Bagage opsturen

sgt.purple

New Member
hallo

heeft er iemand ervaring met het opsturen van bagage naar Australië?
Ik kan maar 20 kg meenemen in 1 koffer.  :|  veeeeeeeeel te weinig als ik
voor een jaar daar wil blijven.  :-(
Hoe stuur ik bijvoorbeeld een pakketje kleren of boeken op naar Australië?
Lever je dat af op de luchthaven?  Of geef je dat af op het postkantoor?
En hoeveel zou dit kosten?

Je kunt via het postkantoor een pakketje sturen.
Je kunt ook via bagage.nl kijken, dit is geloof ik ook voor kleinere hoeveelheden goed.
Dit laatste kan geloof ik zelfs ook nog via schiphol.
Een pakketje van max. 20 kg dacht ik kost zo'n 50 euro om te sturen.
Kijk eens op de site van tnt post, daar kun je het zo op zien.

Succes!

dank je wel  :smile: maar aangezien ik in belgië woon
vrees ik dat ik het met de belgische instanties ga moeten regelen  :|
misschien moet ik eens bellen naar de post of naar Zaventem  :?

Ik neem aan dat je nog terug komt naar Belgie aangezien je op een WHV gaat. Laat lekker je spullen achter in Belgie en ga ze ophalen wanneer je een ander visum aanvraagt je moet dan meestal toch terug om een en ander te regelen. Kleding en boeken verkopen ze ook gewoon in Australie en mis je toch je boeken laat je ouders dan af en toe wat opsturen.

het is niet zeker of ik terug kom, mijn vriend is Australiër
dus de kans bestaat dat ik daar blijf.

Het is wel zo dat ik daar ook mijn kleren kan kopen  :wink:
maar ik wil geen onnodige uitgaven doen

Je kunt proberen de vliegtuigmaatschappij te overtuigen dat je gaat emigreren, hoewel dat met een WHV waarschijnlijk lastig is. Maar in dat geval mag je meestal 40 kg bagage meenemen. Het valt altijd te proberen, niet waar?

groetjes,
Rixta

Hoi!

Heb net eens nagekeken om een pakje vanuit belgië te versturen van 30kg met de post kost het €208, mss toch even naar Nederland gaan om op te sturen dan? Dacht ook al mijn boeken uit België op te sturen maar denk dat ik mijn ouders dan toch maar even de grens naar Nederland laat overgaan voor mijn pakje... kan echt niet zonder mijn boeken maar voor €208 koop ik wel een doos nieuwe!  :smile:

groetjes,
T

oooh zo moeilijk  :|
er zijn zoveel dingen waar ik niet zonder kan, cd's, boeken, schoenen, kleren
en je mag ook geen 2 koffers meenemen veronderstel ik  :cool:

Toen ik van mijn australiereis terugkwam heb ik gewoon een volle rugzak aan mijn koffer vastgegespt, daar hebben ze toen niet moeilijk over gedaan...weet niet of ik dat nog opnieuw doe... als die rugzak loskomt is ze wel verdwenen zonder identificatie eraan vast... maar er zaten alleen vuile kleren in, nog niet zo'n ramp  :smile:

HI

Ik heb net het one-way ticket geboekt en extra kilo;s aangevraagd bij Singapore Airlines. Dit ging niet zomaar. Ik kreeg 10 kilo extra als ik kon bewijzen dat ik ging emigreren. Hiervoor moest ik een copie van mijn paspoort en visum opsturen en een one way ticket boeken. Singapore Airlines vermelde dat de extra kilos niet worden gegeven bij een retourticket.
E.e.a. is via Airtrade geregeld.

SUcces!

Greetz
Aussiegirl  :up:

Zie ook www.excessbaggage.nl

20 kilo per luchtvracht naar bv Sydney bedraagt € 164,20

Overzicht tarieven
Minimum luchtvrachtkosten: € 75.00
Tot 45 kg: € 6.46 per kg.
45 tot 100 kg: € 4.95 per kg.
100 tot 250 kg: € 4.23 per kg.
250 tot 500 kg: € 3.91 per kg.
Meer dan 500 kg: € 3.74 per kg.

Groet

Je kunt een pakket opsturen via het postkantoor, zie tntpost.nl
Een pakket van 5-10 kg kost 54,95 euro en 10-20 kg is 99,95 euro. Het pakket komt dan na ongeveer een week aan in Australia.

is het niet nog goedkoper om via de boot alles op te sturen?
het komt dan wel pas enkele weken of zelfs een maand later aan, maar dat mag
want het gaat hier toch enkel om zomerkleren.

Hoi Sgt.Purple,

het ligt er een beetje aan wat het volume is om te verzenden. Met de meeste Luchtvaartmaatschappijen kun je wel regelen dat je wat meer kilo's mee mag nemen (Via de Amerika route kom je op 40kg) maar als het aardig wat meer is dan 2 koffers vol dan moet je groupage overwegen. Inklaren in Australie kun je makkelijk zelf mits je geen risico spullen hebt zoals houten meubeltjes enz (zie ook ww.aqis.gov.au) Was voor ons in een middagje gepiept.

Je kan ook kijken  of er iemand nog ruimte vrij heeft in een container om daar het e.e.a. in te proppen.

Back