bagage vraagje

sarabaes

XPdite Sponsor
Hans vliegt begin juli met British Airways vanuit Brussel naar London en dan van daar uit met Qantas naar Melbourne. Nu heb ik hier al veel gehoord dat je extra bagage kan meenemen, gewoon bij het inchecken laten wegen en dan betaal je extra per kg. Weet iemand of dit in ons geval ook zou kunnen, met BA tot London en dan met Qantas verder? En hoeveel dat zou kosten??  :|

Thx,
S

Hi Sara,

BA en Qantas zijn onderdeel van dezelfde alliantie (Oneworld) dus dat zal geen probleem zal zijn. Je bagage wordt gewoon doorgecheckt van Brussel naar Melbourne. Extra bagage maakt bij mijn weten geen enkel verschil...

groetjes,
Trude

Sara, wanneer je je vlucht al hebt geboekt kan je het beste even contact opnemen met BA of Quantas, leg ze uit dat jullie emigreren en wat prijs is voor extra bagage. Zorg ervoor dat je dit voor af regelt anders kan het nog wel eens duur worden.
Ik weet dat ze in Nederland iets van €30,- per kilo aan de bali rekenen als het niet meer is. :|

Gr.Koen

[quote author=Koengaroo link=topic=3916.msg47963#msg47963 date=1139907415]
.Ik weet dat ze in Nederland iets van €30,- per kilo aan de bali rekenen als het niet meer is. :|

[/quote]Singapore rekent zelfs 47 euro per kilo. Maar over het algemeen zien ze een paar kilo extra wel door de vingers.

Vooraf regelen zal veeeeeeel goedkoper zijn. Bij SAA kost 10 kg je dan 55 euro. Vervolgens nog eens 10kg gratis na het doorfaxen (scannen en mailen) van je paspoort met visum pagina....
M.vr.gr.

Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=3916.msg47990#msg47990 date=1139909971]
Vooraf regelen zal veeeeeeel goedkoper zijn. Bij SAA kost 10 kg je dan 55 euro. Vervolgens nog eens 10kg gratis na het doorfaxen (scannen en mailen) van je paspoort met visum pagina....
M.vr.gr.

Perthpete
[/quote]

Pete, welke maatschappij is SAA?

Sorry: Singapore Airlines...
Na het boeken van de tickets via internet (en dan online al stoelen kunnen kiezen en maaltijden!) even gebeld met hun contact in Amsterdam (Schiphol).
M.vr.gr.
Perthpete

Oke, dank jullie allemaal!  :up:  Wij regelen onze tickets via IOM, maar ik heb BA een mail gestuurd om te kijken of we toch extra bagage kunnen meenemen ....

Sara

Bij ons was het zo ik heb aangegeven bij de ticket dat wij gingen immigreren en op dat verzoek mochten wij 30 kg. pp meenemen ovrgewicht kosten 28. us dollar per  kilo

Wij hebben ook via SAA 10 kilo extra p.p. meegenomen, door het vooraf te melden was dat inderdad goedkoper. Verder is het handig via www.baggage.nl (let op dubbel g) dan kost het tussen de 3 en 6 Euro per kilo, afhankelijk van aantal kilo's. Je brengt het naar Schiphol en 3 dagen later is het in Australie. We hoefden geen invoerrechten te betalen, alleen een clearance fee van ongeveer 40 dollar. Als je pech hebt wil AQIS wel je pakket inspecteren i.v.m. voedsel e.d. en dat kost ongeveer 40 dollar.

Groet,

Rianne

Even ter info.
Volgens mij mag je bij een enkele reis altijd extra bagage meenemen.

Air New Zealand: 40 kg
Singapore Airlines: 30 kg
Quantas: 40 kg

Als ik het goed heb.

Hallo,

voor diegene die nog geen ticket geboekt hebben en wel veel bagage hebben.

Als je via de USA vliegt mag je per persoon 2x 32kg meenemen (USA wetgeving). Totaal dus voor twee personen 128kg, daarnaast mag je nog 7kg per persoon als handbagage en dan ook nog een laptop of een handtas voor de dames (en die kunnen groot zijn ;).  De handbagage wegen ze niet, dus wij kregen 10kg handbagage makkelijk mee.

Wij vlogen van Amsterdam via London, Los Angeles, Auckland naar Sydney. Totaal 36 uur, snelle eenvoudige overstaptijden, gem. 1 1/2 uur en prima service van Air New Zealand.

En het was nog goedkoper ook!

Groet Judith

Ik heb gemaild naar die baggage.nl -firma en kdenk dak een paar valiezen naar Amsterdam breng, 250 euro voor 50 kg das écht niet veel!

Sara

Back