Bankzaken

frouw

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb nu een bankrekening in Melbourne maar ik vroeg me af even te wachten met overmaken. De koers is nu niet zo gunstig en zat me af te vragen hoe jullie dat hebben gedaan.

Groetjes
Femmy
 
Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt.
De rente is hier hoger dan in NL, dat zal het verlies aardig goed maken.
Wij hebben het geld gewoon overgemaakt en na twee maanden op de rekening hier was het verlies weg.
 
@Wilco; weet je ook welke bank momenteel de beste rente biedt? Zit bij Commonwealth, maar das niks :x
 
Keesje, moet je toch weer bij die hollanders terecht.....  :smile: Zowel RABO Direct als ING hebben redelijk interessante rentes momenteel. (Voor internet spaarrekeningen). Trouwens Commonwealth Bank heeft ook een internet savings-account met 6.5% maar Rabo is momenteel beter (startrente van 7.25%, standaard 6.9%). Op de RABO site staat momenteel ook een leuke vergelijking tussen de diverse aanbieders: http://www.raboplus.com.au/savings/compare/default.aspx
 
Hi Wen, zelf zijn we bij BankWest internet sparen.
Het eerste jaar 7,25%, daarna 6,7% dacht ik. Makkelijk over te boeken naar je prtive rekening, geen andere kosten etc. Ik weet niet of de Rabo dat heeft, als Nederlandse bank zijnde zal het wel kosten in rekening brengen.  :grin:
 
Rabo dat heeft, als Nederlandse bank zijnde zal het wel kosten in rekening brengen.
Nee hoor, geen kosten voor overboekingen. RABO Direct (Australie) is een in Oz toegelaten bank - weliswaar dochter van de RABO groep in NL maar wel volledig Australisch....
 
[quote author=Wilsil link=topic=7900.msg102658#msg102658 date=1195084309]
Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt.
De rente is hier hoger dan in NL, dat zal het verlies aardig goed maken.
Wij hebben het geld gewoon overgemaakt en na twee maanden op de rekening hier was het verlies weg.
[/quote]
Vergeet niet dat de ATO ook een graantje van je rente meepikt.
 
ik heb gewacht op een gunstige koers, maar zo te zien zit dat er voorlopig niet in. Scheelt als het om veel geld gaat.
 
Hi, de banken geven schandalige koersen af. Wij doen zaken met OX-forex een geld trader die betrouwbaar is en goede koersen geeft. Ter vergelijk, afgelopen vrijdag gaf OZ-forex ons een quote van rond de 060 EURO cent en Suncorp bank 0.65 cent.
Verder zijn we hoopvol dat de AUD nog onder de 0.60 cent zakt want dat scheelt nogal wat als je meer dan 100.000 EURO wilt omzetten. Verder geeft Suncorp bank op dit moment 7.10% rente maar dan moet je 50.000 wegzetten voor 3-4 maanden.

groet

Annelies
 
Hoi Femmy,

Check even het forum op bijv. Australian Dollar. er is al veel over geschreven en zoals ik al eerder heb vermeld, een hoge rente gaat volledig teniet als je met een lage omwisselkoers zit. als de koers gunstig is dan moet je toehappen. Dat haal je niet in 2 jaar op een spaarrekening zetten.
 
Femmy, try HIFX. Echt goede club, wij zijn er erg tevreden over. Goede koersen en prima service. Zij rekenen geen tarieven voor het omzetten en overboeken, hun winst zit puur in de koersverschillen. Kijk maar, echt de moeite waard.
 
Back
Top