bank in NL die wel werkt als je in OZ zit ? ?

mammavark

XPdite Sponsor
Ha,

Toen we ruim twee en half jaar geleden emigreerden, bleek het contact met banken in Nederland al lastig, maar nu is het nog veel lastiger.
Hadden we eindelijk een wapenstilstand bereikt met een aantal personen van de rabobank, hebben ze zonder iets te melden alle emailadressen opgedoekt. Of de hele vestiging er niet meer is, of dat iedereen ontsalgen is? wij gissen er naar.

Toevallig gaan we even terug voor een zeer korte vakantie. Misschien is dit het moment om over te gaan?

Wie heeft er een prettige ervaring met banken in NL, bv; het jaaroverzicht van 30 juni is geen probleem, ze e mailen is geen probleem, heel soms bellen buiten kantoortijden is geen probleem...

wie???

Het gaat natuurlijk maar om niet al te veel geld. Toen het geld van ons verkochte huis er nog stond, waren ze best aardig....:)

groet,

Aukje

hmm ik hoop dat dit te maken heeft met jullie lokale vestiging. Ik ben wel van plan om al mijn zaken bij de rabo te regelen, maar dit zijn natuurlijk geen leuke scenarios...

Even iets heel anders..
Ik zat altijd bij de Rabo, maar ben overgestapt naar de ABN omdat je daar met een (gratis) studentenrekening gratis kon pinnen in het buitenland. Je betaald wel de valuta koers opslag, maar niet 2 euro nog iets per keer dat je pint. Nu kwam die 2 euro nog wat wel telkens op mijn online internetbankieren, dus is mijn moeder klacht in gaan dienen e.d. Als het goed is krijg ik het nu terug, maar ik vind het belachelijk slecht!
Daar naast kan ik met mijn nederlandse abn pas nergens hier in winkels pinnen. Hij herkent de pas niet. Misschien omdat ze hier alleen (debit) creditcards gebruiken.. Ik kan mijn nl pas wel gebruiken om geld uit de muur te halen, maar dus niet in winkels..
Gelukkig heb ik hier in oz een bank account bij de commonwealth bank.

Ik heb nog een betaalrekening bij de SNS bank en heb geen enkel probleem. Betalen doe ik via internet en de (zeer beperkte) post gaat naar het adres van m'n broer. Ik heb ze wel een paar keer gemaild, maar afgezien van het feit dat ze me standaard aanspraken met "meneer Francis" ging dat ook goed.
Dat het bij mij goed gaat zegt natuurlijk niet dat het bij definitie de beste keus is. Maar ik ben in elk geval best tevreden.

Groetjes,
Rixta

Maar, krijg je zonder problemen je overzicht 30 juni?

De verzoeken die ik heb zijn natuurlijk altijd bijzonder, want niet-Nederlands.
Rabo bank kan daar vaak slecht mee omgaan.
Ik heb al eens verzocht om een adviseur te krijgen van iemand die met buitenlandse klanten werkt (er moeten er meer zijn) maar dat schijnt volgens de rabobank niet zo te zijn, en derhalve niet te bestaan.
Ik moet verzoeken dan ook altijd drie keer uitleggen. Dat nu mijn adviseur niet meer bestaat zonder dat ik dat weet, is wel erg vervelend.

Post krijg ik wel gewoon hier, en mijn pasje werkt ook nog steeds.
Even voor de duidelijkheid; het gaat me niet om pinnen in het buitenland.

Ben al jaren bij de Postbank, nu ING dan, maar altijd goed gegaan.
Nooit geen problemen gehad.

Groetjes, Mariette

Wij hebben ook nog steeds onze postbank/ING rekekening ook geen probleem. krijg onze overzichten en post hier in onze postbus. Mailtjes worden keurig beantwoord. Wij zijn blij met onze ING rekening

Moon

Ik krijg nooit post, maar doe alles on line. Ik print ook zelf de overzichten. Ik gebruik de rekening niet zo veel meer, maar heb nooit problemen.

Groetjes,
Rixta

Wij zijn jaren geleden al overgestapt van de Rabo naar de ABN. ABN heeft ook een speciale klantendienst voor mensen in het buitenland

Wij banken in Nederland nog bij Fortis en dat goed (tot nu toe...). Krijgen netjes onze post in Australie, overzichten kunnen we via online-banking krijgen en mijn nieuwe bankpas (nodig voor online banking) is pas ook weer binnengekomen. Mailen is niet nodig geweest, wel een paar keer telefonisch contact, maar dan bellen we gewoon het hoofdkantoor via Skype.

Sacha

Wij banken in Nederland nog bij Fortis en dat goed (tot nu toe...). Krijgen netjes onze post in Australie, overzichten kunnen we via online-banking krijgen en mijn nieuwe bankpas (nodig voor online banking) is pas ook weer binnengekomen. Mailen is niet nodig geweest, wel een paar keer telefonisch contact, maar dan bellen we gewoon het hoofdkantoor via Skype.

Sacha

en lrijgen jullie dan automatisch je 30 juni - rente inkomsten overzicht?? of doen jullie daar gewoon niet aan; dat is bij ons iedere keer ellende!

Wij hebben niet meer zo'n bedrag op die rekening staan dat het zin heeft om enige vorm van rente aan de belastingdienst op te geven :).

Wij gebruiken de rekening voor mensen die ons geld willen geven voor een verjaardag of feestdag voor kadootjes voor de kinderen en om dingen in Nederland nog mee te kunnen betalen. De rekening is nl. ook nog gekoppeld aan een VISA card en dat is handig wanneer je in Nederland bevoorbeeld bloemen wilt laten bezorgen ofzo.

Maar het lijkt mij dat dit soort zaken gewoon via een hoofd- of regio kantoor regeld moeten kunnen worden. Hoeveel Nederlanders wonen er wel niet in Australie die nog een rekening hebben in Nederland, moeten er toch aardig wat zijn en het lijkt mij geen bijzondere vraag. Je kan toch ook een kwartaal overzicht van je rente krijgen? Hoewel dat waarschijnlijk uit kostenoverweging is afgeschaft...

Wij hebben niet meer zo'n bedrag op die rekening staan dat het zin heeft om enige vorm van rente aan de belastingdienst op te geven :).

Volgens mij hoef je dat niet op te geven omdat je geen inkomsten hebt in Nederland.
De eerste jaren in Australie had ik het meeste geld in NL op een Rabo rekening staan.
NL belasting gaf er niets om want ik had geen inkomsten in NL (dus geen inkomsten belasting etc.) en Australie belasting wist er niets van.

Ik heb al jaren geen probleem met de Rabobank, alle afschriften komen per post en de dingen (pin apparaten) voor tele-banking worden gratis opgestuurd.

Volgens mij hoef je dat niet op te geven omdat je geen inkomsten hebt in Nederland.
De eerste jaren in Australie had ik het meeste geld in NL op een Rabo rekening staan.
NL belasting gaf er niets om want ik had geen inkomsten in NL (dus geen inkomsten belasting etc.) en Australie belasting wist er niets van.

Ik heb al jaren geen probleem met de Rabobank, alle afschriften komen per post en de dingen (pin apparaten) voor tele-banking worden gratis opgestuurd.

Je moet hier al je winst uit alles wat je hebt opgeven (winstbelasting) dus ook je rente van je nederlandse rekeningen. ook als het weinig is. Ik heb niet zo'n zin in problemen, omdat we hier wel wat meer hebben.

en het 'lijkt' mij ook dat dat geregeld kan worden, maar het BLIJKT niet zo te zijn. vandaar deze post :)

Back