bang voor de doc

Anne

New Member
Hi


Wie kan mij vertellen wat de healthcheck precies gaat inhouden. x-ray al gedaan, morgen naar de doc maar geen idee wat die gaat doen. Ik ben echt dokter bang! oh en ik zit in Austrlalie dus misschien anders dan in nl?
 
Hi Anne,

Niks om bang voor te zijn hoor. Het is gewoon een algeheel onderzoek (althans in Nederland) waarbij je ogen worden getest, je reflexen worden bekeken; je hartslag en je bloeddruk worden gecontroleerd en dat is het dan wel zo'n beetje. Het stelt helemaal niets voor. Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen. Succes in ieder geval.

Groetjes,
Erna
 
Ik heb zowel de medische keuring in NL gehad als in Aussie. Die in Nederland stelde weinig voor, inderdaad je ogen worden getest en je moet een paar kniebuigen maken, etc. Die in Australie was zo mogelijk nog eenvoudiger en korter. Die kerel heeft mijn hartslag gecontroleerd en we hebben 10 minuten gebabbelt over Nederland en dat was het dan. Ik denk dat je dus totaal geen zorgen heeft te maken. Tenzij je in de laatste paar jaren een ernstige medische ingreep ofzo hebt gehad.

Succes in ieder geval!
 
Ik heb mijn medical in Londen gedaan. Geen probleem hoor, inderdaad worden je ogen even nagekeken, je reflexen en er wordt wat bloed afgenomen. Ik hou ook niet van naar de dokter gaan, zeker als je niet weet wat je te wachten staat, maar dit viel echt reuze mee  :-D
 
Dank jullie wel, voel me stukken beter! Ik ben 1 keer in mn leven naar de dokter geweest en nooit naar ziekenhuis dus ben erg onervaren hahaha. Oh dat is trouwens niet waar, paar maanden geleden mijn hand opengebroken in een volle toeren draaiende plafond fan in Aus.....ookal geen ervaring mee! ( Wie trekt nou een t-shirt aan onder een draaiende fan?)
Is er trouwens een bloedtest? Moet dat of alleen in bepaalde gevallen?

Dank nogmaals voor de bemoedigende woorden, nu kan ik lekker slapen :)
 
Yep, er is een bloedtest, voor Hiv. En als je in de gezondheidszorg gaat werken ook voor Hepatitis.

Ook zo gebeurd. het invullen v/d formulieren en alles is meer werk....
(Let op de stempels!!!!en handtekeingen!!!)
 
[quote author=Anne link=topic=2155.msg21580#msg21580 date=1122203391]
Is er trouwens een bloedtest? Moet dat of alleen in bepaalde gevallen?
[/quote]

Ik heb zowel in Nederland als in Australie GEEN bloedtest hoeven doen. Dit was overigens beide malen voor een tijdelijk studenten-visum, dus wellicht dat voor andere visa de eisen weer anders zijn. Wel moest ik in een potje plassen (dus zorg ervoor dat je wat reserve hebt, haha  :-D).

Vincent
 
gedaan! Stelde echt niks voor. Hoef ook geen bloedtest omdat ik geen piersings heb ofzo. Mooi zo. Moet wel stoppen met roken zei de doc..dat wist ik allang  :evil:
 
Misschien dat de bloedtest alleen voor bepaalde visa noodzakelijk is. Volgens mij heeft het niks te maken met of je piercings of tattoo's hebt.
 
Back
Top