Barbecue-regels

IRENE2

New Member
>Definitie van BBQ
>
>Na vele lange koude wintermaanden komt de lente eindelijk in het land en
>kunnen we ons beginnen klaar maken voor het BBQ-seizoen. Om hiermee goed
>van start te gaan is het natuurlijk héél belangrijk om de noodzakelijke
>etiquette van dit sublieme outdoor cooking, zoals enkel een echte man dit
>kan doen, eens op te frissen.
>Wanneer een man vrijwilliger is om zich over de BBQ te ontfermen wordt de
>volgende keten van activiteiten in gang gezet:
>
>1) De vrouw koopt het eten.
>2) De vrouw maakt de salade, kookt de andere groentjes en voorziet dessert.
>3) De vrouw bereidt het vlees voor om het te kunnen bakken en legt het op
>een mooie schotel, samen met de noodzakelijke kruiden en olies
>en brengt het naar het tafeltje naast de BBQ. Hier wacht de man met zijn 6e
>biertje naast een uiteindelijk dan toch brandende vuurmassa.
>
>Nu komt het belangrijke stuk:
>
>4) DE MAN LEGT HET VLEES OP DE GRILL.
>5) De vrouw gaat terug in huis en begint borden en bestekken te verzamelen
>om buiten de tafel te dekken.
>6) De vrouw komt terug buiten en roept dat het vlees aan het aanbranden is.
>De man dankt de vrouw en vraagt of ze nog een pintje meebrengt terwijl hij
>de situatie onder controle houdt.
>
>Opnieuw belangrijk:
>
>7) DE MAN NEEMT HET VLEES VAN DE GRILL EN LEGT HET OP EEN SCHOTEL EN GEEFT
>HET AAN DE VROUW.
>8) De vrouw vult nu de borden, verdeelt de groenten, de sla, het brood, de
>servetten, de sausjes en plaatst de borden op de tafel.
>9) Na het eten ruimt de vrouw de tafel af en doet ze de afwas.
>
>Het belangrijkste van allemaal:
>
>10)
>Iedereen LOOFT de kookkunsten van de MAN en BEDANKT HEM voor al de moeite
>die hij gedaan heeft.
>11) Wanneer iedereen dan uiteindelijk weg is vraagt de man aan de vrouw of
>ze een beetje genoten heeft van haar "kookvrije avondje". Aan haar reactie
>te zien besluit hij dat sommige vrouwen ook nooit tevreden zijn.......
>
 
Geweldig!! Zo gaat het bij ons alleen bijna nooit ;) We doen samen de boodschappen en ik regel dat de satehtjes worden gemaakt, het vlees gekruid enz. De tafel dekken we samen. Meestal leg ik het vlees erop en hou het in de gaten, omdat ik het dichts bij de bbq zit (balkon is niet zo groot) samen ruimen we af en het ligt er maar aan wie het in de vaatwasser zet ;)
 
How lucky am I...........geen herkenning hier :-D :up: 

Groetjes
Syl

p.s. all credits to my hubbie :)
 
Nou, niet bij mij thuis hoor!  :-D

En Syl, nu ik van verschillende kanten heb gehoord hoe goed jullie kunnen BBQ'en ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden  :-D

Hgr, Jeanine
 
Thank you, thank you Linnie

:-D behalve wanneer the Chef laat thuis komt .....dan worden het Pizza's.....a-la-Dominos

Syl :-D
 
Dit moet ik m'n vriendin even laten lezen........DIT WIL IK OOK :evil:!!!!

Er is slechts één ding dat ik hierin niet zie zitten........ [quote author=IRENE2 link=topic=4816.msg61039#msg61039 date=1148981603]
verdeelt de groenten
[/quote]

groenten??? welke groenten??? :lol:......... wie zit er nou op groente te wachten bij een BBQ?

gr.

Martijn
 
Een Ozzie bbq is anders dan een NL bbq.
Hier wordt echt een maaltje op de bbq bereid... met groenten en al! En dat is lekker!!Tevens wordt hier niet de hele avond de bbq gestookt, maar het wordt in één keer bereid.
 
En wat voor een groenten maken ze dan klaar op de BBQ? (ik neem aan dat dat in ieder geval geen doperwten, spruiten of mais is :))
 
Huh hoezo geen MAIS, lekker en ideaal op de barbie hoor, ik gooi bijna alles op de barbie behalve dan Baby's om te drogen want dat duurt te lang :|

Cheers Jan Martijn
 
Salade, Martijn, salade. :)

Overigens moet aangemerkt worden dat 'vegetables' gekookte groenten zijn, en 'salad' salade. Maar in dit geval gaat het meestal om salade. Of andere enge dingen die mensen hebben meegebracht... :-D

Ireen.

Oh, en over die groenten: stukken aardappel, tomaat, uien!, paprika, van die dingen...
 
Hmmm,

Salades daar heb ik donderdag weer saaie lessen over, maar als je nog wat recepten hebt hou ik me aanbevolen :cool:
 
Lsn, als je dat serieus meent, dan PM me maar, want er zijn heeeeeeeeeeeeeeeel lekkere :)
 
[quote author=lsn link=topic=4816.msg61101#msg61101 date=1148993729]
Huh hoezo geen MAIS
[/quote]

Nou omdat dat volgens mij meer mais IN de BBQ wordt dan mais OP de BBQ....... en da's zo'n gepeuter om het tussen die kolen uit te halen (ik bedoel natuurlijk niet een maiskolf.... want dat gaat wel).

Hoe dan ook, ik zie dat ik op het BBQ-vlak nog een hoop moet leren..........
[quote author=lsn link=topic=4816.msg61101#msg61101 date=1148993729]
ik gooi bijna alles op de barbie behalve dan Baby's om te drogen want dat duurt te lang :|[/quote]

Groenten ok dat wil ik nog wel aannemen, maar baby's...... is dat soms ook normaal down-under dat je baby's op de BBQ (BabyQue?)doet om te drogen (en als dat proces dan klaar is, zijn ze dan "droog" of "gaar"?)? wij hebben uberhaupt nog geen kinderen EN nog geen BBQ dus ik kan er eigenlijk nog niet over meepraten maar hier trek ik toch een grens hoor, dan maar niet intergreren.  :wink:

gr.

Martijn
 
Tja Martijn zie ook een ander topic; er is vandaag een man uit Perth (ik ben het niet) aan gehouden omdat ie de baby van zijn (ex) in de droger deed omdat deze lastig was en flekken maakte.

Zie het nieuws topic.

Cheers Jan Martijn
 
Tjeetje, baby's op de BBQ, baby's in de wasdroger.......... en dan vinden ze het gek dat Australie vergrijst......
 
Back
Top