik dit op?  Misschien maar een hele grote rugzak als handbagage nemen en dan daarin die tas met laptop er in stoppen?????  gaat ook niet opvallen he.... :-D

Aankoopbewijs is altijd aan te raden om gelazer met overijverige douane beamten te voorkomen  :x

Gewoon meenemen over je schouder in een daarvoor geschikte tas. Doen ze over het algemeen niet moeilijk over en wordt niet echt als handbagage gezien. Dus je kunt naast je laptop gewoon je grote rugzak meenemen MAAR je bent ALTIJD afhankelijk van de medewerk(st)er bij de incheckbalie dus een charme offensief is altijd aan te raden  :wink:

Works for me  :wink: BTW ik reis gemiddeld 2 keer per jaar naar Oz (as long as I'm stuck in Holland)

Hoi Henk,

Wij namen vorig jaar twee laptops mee als handbagage + nog twee extra rugzakken. Geen enkel probleem gehad. Geen aankoopbewijs meegenomen. Je moet alleen een beetje mazzel hebben met de persoon die je aan de balie treft. Moest alleen mijn bagage uit het ruim open maken omdat daar drop in zat.

Succes,

Erna

Geen problemen met 2 laptops op 30 november 2005 met Quantas via Frankfurt, Singapore naar Brisbane.
We hebben echter wel steeds de laptop uit de tas moeten halen voor controle op exposieven. Eerst al in Amsterdam en toen nog 2 keer in Frankfurt. In Frankfurt ook nog twee keer een bodycheck gehad en controle van de video-camera op explosieven.
Geen probleem gehad bij inchecken in Singapore na stopover. We hadden trouwens wel de aankoop bonnen meegenomen.

Onze ervaring is dat je gewoon al je papieren in orde moet hebben en ze altijd bij je moet hebben.
Ga er maar vanuit dat er een moment komt dat je ze nodig hebt, ongeacht wat de ervaringen van anderen zijn.
Het is allemaal inderdaad heel erg persoonlijk, dus niet te voorspellen.
Door op alles voorbereid te zijn bespaar je je zelf een heleboel gedonder en vertraging.

groet,

Annelies

Ik reis al 10 jaar met een laptop, tientallen malen per jaar IN/UIT/IN/UIT/ etc. zowel binnenland als buitenland.
Nog nooit ergens naar gevraagd, alle zakenmensen (en ook niet zakenmensen) lopen met zo'n ding.
Als het toevallig een nieuw model is waar je nog kunt ruiken dat ie nieuw is, neem dan voor de zekerheid je aankoopkwitantie mee, maar 99.9 procent vragen ze er niet naar.
Het is heel eenvoudig: Als het voor eigen gebruik is en dat kun je wel aan de informatie zien wat er in staat (mochten ze het ooit in twijfel staan) dan is het altijd vrij en ze laten dit extraatje toe.
Indien je al handbagage hebt, neem dan apart je laptop in een dunne schoudertas mee, dus dat je niet met twee grote tassen aan komt sjouwen.
Jan

Back