bagage

piepieter

Member
Vind ik ergens nog makkelijk terug waar we allemaal op moeten letten wat we in onze bagage steken? (of moet je gewoon zoeken op Qantas hun site?)

Heeft er toevallig iemand een mooi lijstje voor Australië wat mag en zeker niet mag?


Ik weet wel dat ze vrij streng zijn ginds, maar ik weet eigenlijk niet wat er echt mag en niet mag..

Alvast bedankt!
 
Eten mag helemaal niet,werd tijdens de vlucht(Air Asia)tig x omgeroepen,maar eenmaal geland heb je nog de kans om het te dumpen in speciale bakken.
Voordat je naar buiten mag,MOET al je bagage door een scanner.Dit was op Tullamarine.
 
Eten mag helemaal niet,werd tijdens de vlucht(Air Asia)tig x omgeroepen,maar eenmaal geland heb je nog de kans om het te dumpen in speciale bakken.
Voordat je naar buiten mag,MOET al je bagage door een scanner.Dit was op Tullamarine.

Volgens mij mag je wel eten meenemen, maar moet je dit gewoon aangeven bij de douane. Zij kijken dan of het mee het land in mag. Mag het niet, geen probleem, dan gooien ze het weg. Mag het wel, dan wel.
Het is pas een probleem als je eten meeneemt, maar het niet aangeeft.
 
Klopt! Maar je kunt van te voren al zeggen dat groente en fruit (en daarmee ook bloembollen e.d.) vaak hetland niet inkomen. Drop wil nog wel lukken, maar wat je in je handbagage hebt kun je maar beter weggooien. Drop e.d. wel aangeven!!
 
Dat klopt idd,mijn dochter heeft me nog laten schrikken,ze had een plastic wortel+tomaat in haar handbagage en dat zagen ze op het scherm...ik dacht...wat?!
Ze moesten wel lachen toen ze zagen dat het van plastic was,want het zag er echt uit. :rolleyes:
 
Klopt! Maar je kunt van te voren al zeggen dat groente en fruit (en daarmee ook bloembollen e.d.) vaak hetland niet inkomen. Drop wil nog wel lukken, maar wat je in je handbagage hebt kun je maar beter weggooien. Drop e.d. wel aangeven!!

Toen ik naar Australie ging voor vakantie had ik aangegeven dat ik wat eten bij had (koek etc). Ze vragen dan waar het in zit. Het maakt niet uit dat er iets in je handbagage zit hoor zolang je het maar aangeeft. Als het niet mag dan wordt het ingenomen.
Je kan natuurlijk wel wat eigen initiatief tonen door al dingen die echt niet mogen (zie de australische sites) zoals zuivel (kaas bijvoorbeeld (volgens mij ;) )) gewoon gelijk te dumpen.
 
Het gaat ze om producten waar eventueel insecten ed (of de eitjes) in kunnen zitten of dat zaden bevatten die ze hier niet willen hebben. Dat is dus vooral alles dat vers is, zoals fruit en groenten. Maar alles dat "processed" is en goed verpakt, daar hebben ze geen problemen mee. Zelfs zuivel, zoals kaas, is prima. Voor de kass wel zorgen dat het vacuum verpakt is. Maar zoals al aangegeven, geef gewoon alles aan en dan is het okay.
 
Volgens mij is het bijv. bij vacuum verpakt eten ook belangrijk wanneer ze kunnen zien wat de inhoud is en wat de land van herkomst is. Gewoon vacuum verpakt zonder enige etiket of omschrijving gaat gewoon de bak in.
 
Misschien is de site van de Australische Quarantine and Inspection Services je behulpzaam om uit te zoeken wat wel en niet mag, zie de volgende link;

http://www.daff.gov.au/aqis
 
Ik heb een grote wijn en whisky collectie... Weet iemand of dit meemag in de verhuizing?
Er is geen enkel probleem om alcohol mee te nemen, maar reken wel op een flinke rekening. Je dient het allemaal aan te geven en dan rekenen ze 10% GST (btw zeg maar) van de retail-waarde van het product plus een flink percentage alcohol-belasting wat dan afhangt van soort drank, het volume van de fles en het alcohol-percentage.

Als je collectie het je waard is, dan kun je het gerust meenemen. Anders kun je beter maar je vrienden uitnodigen voor een whisky-party...hehehe
 
Ben nog aan het twijfelen over hoe mee te nemen, onze digeridoo's.
De ene verhuizer denkt dat het geen probleem is, de andere zegt "gewoon als muziekinstrument beschrijven" en S.A zegt dat het ook mee mag als bagage.
Wat denken jullie, het is hout, maar het komt uit Australie, zou ik problemen krijgen met customs als we het verschepen en niet vermelden dat het een houten digeridoo is? Of moelijk doen en met het vliegtuig meenemen?
 
Als je er dan maar niet op gaat spelen in het vliegtuig
tongue.gif
 
wij hebben ze op onze terugvlucht vanuit Australië gewoon mee op het vliegtuig mogen nemen.
Maar ja, dat was het land uit hé!
 
wij hebben ze op onze terugvlucht vanuit Australië gewoon mee op het vliegtuig mogen nemen.
Maar ja, dat was het land uit hé!

Tja, zo zijn ze bij ons ook het land UIT gekomen..... :blond: ;)
Maar hoe krijg je ze het land weer in? That's the big question!
 
Back
Top