Bankrekeningen

robbert000

New Member
Hallo mensen,

Ik heb al wat gelezen her en der op de site, maar ik lees wat tegenstrijdige dingen.
Mijn vriendin en ik verwachten met een maand of 6 in Australie aan te komen. Nu wil ik vast een Australische bankrekening openen, zodat ik spaargeld, en geld wat we de komende 6 maanden overhouden vast kan gaan overmaken naar een AU rekening.

1.  Is dit uberhaupt slim?
2.  Welke bank is het beste/voordeligste?
3.  Moet ik nog meer regelen voordat ik uberhaupt mezelf hierop ga storten?

Groetjes Robbert en Cynthia.

Mhh slim ja ja mhh achter af ben je altijd slimmer :grin: :grin: :grin:

Wij hebben het wel gedaan alleen al om het gemak om geld hier te hebben, wij hebben gekozen voor de Commonwealthbank daar zijn we zeker tevreden over en je kunt online een rekening aanvragen.

Maar joh effe googlen en je wordt al heel wat slimmer :evil: :evil:

suk6 Bennie :blond: :spam:

Tsja, probleem daarvan is gewoon dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik had gehoopt op een wat simpel antwoord met wat de nadelen zouden zijn van alvast een bankrekening openen.

Hallo Robert,

Toen wij aankwamen moesten we eerst een Australisch adres overleggen, een Australische Tax File Number hebben om niet gelijk in een hogere belasting schaal geplaatst te worden.

Goede banken heb je volgens mij niet...ze beloven allemaal gouden bergen, maar als puntje bij paaltje komt valt dat allemaal wel tegen.

Het scheelt of je alleen wilt internet bankieren, pinnen etc. Wij zitten bij westpac, betalen 3 Dollar per maand, en kunnen dan ongelimiteerd pinnen (bij Westpac) en internet bankieren. Wanneer je een keer een check moet cashen kost dat dus extra geld.

Weet niet waar je je gaat vestigen, maar kijk goed uit dat er voldoende bank filalen/pin apparaten van die bank in de buurt zijn, anders moet je steeds betalen.

Geld overmaken vanuit NL kost iedere keer geld, kan beter in 1 x wat meer overmaken, dan 4 x een beetje...

Succes

Bert 

Er is hier al een draadje over misschien heb je er wat aan?

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,8343.msg132556.html#msg132556

Geld overmaken naar onze Commonwealth rekening kost bij de Rabobank €5,- per overboeking.  Commonwealth is een van de grotere en een van de weinige waar de rekening in NL al kan openen. (als je dat wilt natuurlijk)

http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/
Speciaal voor mensen die naar OZ verhuizen. Ik heb de Streamline e-Access account

Succes

[quote author=scuba link=topic=9772.msg132940#msg132940 date=1235396017]

Weet niet waar je je gaat vestigen, maar kijk goed uit dat er voldoende bank filalen/pin apparaten van die bank in de buurt zijn, anders moet je steeds betalen.

Bert 
[/quote]

Je kunt bij iedere grote supermarkt extra geld pinnen naast je boodschappen. Het word zelfs aan je gevraagd "any cash out"

Jolanda

@ Robbert, wij hebben gekozen voor de NAB

Geld overmaken zou ik toch echt via ozforex doen en niet rechtstreeks via de bank. Je krijgt er een veel gunstiger wisselkoers en bij redelijke bedragen (weet niet precies meer hoeveel dat is) betaal je ook nog eens nul euro aan kosten.

Wij hebben het ook gebruikt om ons geld van NL naar Oz te sturen en ik ben er erg tevreden over.

Hallo mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe. Ik heb bij commonwealth een account aangevraagd. De kosten hiervoor bedragen $ 4,- p/m dus dat is wel te overzien.
Ik wil er meteen ongeveer $ 10000,- AUD op storten, maar weet iemand waar ik de wisselkoersen kan opzoeken en en of het gunstig is om dat nu al te doen?

GRoetjes

p.s we willen ons gaan vestigen in Melbourne. Dus als iemand hier iemand kent in Melbourne of omgeving die ons zou kunnen helpen met woonruimte?

Haha dank je, dat kon ik ook vinden. Maar ik doelde meer op een site die constant update zeg maar, en wellicht ook wat voorspellingen geeft.
Dan kan ik ff kijken wanneer waarschijnlijk het meest gunstige moment is.

Die site van mij is ook constant up to date hoor..
Je kunt ook nog op het tabblad koersen drukken..
Hij geeft alleen ook geen voorspellingen helaas

[quote author=robbert000 link=topic=9772.msg133027#msg133027 date=1235492582]
Haha dank je, dat kon ik ook vinden. Maar ik doelde meer op een site die constant update zeg maar, en wellicht ook wat voorspellingen geeft.
Dan kan ik ff kijken wanneer waarschijnlijk het meest gunstige moment is.
[/quote]

Nogmaals: www.ozforex.com

Daar kun je niet alleen in de gaten houden wat de koers doet, maar ook een koers 'vast klikken'. Als je 'm gunstig vind dan plaats je een order tegen die koers. Werkt fantastisch!

misschien handig eerst je visum in orde te maken ?
Als je geld hier staat en je krijgt geen visum is een tikje slordig  :evil:

Ze boeken het nl niet even terug, je rekening staat geblokkeerd tot je met je foto id langs bent geweest.

Gr,
Johan

Bij de Commonwealth kan je gewoon over je geld beschikken. Als je in nerderland bij je eigen bank identificeerd en de papieren naar de bank stuurt kan je gewoon je geld weer overmaken naar je Nederlandse account en je rekening opzeggen.

helaas is dat niet waar, en ik spreekuit ervaring.
Je rekening is geblokkeerd, dat had ik van te voren uitgezocht.

De enigste manier is om ook internet bankieren bij de CWB aan te vragen (een netbank account), je moet dan met een paspoort of ander certificaat naar een notaris, daar alle papieren laten certificeren en dat weer opsturen naar Australie.

Gr,
Johan

Wij hebben zo'n netbank account maar moesten alleen naar onze (rabo)bank, copietje van onze paspoorten laten tekenen en een formuliertje laten invullen dat we zijn wie we zeggen en alles was in 15 minuten geregeld.

Hoi hoi,

Ik kan je HIFX van harte aanbevelen (www.hifx.co.uk) en geen kosten voor de transfer. Zeker nu de koers gunstig is is het misschien wel goed als je zeker weet dat je gaat om je geld om te zetten. De koers is nu heel gunstig als je heen gaat (1,98 ongeveer) zie de andere post over australische dollar en dergelijke

Back