Ballroom / Latin en New Vogue dansen

perthpete

XPdite Sponsor
Eens even over een andere boeg. Ik kan me niet herinneren er eerder iets over gezien te hebben. Dus maar eens peilen (nee niet pijlen :)) aangezien wij behoorlijke (ballroom/latin en hier dan ook New Vogue) dansfanaten zijn..

Zijn er buiten ons nog meer dansfanaten hier op het forum die ook in Perth (weer) willen gaan dansen??

We willen absoluut wel eens een biertje komen drinken en dan komen kijken.... en misschien zelfs nog wel een dansje mee doen.... Maar dan moeten we eerst oppas gaan regelen bij aankomst.

Ik hou het in de gaten! (Dirk is niet meer zo'n danser, maar bij mij begint het wel te kriebelen...)

Sacha

Sorry Pete,
Wij zijn niet meer van die dansers. voor ons huwelijk hadden we flink geoefend met danslessen bij vdMeulen Wesselink in Den Haag.
geen rekening gehouden tijdens de lessen met mijn trouwpak, haar trouwjurk en het temperatuur verschil toen we hier in Dalkeith gingen trouwen :grin:

Hoop voor jou wel dat je anderen kan vinden.

groetjes

Erik

[quote author=Sacha link=topic=9295.msg125832#msg125832 date=1222457070]
We willen absoluut wel eens een biertje komen drinken en dan komen kijken.... en misschien zelfs nog wel een dansje mee doen.... Maar dan moeten we eerst oppas gaan regelen bij aankomst.

Ik hou het in de gaten! (Dirk is niet meer zo'n danser, maar bij mij begint het wel te kriebelen...)

Sacha
[/quote]

geef maar een gil als je een oppas nodig hebt! haha

Pas op.... daar kan ik je zomaar aan gaan houden :grin:
Weet waar je aan begint, de dames zijn 2 en 5 en onverbeterlijk eigenwijs en ondeugend!

[quote author=Sacha link=topic=9295.msg126357#msg126357 date=1223311672]
Pas op.... daar kan ik je zomaar aan gaan houden :grin:
Weet waar je aan begint, de dames zijn 2 en 5 en onverbeterlijk eigenwijs en ondeugend!
[/quote]

ex au pair, ervaring met ADHD, autisme, jongens en meiden, bring them on ;)

nee maar even serieus, ik hoor het wel als je mij eens nodig hebt ;)

Dan hou ik mij zeker aan bevolen! Verheug mij al op een avondje lekker dansen, ook al zijn de heupjes wat stijf geworden. Er zal meer geoefend moeten worden. Dans nu alleen maar met de kids op K3.... :?

Als je een keer in Mandurah op wil passen een jongetje en meisje (1 en 3) zij met driftig karakter, dan hoor ik het wel.

groetjes
Erik :up:

Naar aanleiding van een post met een vraag over R&R en Jive en populariteirt (en ja, waar het hart van vol is ...):

Ja, dansen is hier (hier = Perth in ons geval) vrij populair. Ook in NL dansten wij, maar het is hier duidelijk populairder. het nivo vinden we in zijn algemeenheid een ietsje minder, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het dansen hier ook voor velen vooral een social happening is. Een paar van onze observaties m.b.t. stijldansen hier:
- Standaard & Latin wordt volop gedaan, maar ook de zogenoemde New Vogue dansen. In totaal kennen ze (we :)) hier zo'n 45 verschillende New Vogue dansen, waarvan zo'n 15 'geaccepteerd' zijn als wedstrijd dansen.
- Je ziet hier meer dat mensen ook gerust alleen naar een dansavond komen
- In zijn algemeenheid is het dansen meer op het individu gericht. hier kennen ze medals (bronze, bronze-star, silver, silver-star etc) wat we in NL afdansen noemen na b.v. een brons, brons-ster, .. klas gevolgd te hebben. Alleen is het hier gebruikelijk dat je afdanst met een dansleraar terwijl je beoordeelt wordt door een 'examinator'. Dus niet zoals in NL dat je echt als paar afdanst.
- Er zijn behoorlijk wat dansscholen hier, met nogal een verschil in stijl (nivo etc). De een duidelijk meer gericht op social dancing, de ander (ook) meer 'serieus'. Groot voordeel van al die scholen is dat je hier wat makkelijker vaak kunt dansen. We kunnen practisch elke weekend wel op vrijdag, zaterdag EN zondagavond ergens gaan dansen, en dat was in NL duidelijk minder.
- Over de lessen nog een verschil met NL: In NL begon je met (meestal denk ik) de brons -klas, en dan kon je afdansen als je dat wilde (brons nivo). Vervolgens doe je dan de brons ster klas etc.. Hier in AU kun je gewoon lessen nemen (social classes worden die meestal genoemd) waarin je ook gewoon alle dansen etc leert en steeds meer figuren naarmate je langer danst. Alleen de aandacht voor techniek is wat minder. Wil je voor je medals gaan, dan ga je medal classes volgen (al dan niet naast je social classes :)).
Nog een bijkomend verschil is dat de klassen in NL meestal een half jaar zijn en je dus ook daarvoor opgeeft / inschrijft. Hier is het heel gebruikelijk om per les te betalen of per 8 lessen (waarbij je dan korting krijgt). Dat maakt de drempel wat lager om het eens te proberen, van de andere kant is er ook een wat gropter risico dat je klas na 8 weken al weer uit elkaar valt (zijn er niet genoeg deelnemers dan wordt de klas gewoon niet voortgezet.

Zo, nu maar weer eens een niet baby-gebonden topic boven aan het lijstje hebben (voor zolang het duurt dan ;-)). Ondertussen onze eerste danswedstrijd achter de rug. Zie onze weblog www.blessies.blogspot.com ;-)

:dance: :applaus:

Ben er even voor gaan zitten en heb de enorme lange toevoeging aan je blog weer gelezen  :lol:
Lekker de filmpjes zitten bekijken en er is nog hoop voor mij. Zal vrees ik alleen op zoek moeten naar een fatsoenlijke danspartner. Dirk heeft nl. wel een zeer goed ontwikkeld maat gevoel, maar dat zit niet in zijn heupen..... Daar zullen we de oorlog niet mee kunnen winnen!

Leuk om even een verslagje te lezen, ga zo door (met dansen en bloggen :smile:)

Sacha

Back