bananendozen

Goede tip! weet je misschien ook of het verstandig is om kruiden mee te nemen? Ik heb nogal wat indonesische kruiden staan waarvan ik niet weet of ik ze daar wel kan krijgen....   :oops: En hoe zijn ze uberhaupt met het meenemen van etenswaren in de container? Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Kruiden is a big no no.   :police:
Als je even rond zoek op het forum,
staat er allemaal beschreven.   :computer:



Gr Ineke.
 
[quote author=Ineke link=topic=2232.msg24100#msg24100 date=1124216618]
Kruiden is a big no no.  :police:
[/quote]

Dat dachten wij ook, maar achteraf bleek dat we best speculaas- en gehaktkruiden mee hadden kunnen nemen. Nu hebben we ze per post ontvangen op mijn verjaardaag :up:
 
Mischien zijn ze strenger als je  een container stuurt.
heb alles op gevraag in Aus, want wou geen ellende met aankomst.
Maar je kan alle Indo kruiden en meer in Aus kopen, er zijn net als hier Toko's.
Je weet we zijn haast buren !!!
 
Hier kijken we ook naar Border Security. Als je ziet wat mensen allemaal mee het land in willen nemen!  :-o. Wat ik er van begrijp is dat je geen eiren, kip, vlees moet meenemen. Of bladeren ofzo. Maar alles wat verwerkt is (zonder vlees) is in principe okee. Stroopwafels, drop allemaal prima. Maar ja, wil je daar nou je koffers meevullen? Hier kun je alles inderdaad gewoon kopen. Geen probleem. En zoals Martijn al schreef. De rest laat je gewoon opsturen door j familie en vrienden  :-D.
 
Wij laten de stroopwafels ook gewoon oversturen  :up: :up: met echte roomboter. 't Is maar goed dat we er niet te veel krijgen  :-D
 
Ik wil volgende week pakjes stroopwafels meenemen in de handbagage, maar er schijnt een verbod te zijn op voedsel. Mag ik deze nu wel of niet meenemen.  :?

mijn ouders hebben een keer een pakje opgestuurd maar die is nooit aangekoen.

pascale
 
[quote author=heemskerk link=topic=2232.msg39220#msg39220 date=1133764701]
Ik wil volgende week pakjes stroopwafels meenemen in de handbagage, maar er schijnt een verbod te zijn op voedsel. Mag ik deze nu wel of niet meenemen.  :?
Pascale[/quote]

Hoi Pascale ! Je mag het gewoon lekker meenemen maar geeft het gewoon op dat je voedsel bij je hebt (ook als het koekjes zijn word het als voedsel geclassificeerd namelijk!) en dan word je erin niet uitgehaald of beboet. Geef je het niet op dan laten ze je aansluiten in de rij voor de X-ray en als ze dan zien dat je wat hebt zijn de rapen gaar !  :angry1:

Alhoewel.. ik had dus een doos Evergreen meegenomen en gaf het niet als voedsel op want ik denk dan meer aan kaas, eieren, dat werk. Dus ik ging de rij voor de x-ray in en werd eruit gehaald. De douanebeambte gaf me een waarschuwing om het voortaan wel op te geven  :yellowcard: maar liet me zonder boete gaan ! mazzel !

Mijn ouders sturen regelmatig pakketten op en ze komen altijd zonder problemen aan, soms geopend, soms ongeopend door de douane. Er is nog nooit wat uitgehaald.  :up:

Ingrid  :cool:
 
kruiden kan je gewoon meenemen, is niets verbodens aan, je moet alleen aangeven dat je kruiden bij je hebt/meeneemt. Ik zou alleen geen losse kruiden kopen in Azie en die dan meenemen, kans is dan redelijk groot dat ze niet het land in mogen. Potjes van de AH gevuld met kruiden kan je zo meenemen, niets mee aan de hand.

Willem
 
Back
Top