Barbarozzie doet nog steeds haar best om te emigreren!+ vraagje

barbarozzie

New Member
Hallo allemaal!

Ik ben nog steeds bezig met plannen en ook uitvoeren van die plannen. Ik heb namelijk een negatief resultaat gekregen, wat ik ook niet anders had verwacht hoor, omdat ik geen skill heb.

Nu start ik in september een HBO P&A en werk ik al als assistent Personeelszaken. Dus dat biedt perspektieven, nu zit ik te denken aan een kappersopleiding van 2 jaar. Is 3 uur in de week en dan 's avonds, deze wordt ook gevraagd in de MODL en mijn vraag is of het diploma alleen al voldoende is of je ok werkervaring moet hebben.
Ik las namelijk op een jobcentersite dat het bezit van zo'n diploma en/of werkervaring al voldoende was...
Ik zal de site nog eens opzoeken.

Groetjes Barbara  :thinking:

Helaas, helaas is alleen de opleiding niet genoeg!!! Je moet naast je opleiding tenminste 3 jaar werkervaring hebben (tenminste 20 uur in de week) en zelfs een eventuele stage wordt niet mee geteld in het werkjaren aantal.

Wij hebben de optie namelijk ook bekeken - maar het mocht niet baten. Ben uiteindelijk toch met de opleiding begonnen, maar meer voor het creatief bezig zijn. Het zet qua visum geen zoden aan de dijk!

Hgr, Jeanine

Wat raar dan dat ze dat we op die site zetten. Maar voor het visum zullen wel weer strenge regels gelden.
Ik ga er ook mee beginnen hoor, gewoon voor leuk..en handig voor wie weet..
En hoe zit het dan met ervaring van tenminste 12 maanden van de 18 maanden? Of moet het echt 3 jaar zijn? Beetje onduidelijk allemaal.. :|

Hoi Clair,

Ik zie dat jij aan de koksopleiding bent begonnen? Zelfde verhaal dan voor jou en mij.. Ik hoop op het andere maar we komen er wel achter. :lol:

Back